Mikä vika mulla on silmissä? Osaako joku auttaa!!!
Vanhemmalle lapselle tuli silmätulehdus viime viikon keskiviikkona ja siihen saatiin silmätipat ja sit nuoremmalle lapselle tuli samainen tulehdus perjantaina. Kun käytin vanhempaa lasta lääkärissä niin lääkäri määräsi tippoja kaikille siltä varalta että tulehdus tulee muillekin.
No vanhemman lapsen tulehdus parani muutamassa päivässä ja nyt nuoremmallakin on se melkein parantunut, pientä rähmimistä enään ja sekin lähinnä aamulla kun herätään niin silmät on rähmässä.
Itselleni tulehdus tuli sunnuntaina, silloin siis kun aamulla heräsin niin silmät oli muurautuneet niin kiinni että miehen piti taluttaa mut vessaan silmien pesulle. Mulla on muutenkin ollut kurkku todella kipeänä viime viikon alusta lähtien ja olen joutunut ottamaan joka päivä 800 buranaa kun muu ei auta, sekin hetkeksi niin että pystyn jotain syömään.
Silmät on edelleen kipeänä ja valuvat vettä ja rähmää, ja muutenkin silmät ympärykset on ihan rikki.
Nyt huomasin tänään että kun kumarrun niin silmiin tulee sellainen paine että aivan kuin silmät pullistuisivat ulos, onkohan tää ihan normaalia tollainen paineen tunne??
Silmät on myös tosi kuivan tuntuiset (vaikka niistä valuu vettä) ja tuntuu niinkuin olisi hiekkaa silmät täynnä, välillä pitää ihan silmiä puristaa kiinni kun niitä kutittaa että edes vähän helpottaisi. Onko nämä vaan ihan normaaleja silmätulehduksen oireita vai voiko mulla olla jotain häikkää silmissä. Ikinä en ole ennen silmätulehdusta sairastanut (ainakaan aikuisella iälläni) niin en oikein tiedä että mikä on ihan normaalia tulehdusta.
Ei kannata silmäjutuilla odotella. Mars lääkäriin.
Voi olla tulehdus yhdistettynä kuivasilmäisyyteen. Tai voi olla joku silmänpaineisiin liittyvä juttu. Mulla itselläni vaikea kuivasilmäisyys ja tippoja käytän 8 krt / vrk koko loppuiän.