kenellä on käynnistetty synnytys?
tehtiinkö cytotecillä, oksitosiinitipalla vai puhkaisemalla kalvot? vai käytettiinkö useampaa keinoa näistä? miten sujui? onko kokemusta miten eroaa luonnollisesti alkaneeseen synnytykseen?
nimim. käynnistystä odotteleva
Kommentit (13)
Myös luomusynnytyksistä kokemusta. Jos valita vois ilman muuta luomu on paljon kauniinpaa, eikä synnytys edisty liian nopeesti. Käynnistetty synnytys on raaempi ja kamala. Supistukset tuntuukin keinotekoisilta. Viime käynistys oli helpompi kun osasin vaatia tippaa välillä kiinni, ettei synnytys etene niin nopeasti, ettei oikeesti hengittää kerkee. Mulla kaksi kamalaa käynnistettyä synnytystä, ja viimeinen ei niin paha. Luomuna synnyttäminen ilman kipulääkitystä on ollut mulle hyvin luonnollinen ja lapselle rauhallinen syntyma. Voimia!! Aina ei voi valita.
Molemmat käynnistykset kalvojen puhkaisulla ja tipalla. En muista eroa kipujen suhteen, mutta käynnistyksissä mun mielestä enemmän otettiin käyrää ja tipan kanssa ei oikein päässyt liikkeelle. Mun mielestä käynnistykset oli kyllä inhottavia siihen spontaaniin synnytykseen verrattuna. (Just kaikkien niitten johtojen ja letkujen takia.)
on käynnistetty kaksi synnytystä, molemmat kalvojen puhkaisulla. Supistukset alkoivat noin 30 minuutin päästä vesien menosta ja synnytykset kestivät molemmat kokonaisuudessaan noin neljä tuntia.
Vasta kun oksitosiinia oli mennyt useampi tunti mega-annostuksella. Helvetilliset kivut mutta epiduraali taivas. Kokonaisuutena lopulta nopea ja helppo synnytys.
Toka itsestään käynnistynyt kyllä huomattavasti miellyttävämpi ja hellempi. Yhtä lyhyt ja helppo.
tässä oikein mietin, niin synnytyksen rajuuteen on varmaan vaikuttanut myös se, että vauva ei ole ollut vielä valmis syntymään silloin kun käynnistettiin. on eri asia käynnistetäänkö täys/yliaikainen vai keskosvauva. t.3
mieluiten synnyttäisin niin, että synnytys käynnistyisi itsellään. jos ei tällä viikolla vauva synny, niin maanantaina odottaa käynnistys.
vieläkö on lisää kokemuksia?
jännittävä ap
En muista enää tarkemmin nimeä. Synnytys oli tosi raju. Toinen v. 2002 käynnistettiin pikku hiljaa tableteilla suuhun. Oli vähän inhimillisempi. Sanotaan, että käynnistetty synnytys ei olisi rajumpi kuin itsestään käynnistynyt. En tiedä, koska raskausmyrkytysoireiden, vauvan hidastuneen kasvun ja lapsiveden vähenemisen vuoksi molemmat synnytykseni käynnistettiin lasketun ajan umpeuduttua.
Itselleni oli varattu käynnistysaika lauantai-aamuksi, mutta LUOJAN KIITOS tyttö päätti syntyä edellisenä yönä.
T: se jolla ei meinannut käynnistyä millään esikoisen synnytys
Kokemus oli jumalaisen raju. " Repesin" auki puudutusta odotellessa. Ensimmäisessä, ei-käynnistetyssä synnytyksessä ei sellaista menoa ollut ollenkaan.
yleisesti näyttää siltä että käynnistetty synnytys olisi monenkohdalla rajumpi ja kipeämpi. apuva... muutenkin synnytys jännittää jo. no, toivon vielä että vauva syntyisi tän viikon kuluessa. ap
Minulla on kokemusta kolmesta synnytyksestä. Ensimmäinen alkoi itsestään, kesti yli vuorokauden, oli kivulias ja päättyi imukuppiin - lähellä oli ettei päädytty sektioon. Jo ennestään voimakkaita supistuksia lisättiin vielä oksitosiinilla, mikä oli kyllä absoluuttisen hirveää.
Toinen synnytys käynnistettiin cytotecillä Toinen annos lääkettä sain aikaan supistuksia, jotak olivat tehokkaista mutteivät kipeitä. Ekan synnytyksen kokeneena en eds tajunnut, että synnytys oli käynnissä. Synnytyksen kesto oli 8h, ponnistusvaihe oli jälleen kamala ja nyt vielä ilman kivunlievitystä (luomuintoinen kätilö :( ). Muuten tämä käynnistetty synnytys oli nopea ja ihan ok kokemus.
Kolmas käynnistettiin myös, ja kesti taas noin 8 tuntia. Supistukset olivat ihan siedettäviä, saliin pääsin vasta loppumetreillä ja ponnistus kesti muutaman minuutin.
Minun tapauksessani käynnistetyt synnytykset ovat olleet positiivisia kokemuksia, älä siis suotta pelkää. Lisää kokemuksia saatat löytää hakua käyttämällä tuolta synnytyspalstalta.
Tipalla käynnistettiin. Supistukset alkoivat tunnin päästä tipan laitosta. Synnytys oli helppo, paljon helpompi kuin kaksi aikaisempaa itsestään käynnistynyttä, ja paljon nopeampikin, 6-tuntinen. Selvisin synnytyksestä ilman kivunlievityksiä. Minulle jäi oikein hyvä kokemus käynnistetystä synnytyksestä.
Keskimmäinen käynnistettiin cytotecillä ja kolmas ensin tipalla mikä ei toiminut ja sitten cytotecillä. Eka ja kolmas olivat selvästi kivuliaampia kuin keskimmäinen mutta päättelin sen johtuvan vesien menosta minkä jälkeen supparit oli paljon kamalampia (keskimmäisestä meni vedet vasta salissa). Käynnistys ei mielestäni vaikuttanut kipuihin mitenkään.