Onko kenelläkään kynsisientä? Tai on ollut?
ilmoittautukaa kaikki, ja myöskin ne joilla on ollut. mitä hoito maksaa, ja kuinka helposti/nopeasti tehoaa?
Kommentit (27)
Ei kai ne lääkkeet normaalia enemmän maksanut. Ja sillä kertakuurilla parani.
ja nrolle. 2 tiedoksi, että se tulee leviämään käsiin myös jos et äkkiä hoida!!! Mulla on jo! Ei niin pahana kun varpaissa, lakalla saa peitettyä, mutta pahemmaksihan se vaan menee!!!
No eihän se nyt välttämättä käsiin tartu.
Mulla on ollut jo monta vuotta. Sellasta lakkaa laitan ku muistan. Jos muistan useesti, se melkein jo lähtee pois. Sit jos ei käytä, huomaa, että se taas pahenee... Mutta vielä ei siis ole sormien kynsissä.
Oon kuullut että on suun kauttakin otettavaa lääkettä. Mut et se saattais jotenki vaikuttaa maksaan tms...
Tuloksessa kesti kuukausi ja kynsisienihän se on. Lääke on kallis ja sitä joutuu kättämään 4-8 kuukautta. Maksaa ilmeiseti noin 50 euroa/kuukausi. Lääke on siis suunkautta otettava ja kamlaa myrkkyä. Kuurin aikana täytyy käydä maksa kokeissa. Raskaaksi ei saa tulla eikä saa imettää. Kuurin jälkeen on myös joku aika minä ei saa tulla raskaaksi, olikohan 2 kk. Mietin pitkään uskallanko syödä kuurin. Aion syödä sen koska en halua, että sieni tarttuu lapselleni. Minulla sieni on ollut jo kaksi vuotta, enkä ole voinut hoitaa sitä aiemmin pois, koska olin raskaana ja sitten imetin.
ilmeisesti todella myrkkyä sillä lääkärini ei suostunut reseptiä kirjoittamaan vaan kehoitti elämään asian kanssa.. mulla kanssa sitä lakkaa jota olen yrittänyt säännöllisesti käyttää mutta ei kyllä auta yhtään. syksyllä kuulemma katotaan asiaa uudestaan. olisi vaan niin kiva käyttää esim varvassandaaleita kesällä mutta eihän tolla varpaalla kehtaa. ja toisaalta en kyllä halua elimistööni mitään niin hirveää myrkkyä. toi tarttuminenkin on niin ihmeellistä, mulla siis yhdessä varpaassa tämä ongelma ollu varmaan viisi vuotta eikä muissa mitään.
Sienilääkkeet on oikeasti kamalia myrkkyjä eikä ne todellakaan takaa, että sieni sillä hoituisi. Lääke ei nimittäin edes tehoa kaikkiin. Hintakin on todella suolainen.
Kokeilkaa vetyperoksidia. Kynsisieni ei kestä hapettumista, jonka vetyperoksidi aiheuttaa. Itse aloitin vetyperoksidihoidon vajaa viikko sitten ja jo nyt toisessa kynnessä on havaittavissa hauraustumista =)
Ostakaa apteekin 3% vetyperoksidia ja laimentomottana laitatte 2 kertaa päivässä vaikka ruiskulla kynsiin.
Tästä löytyy enemmänkin juttua netissä
Söin sisäisen kuurin ja kynsien rapsuttelut ja lakkaukset päälle. Todella pitkää hommaa. Maksakokeissa kävin. Varpaista taisi lähteä pois.
Mutta sormissa nyt on. En jaksa käydä sitä lääkerumbaa enää läpi. Nykyään käytän sormiin Vocca trico (tai jotain sinne päin), luontaistuoteliikkeestä. Yritän levittää kynsiin joka ilta tv:tä katsellessa. Saa kynnet normaalin näköiseksi, mutta palaa, jos aineen käytön lopettaa/muistaa epäsäännöllisesti käyttää.
Jossakin lehdessä näin mainoksen apteekissa myytävästä " kynästä" . Jolla levitetään jotain lääkeainetta kynsiin.
Tilanne meni todella pahaksi, kynnet varpaissa on kaikki sienen vallassa ja se levisi myös toisen jalan jalkapohjaan ja varpaisiin. Myös osassa sormien kynsistä on muutoksia.
Sain lopulta ihotautilääkärille ajan ja siellä otettiin näytteet jalkahoitajan toimesta ja siitä kirjoitinkin jo muutama kuukausi sitten.
Minulla tk:ssa otetut kokeet olivat negatiivisia koska niitä ei osattu ottaa oikein.
Nyt on menossa kolmen kuukauden tablettikuurista viimeinen paketti. Lääke on nimeltään Fungorin 250 mg/1 krt päivässä. Hinta on pakkauksessa 20,16¿. Menen näyttäytymään ihotautilääkärille ja hän arvioi jatketaanko kuuria edelleen.
Noin kuukauden kuluttua lääkkeen aloittamisesta jalan iho alkoi korjaantua ja nyt on lähes terveen oloinen.
Kynnet muuttuu myöhemmin sillä kynnet kasvaa hitaasti ja juuressa on havaittavissa muutos sienikynteen verrattuna. Sormien kynnet ovat myös paranemassa.
Tämä sieni on ollut pitkään ja sitä on pidetty psoriasiksena koska sitäkin minulla on.
Tiedätkö, lähteekö tuossa vetyperoksidi-hoidossa kynsi kokonaan pois?
eli uutta tervettä kasvaa tilalle.
MUTTA tämäkään hoito ei tehoa kaikille (niinkuin ei mikään muukaan), mutta on sentään edullinen ja vaaraton.
keran kävin lääkärillä ohimennen tästä, ja se kirjoitti reseptin ja mulla ei ollut varaa maksaa niitä lääkkeitä (yli 200e)
no nyt tää on tarttunut sormenkin kynsiin ja haluan siitä eroon!!!(ei niin pahana kun varpaissa)
Miten muistan, että lääkekuuri oli ihan simppeli ja kynsi otettiin ensin pois jollain aineella ja sitten kasvoi uusi kynsi tilalle. Ei ole sen jälkeen uusinut.
jos olet vähätuloinen niin saat soskusta l. sosiaalitoimistosta maksusitoumuksen lääkkeisiin.
Tk:sta lähete ihotautilääkärille sillä vahvimpia sienilääkkeitä ei voi määrätä kuin erikoislääkäri.
Olen tällä hetkellä työtön ja sain maksusitoumuksen. Kirjoitin tuossa aiemmin lääkkeen nimenkin jota ihotautilääkäri kirjoitti.
Mulla on, loputon taistelu...lääkkeet kalliita, kestää kuuri kauan ja vaikka sienikynnet poistettiin, niin on levinnyt molempiin jalkoihin. Vaihdoin kengät, sukat ja söin lääkkeitä+tuo poisto, silti en pääse eroon...käsiin ei oo levinnyt eikä mieheen tarttunut.
Kun tietäs, mitenkään en pääse eroon. Nyt kun vauva iso niin aika käydä jälleen taistoon.
Joitain lääkeitä on, mutta hoito kestää niin kauan, että se jää aina kesken. Miten sen saa pois??