**SUURPERHEELLISET**
Huhuu!! missä kaikki suurperheelliset? mahtaa olla niin kiireistä aikaa vauva aika suurperheellisillä ettei nettiin paljoa ehdi mutta josko joku vaikka seuraksi kirjoittelisi :o)
Kommentit (18)
Meillä on kauhea kiire arjen pyörityksessä enkä ole nettiin päässyt aikoihin eli myöhäiset onnittelut Niiloakselilla pojasta ja Omppiskin on varmaan vauvan jo saanut. Kumman???? tytön vai pojan tietääkö joku vai onko Omppis itse paikalla?
Meillä pikkumies on maailman suloisin söpöliini ja päivät menee siinä kun juokset kaikki vauvakerhot ja muskarit sekä vauvaleffat läpi. Iltapäivästä tulee koululaiset ja sitten alkaa läksyjen kanssa taistelu kun kevät väsymys on kaikkiin neljään iskenyt.
Eskarilaisella taas on omat jutut ja retket eskarin kanssa joihin pitää eväät muistaa ja mies kun tekee pitkää päivää harvakseltaan joten kuuden lapsen ja koiran kanssa nyt saan selvitä yksin ainakin kesään saakka.
Meillä vauva-aika on mennyt tosi hyvin, on niin vaikeeta kuvitella että äskenhän tämä söpöliini vasta oli mun vatsassa ja että miten juuri meille saattoikin tulla näin söpö ja ihana vauva.
Hauskaa kevättä kaikille ja Onnittelelut kaikille vauvan saaneille.
Annlinn + kuusi kullanmurua
itsekin monesti mietin miten ihmeessä nämä vauvat on aina vaan niin ihania :o) meidänki poika on niin rauhallinen ja tyytyväinen tapaus että Yleensä yöt nukkuu hyvin ja päivät roikkuu tissillä ja sylissä.
Kiirettä itselläki pitää ja välillä tuntuu ettei päässä muisti tila riitä ihan kaikkien asioiden muistamiseen ja jokaisen lapsen menojen järjestelyyn. Aina unohtuu ainakin yksi asia :o) mutta tämä totuttelu viiden lapsen äidiksi vie aikaa ennen kuin arki rullaa sujuvasti. Kesää ja lasten lomaa odotan innolla jotta saa itsekin hiukan huilata ja muisti palautua :o)
Omppis sai tytön muistaakseni pääsiäis sunnuntaina
Nyt kutsuu pieni tissitakiainen!
Ihanaa, että teillä molemmilla arki rullaa ja vauvat ovat ihania :) Tai ainahan ne ovat! Kiireistähän tämä aina on, mutta päivääkään en vaihtaisi pois ;), eikös? Meillä kuopus on jo 9kk " vanha" viipperä, joka nousee tukea vasten seisomaan ym. ja on siis jo ihan iso tyttö :)
En tiedä huomasitteko, mutta perustin meille suurperheellisille suljetun yhteisön msn:ään. Jos teitä kiinnostaa tulla mukaan, niin laitan tähän alle samat ohjeet, jotka löytyivät edellisestä suurperheellisten pinosta.
" Siitä suljetusta yhteisöstä sen verran, että kävin sellaisen meille perustamassa ja osoite on:
http://groups.msn.com/suurperheidenaidit 08
Yritän tähän laittaa nyt mahdollisimman selkokielisiä ohjeita liittymisen suhteen :) Minäkään kun en mikään tietotekniikan ihmelapsi ole :) Yhteisö on kuitenkin suomenkielinen ja toimii pitkälti samoin kuin tämäkin palsta. Eli sillä ei ole mitään tekemistä sen mesen kanssa, jossa jutellaan ihan reaaliajassa. Vaikka siis nuo Messengerin tunnukset tarvitaankin. Jos jollain ne mese-tunnukset jo on, niin sitten ei muuta kuin hakemus tulemaan :)
Sisälle kirjautuakseen tarvitset siis Messengerin tunnukset - ensin siis teet hakemuksen yhteisöön, hakemus tulee mulle s-postiin ja mä sitten hyväksyn jäsenyyden. Hyväksymisen jälkeen pääset sisälle yhteisöön, joka on suljettu muilta. Ja jos kirjaudut oikealla nimelläsi, niin anna joku vinkki täällä käyttämästäsi nimimerkistä, niin tiedän antaa jäsenyyden sitten oikealle henkilölle.
Ja jos joltakulta puuttuu ne mese-tunnukset, niin ne saat seuraavasti: mene sivustolle http://get.live.com/getlive/overview - ja sieltä otat sitten se " tilaa" -kohdan ja sitä kautta pääset tilaamaan itsellesi tunnuksen syöttämällä omat tietosi. Seuraat ohjeita aina loppuun asti, niin saat oman tunnuksen. Ja aina kun menet yhteisön sivustolle, niin syötät sen saamasi tunnuksen kirjautumisen yhteydessä, jota kysytään joka kerta, kun kirjaudut. Toivottavasti tästä oli apua. "
Tuo on vaan siitä mukava, kun siellä saa jutella henkilökohtaisemmin ja voi laitella kuvia yms.
Nyt on taas mentävä, joten mukavia kevätpäiviä kaikille!
M ja viisikko
Ikävät kokemukset sulla Lumina en voi muuta kuin olla puolestasi tosi pahoillaan. Mun täytyy todella sanoa etten tiedä käykö näillä sivuilla ketään jonka tuntisin omassa elämässäni. Mä todella kaipaisin uusia ystäviä koska meillä on kauheasti hyvänpäivän tuttuja mutta sellaisista perheystävista on todella puute. Nämä hyvänpäiväntutut taas juoruilee selän takana kuten täällä päin on tapana tehdä, mutta uskon että se on suurimmaksi osaksi kateutta.
Älä välitä Lumina kateellisten panettelusta vaikka kyllä mullekin pahamieli aina tulee jos saan selville mitä musta seläntakana puhutaan.
Olen lähdössä vauvaleffaan joten hauskaa päivää kaikille.
Annlinn + pikku-ukko
Lumina29 hetken jo luulin että lähdit sieltä suljetusta yhteisöstä minun takiani, tosin me ollaan ennenkin suljetulla palstalla yhdessä sulassa sovussa kirjoiteltu vai mitä ?? Illalla mietin että olenko minä joskus loukannut sinua tuolla toisella palstalla jotenkin ?
Meillä tällepäivälle ohjelmassa esikon allergia testit tuolla Hyksin Iho-ja allergiasairaalassa ja vettä sataa kaatamalla ja illaksi sovitut koirapuistotreffit työkamun kanssa taitavat peruuntua ;-)
Jaahas nyt on mentävä viihdyttämään tuota nuorta herraa, tämä sisällä nukkuminen ei meillä oikein onnistu !
Isotikru
Olen nyt siellä yhteisön puolella minäkin ollut enimmäkseen. Siitä vain sen verran, että minusta siellä ei tarvitse joka päivä " ilmoittautua" (paitsi minä, jolla ei kai ole muuta elämää ;). Kyllähän meistä monen lapsen äideistä jokainen ymmärtää sen, että välillä on aikoja, ettei millään ehdi/pääse kirjoittamaan. Mukavaa olisi vain kuulla kuulumisia. Ja tosiaan tutustua paremmin ihmisiin näiden nimimerkkien takana. Eikä paha ole sekään, jos ihan oikeita ystävyyksiä löytyy :)
Luminalle vielä tuosta sinun syystäsi lähteä, että olin tosi pahoillani lukiessani siitä :( Toivottavasti tulet vielä takaisin, vaikka sitten harvemmallakin kirjoitustahdilla. Minä olen siinä uskossa, että kaikki, mitä yhteisössä kirjoitetaan, myös pysyy siellä! Jos näin ei ole, niin mitä mieltä on koko systeemissä? Eli tervetullut olet takaisin ihan milloin vain.
Ja Annlinn, jos onnistut nuo mese-tunnukset hankkimaan, niin yhteisöön pääsee jäseneksi myös niin, että sinulle lähetetään s-postiin kutsu, jonka kautta pääset jäseneksi. Jos sinulla siis on sellainen s-postiosoite, jonka voisit tänne laittaa, niin voin sinut kutsua yhteisöön :)
Nyt on pakko mennä, neiti nelonen on kerhossa ja kohta jo pitää lähteä häntä hakemaan.
M
Sivullisena tällä puolella, ajattelin ilmoittaa Mistille, että postin itseni yhteisöstä. Joudut siis pyytämään jotakuta toista apuvalvojaksesi, takaisin en tule.
Lumina, voit vapaasti liittyä takaisin jos tahdot, ei tarvitse miettiä kerronko juttuja ettenpäin. Niin en ole tehnyt aiemminkaan, kun en nikkiäsikään tiennyt ennekö yhteisöön liityit, saatikka että olisin täällä juttujasi käynyt urkkimassa, koska en tiennyt sinun täällä kirjoittelevan. Usko tai älä, muttei mulla todellakaan ole mitään tarvetta sinun sen paremmin kuin kenenkään muunkaan asioita muille levitellä, ei kuulu tapoihin.
Kiitos ja kumarrus, poistun häiritsemästä tämän enempää.
Ädä
Tulin pikaisesti laittamaan onnittelut Niiloakselille ja Omppuäipälle. Tuolla " yhteisössä" minäkin olen ollut, enemmän tai vähemmän. Eli siis täälläkin äiti, jolla ei ole elämää :)
Vähän harmittaa, että jo epäsopua on syntynyt mutta minä ainakin uskon ja luotan siihen, että asiat pysyvät siellä.. meidän tietonamme. Olisinkin kovin pettynyt ja yllättynyt josko joku haluaisi vain Uteliaisuuttaan mukaan.
Minä ainakin olen mukana siksi, että vihdoin saan näille niceille kasvot ja uusia ystäviä. Täällä kotona kun eletään niiin sosiaalisessa tyhjiössä..
Nyt on taas mentävä mutta treffaillaan tuolla toisellakin puolella :)
T.Neppis ja viisikko
Niin, tai enpä ole tainnut täällä vauvapuolella vielä koskaan kirjoittaakaan. Tuolla odotuspuolella pyörin loppua kohden kiihtyvällä tahdilla =) Täällä olen käynyt lukemassa, mutta olen tällainen silloin tällöin syttyvä eli minustakaan ei taida mihinkään suljettuun yhteisöön olla kirjoittajaksi... Aikuista seuraa ja ystävää välillä toki kaipaisi jakamaan ilot ja surut, on nuo vähäiset tosiystävät niin harvoin " kuulolla" . Ja oma mieskin tosi paljon menossa. Mutta onneksi on nuo päivieni ilot, ihanat lapset =)
Meidän vauvamme, viides lapsukainen on nyt 2kk ikäinen suloinen pikkulyyli, vielä nimetön, kun harrastukset menee kaiken edelle... Miehellä ei ole ollut vapaita viikonloppuja ennen kuin nyt tulevana eli meillä on juhlat tiedossa - kun vain nimi keksittäisiin ;)
Muut lapsemme ovat 13v, 5v, ja 3v kaksoset. Säpinää siis riittää, kun vain yksi lapsista on kouluiässä, neljä täällä kotona. Ihanaa, rankkaa ja niin kauan kaivattua elämänmakuista elämää.
Tervehdys vain kaikille odotuspuolelta tutuille ja kaikille uusille tuttavuuksille. Tällä kertaa ei tämän enempää.
Mukavia kevätpäiviä kaikille toivottelee,
Pikkis ja pesue
Hienoa löytää teidät odotuskaverini täältä!! :) Täytyypä itsekin liittyä tuonne suljettuun yhteisöön kunhan joku päivä pääsen ajan kans koneelle.. :)
Minä tosiaan sain tyttären pääsiäissunnuntaina 23.3 kello 19.20. Kokoa neitokaisella 3630 g ja 53 cm. Musta tukkainen prinsessa on kiltti kuin mikä ja sulattaa jokaisen sydämen.. :) Onnellinen olen!!!
Lisää toisella kertaa.. Nyt toiseksi pienin neiti napottaa tuossa vieressä äitiä odotellen.. :)
Omppis kera neidin 17 päivää (sekä neidit 1,8 v ja 8 v ja pojat pian 10 v) :)
Kävin minäkin laittamassa hakemuksen, vaikka en ole vielä tälle puolelle tuolta odotuspuolelta ehtinytkään. Aika tuntuu kuluvan niiiiiin nopeasti. Pieni prinssimme täytti eilen 6 viikkoa ja pienuudesta ei ole enää tietoakaan. Hienosti on jonkinlainen rytmikin jo päiviin löytynyt. Aamulla heräilee vaihtelevasti, mutta 9 ja 10 välillä nukahtaa jo päikkäreille, jotka saa nukkua ulkona vaunuissa. Ne ovatkin sitten ainoat päiväunet ja kestävät kolmeen - neljään iltapäivällä. Ja sitte SYÖDÄÄN melkeinpä tauotta ja unten maille jälleen omaan kehtoon 22 ja 24 välillä. Aika kivasti ehditään noiden kahden vanhemman (2 ja 4-vuotiaat) kanssa ulkoilla, syödä ruoka ja 2-vuotiaankin saan juuri unille, ennenkuin vauva herää. Omaa aikaa ei sitten olekaan, mutta toisaalta tämä kaikkihan on juuri sitä omaa aikaani... sitä ihanaa kiirettä...
Toki poika yöllä herää kerran pari syömään. Paitsi viime yönä, kun kokeilin nukuttaa sylin sijasta poikaa suoraan kehtoon. Nukkui aamuun asti!! Pari kertaa yöllä ynähti, mutta jatkoi unia, kun vähän kehtoa keinutin.
Tänään harvinainen " vapaapäivä" , kun esikoinen on eskarissa ja kaksi lasta mummolassa. Ollaan vaan pojan kanssa kotona ja hänkin nukkuu nyt pitkiä päiväunia. Tekemistä riittäisi, mutta on tämä aamu mennyt tässä koneella asioita hoitaessa... Ehkä suihkaisen tästä noiden epämääräisten kasojen kimppuun, joita asuntoomme mystisesti ilmestyy vähän joka puolelle. Ristiäisiinkin enää kaksi viikkoa aikaa...
*Kitta75*
mun vaan täytyy tunnustaa että en osaa käyttää tietokonetta niin hyvin että saisin mese tunnukset hankittua. Täytyy odottaa että saisin joltain apua. Mulla kun on ristiäiskuvatkin tossa digikamerassa mutta en saa niitä koneelle siirrettyä, tosi noloa.
oletteko muuten muut ostelleet paljon vauvatavaraa? mä olen hurahtanut täysin kestovaippoihin ja olenkin niitä jo ainakin 40kpl ostanut tai siis enemmänkin olen hankkinut mutta osa ei jotenkin meillä toimineet ja olen löytänyt meille käyvät suosikit joten parisen kymmentä olen jo ehtinyt myydä pois ja kohta tulee uusi lähetys meidän lemppareita.
Täytyy käydä nyt naapurista kysymässä neuvoa tohon mese-hommaan...
Annlinn ja kullanmurut
itseni tuol suljetussa,mut tulinkin toisiin aatoksiin,ei mul ole aikaa lukea eikä kirjoitella usein,niin tippuisin porukan jutuista heti alkuunsa.
Tänne voi kirjoitella vaik kerran vuodessa,tuntematta mitään syyllisyyttä ettei oo kirjoittanut mitään.
Mä hurahdin tän viidennen kanssa kestoiluun ihan täysin.Nyttemmin oon käyttänyt lähinnä kertiksiä.
Vielä tuosta suljetusta yhteisöstä,lähdin sieltä henkilön takia,joka on mm. paljastanut yhteiselle ystävälle niccini(harmi vain et hän tiesi jo!!!)
ja puhunut täällä olevia ja yhteisiltä tutuilta kuulleita paskapuheita.
annlinn
Minäkin " hurahdin" kestoiluun näin viidennen kanssa. Tai en onneksi kovin pahasti ole hurahtanut. Kyllä noita tuollainen kaupan leipälaatikollinen on kahta kokoa ja alkavat hyvin riittämään meille. Muutama ns. harhaoston on mutta menevät varavaippana jos on kone unohtunut napsauttaa päälle pyörittämään vaippapyykkiä. Olisi kiva kesälläkin kestoilla mutta hiukan jännittää ajatus mökillä vaippapyykkirumpasta. Sielä on kyllä kone mutta järvi vesi saattaa värjätä kaikki vaaleat kankaat harmaiksi. Pitää katsoa missä kunnossa vaipat on kun kesä tulee uskallanko kokeilla mitä niille mökillä käy.
Tuosta suljetusta yhteisöstä vielä. Minä sielä kirjoittelen nyt vielä useastikkin mutta pidempiä taukoja tulee varmasti kesällä. Sitten putoan minäkin keskusteluista pois kun olen lasten kanssa nettipimennossa. Uskon että näin alussa keskustelu on vilkasta kun tutustutaan ja opetellaan nimiä nimimerkkien takaa. Liittyminen oli melko helppoa joten tulkaa kurkistamaan ja pääseehän sieltä aina pois jos tuntuu että ei ehdi, jaksa, halua olla mukana.
Nyt iltapalaa itselle ja pian nukkumaan huomenna kerho ja sauna päivä.
nuttu
Meidän Aarni Hermanni (tuleva nimi) :o) on " jo" 2vko vanha. Rauhallinen kaveri on muuten mutta herkästi saa masu vaivoja :o( Ja kun imettää haluan ja pitkään niin imetysdieetille jouduin :o( tällä hetkellä joudun karttamaan kahvia,teetä,suklaata,sipulia ja tuotteita jotka sisältää paljon maitoa kuten rahka yms. :o( mutta mieluummin itse olen syömättä kyseisiä herkkuja kuin kuuntelen tuskissaan vääntelehtivää ja rupsuttelevaa vauvaa.
Meillä lapset pääosin on ottaneet vauvan hyvin vastaan. Ainoa ongelma mikä nousi pintaan oli 5 vuotiaan tytön housuun pissailu. Tyttö hakee huomiota pissailemalla housuun ja saamalla hirveitä kiljumis raivareita mutta toistaiseksi nämä kohdistuu suoraan minuun ja vauvaa haluaa hoitaa ja sylitellä paljon.
Ruokahalu meni synnytyksen jälkeen kokonaan ja olen joutunut väkisin syömään että maito pysyy hyvänä mutta ruokahaluttomuuden seurauksena olen laihtunut kahdessa viikossa 9kg! jostain syystä en tunne nälkää enkä myöskään sitä että maha olisi täynnä. Olo mahassa on ihan samanlainen olen sitten syönyt kokonaisen pizzan tai ollut syömättä... mikä lie. Neuvolassa epäili että voisi olla oireileva synnytyksen jälkeisen masennuksen oire tuo ruokahaluttomuus. Sitä nyt seuraillaan.
Vauvalla oli eka neuvola eilen ja 500g oli tullut painoa ja 2 senttiä pituutta lisää. Terkka sanoikin että hyvät on eväät ja ruokahalut pojalla ainakin.
Nyt pitää mennä jatkamaan siivouksia! tuntuu että kaikki kaatuu niskaan kun aika menee vauvan kanssa sohvalla istuessa :o) Se on niin ihana!!! :o)
Niiloakseli ja Aarni