Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoan huomenna hoitolapsille ruoaksi vain makaronia ja tonnikalaa :(

Vierailija
06.04.2008 |

Rahaa ei ole. Kulukorvaukset eivät riitä mihinkään.... Mitäs sanotte? Ei joka päivä tarviikaan olla niin kauhean terveellistä ja monipuolista ruokaa. Tiistaina saan rahaa, joten silloin mässätään :)

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussista on ihan liikaa. Anteeksi nyt vaan, olet varmasti tosi ihana hoitotäti, mutta niin kauan, kun tuollaista turhaa uhrautumista harrastetaan, korvaukset eivät koskaan nouse riittävän suuriksi.

Vierailija:

MUTTA, sen jälkeen kyllä kulukorvaukset riittää oikein hyvään ja monipuoliseen ruokaan.

Itse olen pph ja saan 4 hoitolapsesta esim. lounaaseen 6,40€. Huomenna meillä on ruokana listan mukaan makaronilaatikkoa, salaattia (itse teen kurkku-tomaatti-paprika-raejuusto) ja jälkkäriksi mustikoita. Mustikat on itse poimittuja, makaronilaatikon tekee 3€:lla oikein hyvin ja salaattivehkeet maksoi 4€ mutta siitä riittää vielä päivälliseenkin ja syönhän itsekin.

Tiistaina syömme broileria (ostan kokonaisen, valmiiksi grillatun), riisiä, currykastiketta ja jälkkäriksi omenat. Taas kk riittää... Ja jos nyt ei ihan joka päivä riitäkään, niin joku 1-2€ omasta pussista ei kyllä paljoa ole!

PPh

Vierailija
2/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäidit puolustelevat itseään, kun syöttävät lapsilleen nakkeja ja ranskalaisia, kun " ei aina jaksa laittaa terveellistä ruokaa, ei se haittaa, jos kerran viikossa syö" . Makaroni ja tonnikala kuulostaa ihan ok:lta, olihan siinä vielä salaattia ja välipalaa tiedossa. Ei ne teidän kakarat siihen kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä ruuan kallistuminen.

Pph

Vierailija
4/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulukorvaukset nousivat kyllä ihan kivasti, mutta jos eivät nouse taas, niin kyllä tässä saa taas ynnäillä, ettei omia rahojaan kovin paljon käyttäisi työhön, kun rahasta on muutenkin tiukkaa.

Vierailija
5/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsella on joku allergia tai muusta syystä tarvitsee erikoisruokavalion, miten tää perhepäivähoidossa toteutetaan vai onnistuuko ollenkaan? Pitääkö pph:n kokata erilaisia aterioita vai syökö kaikki lapset sitten sen erikoisruokavalion mukaan, ja saako siitä jotain lisäkorvausta?

Vierailija
6/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole maailman tärkein asia ruokalistojen noudattaminen . . silloin meiltä olis jäänyt muksujen kanssa väliin monet lettukestit tai pullan / sämpylän / piirakanleipomiset . . ap :lle sanoisin , että meillä syödään kuule välistä ihan tarkoituksella tonnikalapastaa - eikö kuulostaakin paljon herkullisemmalta noin sanottuna ja sitäpaitsi todella hyvää , kun maustaa !

Vierailija
7/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt sitä ruokaa itse, enkä sitten lukioaikojen syönytkään, vaikka se oli ihan lemppariani silloin.

Vierailija
8/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto! pakaste pinaatti pussi maksaa noin euron, riittää yhteen-kahteen keittoon, riippuen toki maidon määrästä. Maitoa 1 ½ litraa, hippunen suolaa ja vähän jauhoja, keittoon ei muuta tarvita. Vaikka keittäsi kananmunia lisäksi, ei hinta todellakaan ole paha.

Vierailija
9/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kattilaan sipulisilppua joka kuullotetaan (+paprikaa/wok-kasviksia/valkosipulia/hernemaissipaprikaa/kukkakaalia/tmv -mistiä pidätkin/mitä kaapista löytyy;)

-Purkki vaaleita tonnikalapaloja

-Mausta pippurilla/grillausmausteella/soijalla/salsalla (riippuen mistä pidät!)

-Kaada kattilaan purkki ruokakermaa, anna kiehahtaa ja hautua hetken aikaa.

+Jos kaapissa sattuu olemaan vaikka koskenlaskijaa tmv. niin sitä voi laittaa mukaan, kerman sijasta käyttää kolmen juuston kermaa tmv.

Lisänä tietenkin pastaa.

Vierailija
10/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tautisesti. Ohje: kuullotetaan sipulia pannulla (jos on, ei pakollinen) päälle 2 purkkia valutettua tonnikalaa (öljyssä, toinen palana, toinen hiutaleena), pippuria ja sitruunaa (tai sitruunapippuria) päälle jo tässä vaiheessa, sekoittele hetki ja päälle ruokakermaa 1-2 prk, riippuen, kuinka paksua haluaa. Itse heitän päälle vielä reilusti kapriksia ja niiden lientä. Tämä ei pakollinen ja voi korvata vaikkapa suolakurkullakin. Myös sinihomejuusto sopii ihanasti.

Jamjam. Voisin siis mennä huomenna ap:lle hoitoon :-)

Vierailija:

En ole ikinä tehnyt sitä ruokaa itse, enkä sitten lukioaikojen syönytkään, vaikka se oli ihan lemppariani silloin.

Vierailija
11/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonnikalaa ( nykyään valtavasti valmiiksi maustettujakin esim. italialainen , aikuisille chilitonnikala ) ,basilikaa,ripaus sokeria,ripaus chiliä,mustapippuria,suolaa

juustoisemmassa soosissa kokeile vaikka rainbow tonnikalaa tillisoosissa , ruokakermaa , sulatejuustoa ( kevyt ) , mustapippuria , minä laitan vielä parmesaaniakin.

Vierailija
12/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kokeilla ensin tuota missä oli tomaattimurskaa, sillä muistelisin ennenkin sellaista syöneeni ja hyvää oli!

T. se ohjetta kysellyt

Vierailija
13/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullotetaan sipulia, päälle paseerattua tomaattia, sekaan mustapippuria, valkosipulia ja tonnikalaa, keitellään jonkin aikaa, lisätään timjamia ja meiramia. Lopuksi laitetaan joukkoon sulatejuustoa (tai kermaa).

Vierailija
14/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorekiisseliin ei sokeria tarvita. Pakastemarjojen sokeri riittää.

Ymärtääkseni päivähoitolasten lounaan ravintoarvot on hyvinkin tarkkaan " direktiiveissä" eli ohjeistuksia on noudatettava. Tarkkoja määriä en muista, mutta ei päivähoidossa lapsille mitä tahansa voi syöttää!

Vierailija:

kuitenkin yleensä ruokalistaa? Siis jos olet kunnallinen pph niin teillä varmaan on lista? Mun äiti on pph ja olen joskus kauhistellut sitä sokerimäärää, jonka hän syöttää lapsille esim. kiisseleissä ym. mutta eihän niitä tietysti joka päivä syödä.

Vierailija
15/43 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin terveellisen ruokavalion voi tehdä ilman maitoa ja lihaa. Leivättömästä kulttuurista en ole kuullut, mutta eipä leivän hinnankorotus maailmoja kaada. Ainakin meillä leivän kulutus minimaalista. Puuroja sen sijaan uppoaa masuihin.

Vierailija:

Toivottavasti muuten nousevat edelleen: maidon hinta tulee nousemaan reippaasti toukokuussa, samoin lihan ja leivän hinta on nousussa.

Kulukorvaukset nousivat kyllä ihan kivasti, mutta jos eivät nouse taas, niin kyllä tässä saa taas ynnäillä, ettei omia rahojaan kovin paljon käyttäisi työhön, kun rahasta on muutenkin tiukkaa.

Vierailija
16/43 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ne lasketaan aterioiden osaksi, vaikka syötäisiinkiin " väärään aikaan" .

Vierailija:

luojan lykky , että minun hoitolasteni vanhemmille

ei ole maailman tärkein asia ruokalistojen noudattaminen . . silloin meiltä olis jäänyt muksujen kanssa väliin monet lettukestit tai pullan / sämpylän / piirakanleipomiset . . ap :lle sanoisin , että meillä syödään kuule välistä ihan tarkoituksella tonnikalapastaa - eikö kuulostaakin paljon herkullisemmalta noin sanottuna ja sitäpaitsi todella hyvää , kun maustaa !

Vierailija
17/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en nyt ymmärrä, jos jollain on kommentoitavaa.

Vierailija
18/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos sen kanssa tarjoaisit edes jotain tuoretta, kurkkua, raastetta? Mutta eiköhän lapset yhtä päivää selviä ilmankin.

Vierailija
19/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää... Ja hyvä, että tiistaina sitten taas enemmän pöperöä pöydässä!

Vierailija
20/43 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että et saa rahaa riittämään tavalliseen , terveelliseen perusruokaan. Jos olet vastuussa muiden(kin) lapsista, pitää osata laatia budjetti niin, että ravinto on riittävää ja terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän