Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppiko lapsesi kuivaksi yli 3 v.?

Vierailija
01.12.2008 |

Miten sait potalle/pöntölle menoa vastustaneen lapsen sinne? Ois kiva kuulla muiden kokemuksia asiasta. Meillä 3v3kk ei yleensä suostu potalle (viime päivinä on tosin jotain pientä edistystä tapahtunut).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreiden jälkeen. Ykskaks vaan pissasi ulkona puskaan kesällä. Ja siitä se alkoi, oppi kuivaksi suurin piirtein päivässä. Yövaippaa käyttää vielä, ja onkin aivan litimärkä joka aamu joten vielä ei ole suunnitelmissa jättää sitä pois. Nyt on 3v5kk.

Vierailija
2/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin lasta ei saa oppimaan potallakäyntiin. Vasta sitten, kun lapsi itse kiinnostuu asiasta, hoiukutellahan toki voi mutta ei väkisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi että äiti haluan pikkuhousut ja siitä päivästä ollut päiväkuiva.. yö vaippa on sitte jo eri juttu... :)

Vierailija
4/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kevättalvella. Oli kerralla kuiva -- tuon päivän jälkeen on tullut kaksi yövahinkoa ja ehkä 5 vahinkoa yhteensä. Eikä siis opetettu erityisesti potalle, kysyttiin aina haluaako mennä. Yhtenä päivänä halusi ja se oli sitten siinä.

Vierailija
5/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun täytti kolme, hankimme hänelle pöntön pienentimen. Samoihin aikoihin pihalla kävi iso pakettiauto ja mies totesi pojalle, että tuo on vaippapakettiauto, joka hakee kaikilta yli-ikäsiltä vaipat pois. Ja niin ne vietiin pois. Poika oppi samaisena päivänä kuivaksi, eikä koskaan käynyt edes vahinkoja.

Vierailija
6/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi vuotiaasta on ollut ilman päivä vaippaa vaihtelevalla menestyksellä, mutta noin 2 1/2 vuotiaasta ei päivävahinkoja enää harvoja kertoja lukuunottamatta ole tullut. Nyt 3 v ja yöllä on poikkeuksetta vaippa. Ollaan kyllä kokeiltu ilman monenakin yönä, muttei hän herää ollenkaan vaikka pissi tulisikin ja nukkuu sitten märissä vaatteissa ja petivaatteissa aamuun saakka eikä ole itse moksikskaan. Olen siis tyytynyt käyttämään vaippaa yöllä ja aina se kyllä on märkäkin. Tähän minä kaipailisin neuvoja vai onko vain niin, että on odotettava, kunnes vaippa alkaa olla useimmiten aamulla kuiva. Ennen nukkumaanmenoa käydään kyllä pissalla, mutta silti näkyy pissivän yöllä vaippaan. Poika siis kyseessä.

Vierailija
7/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa potalle eikä pytylle. Taisi olla kk vaille 3-vuotias, kun viimein päiväkuivaksi oppi. Siihen asti jos oli ilman vaippaa, pissasi surutta housuun, matolle, sohvalle, minne vaan. Yökuivaksi tuli jotain 3,5-vuotiaana. Alkoi olla kuivia vaippoja yöunien jälkeen ja jätettiin sitten vasta yövaippa pois. Muutaman kerran pissi sänkyyn ja sitten oppi heräämään pisuhätään.

Ja mitä enemmän vanhemmat ja lähipiiri stressaa ja rassaa lasta asialla, sitä hitaammin oppii kuivaksi. Että aikuisetkin voi opetella pitämään suut vähän soukemmalla, varsinkin lapsen kuullen.

Vierailija
8/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi päiväkuivaksi alta 2,5-vuotiaana, mutta yövaippa on edelleenkin eikä vielä näytä siltä, että lähiaikoina päästäisiin vaipasta eroon. Suvussa on muitakin myöhään yökuivaksi oppineita, joten odotellaan rauhassa. Liian aikaisin vaipan poisottamisesta ei tule kuin ylimääräistä pesemistä sinulle ja paha miele lapselle.

kaksi vuotiaasta on ollut ilman päivä vaippaa vaihtelevalla menestyksellä, mutta noin 2 1/2 vuotiaasta ei päivävahinkoja enää harvoja kertoja lukuunottamatta ole tullut. Nyt 3 v ja yöllä on poikkeuksetta vaippa. Ollaan kyllä kokeiltu ilman monenakin yönä, muttei hän herää ollenkaan vaikka pissi tulisikin ja nukkuu sitten märissä vaatteissa ja petivaatteissa aamuun saakka eikä ole itse moksikskaan. Olen siis tyytynyt käyttämään vaippaa yöllä ja aina se kyllä on märkäkin. Tähän minä kaipailisin neuvoja vai onko vain niin, että on odotettava, kunnes vaippa alkaa olla useimmiten aamulla kuiva. Ennen nukkumaanmenoa käydään kyllä pissalla, mutta silti näkyy pissivän yöllä vaippaan. Poika siis kyseessä.

Vierailija
9/9 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällisyyttä vaikka joskus meinaakin vituttaa pissien siivous :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi