Miksi jotkut naiset haluavat uhriutua parisuhteessa - ilman syytä?
Siis vaikka heillä olisikin ihan mukava, lapsirakas mies, joka osallistuu kotitöihin, viettää aikaa lasten ja perheen kanssa sekä arvostaa vaimoaan - naiset silti haluavat kokea olevansa jotenkin alistettuja, aliarvostettuja, riistettyjä ja syrjittyjä perheessään. Ja siksi ovat oikeutettuja esimerkiksi miehensa jatkuvaan haukkumiseen/arvostelemiseen, milloin mistäkin syystä.
Ja nyt tosiaan tarkoitan pariskuntia, joilla ei ole mitään " tiedätkös se mies oikeasti haukkuu naista päivät pitkät, juoksee vieraissa eikä oikeasti rakasta lapsiaan" -kuviota siellä seinien sisäpuolella. Tarkoitan pariskuntia, joissa nainen käyttäytyy kuin tällainen kuvio olisi olemassa, mutta kun ei ole. Ja mies senkun yrittää taipua tuhannelle mutkalle kelvatakseen.
Tällaisia suhteita on toki toisinkinpäin, mutta nyt en kaipaa niitä. Koitan vain ymmärtää, mikä saa ihmisen asettumaan uhriksi tilanteessa, jossa ei objektiivisesti katsoen syytä olisi.
Kommentit (23)
Kyllä on tutut ja tuntemattomat hurmattu! Nainen on sitten jankuttava akka jolla on " liian kiltti mies" , jos on tyytymätön mieheensä mitenkään.
meillä on nimittäin 2 autoa (hänen ja minun) ja me molemmat huolehditaan omat automme - pesusta ja tankkauksesta renkaiden vaihtoon/huoltoihin/katsastukseen. Yleensä jos huomautan jostain siivoukseen liittyvästä asiasta, hän heti ryhdistäytyy.
Lisäksi on hommia, joita minä en tee lainkaan, esim. pieniä korjauksia, asennuksia jne. Mies saattaa käyttää monta tuntia viikonloppuna siihen, että hän käy Bauhausissa tai K-raudassa ostamassa kamppeita ja kotiin tultuaan ryhtyy heti hommiin. Eli mulla ei kyllä pitäisi olla valittamista. Silti toisinaan valitan. En osaa sanoa mistä se johtuu! Eikä mies IKINÄ valita mistään, mitä mä olen tehnyt.
Mutta kun tiedän, että muakin pahempia eukkoja on olemassa - mistä tämä mielenvikaisuus oikein tulee?
t. ap
tosiasiasta, että mieheltä vaaditaan joka tapauksessa vähemmän. Eli vaikka olis mies, joka tekee kotitöitä, niin pitkästi yli 50 prossaa niistä on silti naisen kontolla. Samoin lastenhoito. Nimikkeen hyvä isä saa taatusti melko vähäisellä osallistumisella kun vertaa siihen, miten nainen on vastuussa lapsista lähes 24/7. Ja jos miehen kanssa ottaa asian puheeksi, niin mies vetäisee esiin taikakorttinsa: onhan auton öljynvaihdot ja talvirenkaatkin pitää vaihtaa! Juu juu. Pari kertaa vuodessa. Jos molemmat vanhemmat käy töissä ja mies osallistuu, niin silti ihan oikea tasapuolisuus lienee kuitenkin harvinaista.