Huh, tentistä vain 1 arvosanaksi. Uusisitko?
Olin kai mokannut tentissä ja sain arvosanaksi 1. (oikiksessa). Aina tähän asti olen saanut tenteistä 4 tai 5, joskus 3. (Asteikko siis 1-5). Uusimiseen ei olisi nyt aikaa, mutta aika huonoltahan tuo näyttää. Menisitkö minuna uusintaan?
Kommentit (15)
Nyt kun työkokemusta on jo useampi vuosi, ei olla edes kovin kiinnostuneita siitä, mitä olen opiskellut pääaineenani...
Ei niitä arvosanoja kukaan kysele sen jälkeen kun olet valmistunut. Työnantajia kiinnostaa vain se oletko OTK, mitä vuosimallia ja montako vuotta työkokemusta.
Mä olen DI ja meillä myös tenttien arvosanat kurssilaisilla pääsääntöisesti aina 01010101. Mä olin joukon "hikipinko" ja sain tenteistä 3 tai 4, joskus jopa 5.
Koskaan ei ole pyydetty tositusta nähtäväksi työhaastatteluissa :) Ainoastaan joskus ovat soittaneet suosituksia entisiltä työnantajilta ja diplomityön ohjanneelta proffalta.
Jos syventäviä, laskisin miten vaikuttaa syventävien kokonaisarvosanaan. Sillä niistä tulee tutkintoon maininta. En siltikään uusisi, jos muut syventävät menisivät hyvin.
Jos kyse on ydinalastasi ja tietosi sieltä ovat ykkösen arvoiset, kannattaa lukea lisää? Tosin kerroit, että tentti ei ollut iso, joten arvioi itse, miten paljon tärkeää asiaa siihen sisältyi. Jos arvosana haittaa sinua haittaa se vain estetiikan kannalta (näyttää pahalta), suotta tuhlaat aikaasi uusintaan. Niin kuin kuulostaa, tentissä ei siis hirveän oleellisia tietoja ollut?
En todellakaan uusisi:) Pääasia on, että kaikki arvosanat eivät ole ykköstä tai kakkosta. Yhdellä tai kahdella huonolla arvosanalla ei ole mitään väliä. Ei niitä tutkintotodistuksia niiiiiin tarkasti kukaan kyylää.
Meinaan taitaa olla kyseinen aihe hakusessa tai huonosti opiskeltu.
muuttaako se jotain yleisarvosanaa joka vaikuttaa siihen pääsetkö jatko-opintoihin tai töihin haluamaasi paikkaan tms?
Ei se varmaan vaikuta töihinpääsyyn tms. Kyseessä ei ole edes kovin iso tentti, mutta kylläkin alalta, jonka olen ajatellut olevan ns ydinalaani.....Kai olen vähän perfektionisti.. t ap
Yksi ykkönen ei paljon hetkauta, jos yleisesti arvosanat on 4 tai 5. Käytä aikasi johonkin tärkeämpään...
jos kerran 1 tupsahti ;)
olen ajatellut olevan ns ydinalaani.....Kai olen vähän perfektionisti.. t ap
eipä tunnu oikiksessa olevan vaikeita tenttejä tai sitten olet joku yli-ihminen. Itse kun opiskelin tkk:ssa niin tenttien arvosanat olivat yleensä "binäärejä".. 100011000010101100 ja sitä rataa.. luokan "huiput" saivat kakkosia ja kolmosia, muut ykkösiä ja nollia..
minun normaalit arvosat on 5 ja 4. Joukossa oli yks kolmonen jonka uusin, koska se on mielestäni huono arvosana. Vahva nelonen tuli uusinnasta ja viitonen kurssiarvosanaksi.
kokisin niinkuin sinä eli epäonnistuneeni. Jos esim. kyse on vaikeasta kurssista ja vaikeasta tentistä + vähäisestä lukemisesta ja käytännössä tuurilla läpi pääsemisestä niin en kyllä menisi. Mutta jos olet muuten hikipinko ja satuit nyt vaan epäonnistumaan tuntien? päivien? viikkojen? kuukausien? lukemisesta huolimatta niin sinuna kyllä menisin.
Ykkönen pienestä tentistä tuskin kovin vaikuttaa yleisarvosanaan. Ennen olisin mennyt uusimaan, mutta nyt olen oppinut ottamaan hiukan rennommin. Uusisin ehkä siinä tapauksessa, että tuntuisi, etten ehtinyt valmistautua/oppinut asioita. Jos tuntisin asiat oppineeni, mutta tentti vain sattui menemään jostain syystä huonosti, en uusisi.