Vauva laskeutui, kävely ja kivut helpottui!!!?
Ihan omituista, suunnilleen joka paikassa lukee, että ku vauvan pää laskeutuu lantioon niin se painaa vähän joka paikkaa ja kävely vaikeutuu. Ite oon nyt ihan ihmetelly viimeset kolme-neljä päivää, että ku kävely maistuu miljuuna kertaa paremmin mitä ennen ja lantion seudun kivut on lähteny melkeen kokonaan pois niin selvyys tuli tänä aamuna suihkussa. Kokeilin nimittäin kohdunsuun tilannetta, mutta enhän mä päässy ees puolta sormea pidemmälle ku vauvan pää tuntui heti siinä :O
Ensin pistin sen kävelyn helpottumisen sulien asfalttien " syyksi" , mutta näköjään syy löytyi ihan sisäpuolelta =). Eikä kuulkaa haittaa ;) Kävelyvauhti on puolet reippaampaa mitä viikkoki takaperin!
Onko muilla ollu näin päin, että olo on helpottunu fyysisesti ku vauva alkaa olla lähtökuopissaan?
-Mimulit- rv36+5 ja kolmatta ootellaan
Kommentit (4)
Noinko hyvin sen voi itsekin tuntea että vauvan pää on siinä?? Minulla ei ole vauvat koskaan laskeutuneet ennen kuin synnytyksessä joten enpä ole mitään päätäkään kyllä tuntenut. Osaatteko muutenkin tunnustella kohdunsuun tilannetta itse? Esim. onko avautunut jne?
ja neuvolalääkärin mukaan todella alhaalla (näin sanoi 32+4) nyt 36+6 ja kävely melkoisen hankalaa, kun on pallo jalkojen välissä. välillä sattuu enemmän ja välillä vähemmän, mutta melkoista vaappumista kuitenkin.
mäkin olisin kiinnostunut tuosta kohdunsuun kokeiluista, osaako joko itse sanoa, missä mallissa on?
En kyllä tiiä osaisinko sanoa suun tilanteesta mitään, mutta oisinpahan vaan kokeillu miltä se tuntuu =). Tosin viikko sittenkään en ees ko. kapistukseen suihkussa yltäny ja tänään en viittiny ruveta sormella survomaan pään ohi ;)
Menkkojen aikaan kyllä huomaan että se napukka tuntuu erilaiselta mitä muuna aikana, mutta en tiiä sit raskausaikana huomaisko siinä mitään eroa. Pitäis melkeen jonku vessakerran yhteydessä kokeilla yltäiskö siihen sillon...
reipasta vauhtia yllä eikä missään kolota vaikka etenki rv 20-30 oli selkäkipuja niin et tukivyö piti kiskaista het aamulla päälle ja silti särki. Nyt en ees muista millon olisin tukivyötä tarvinnut.