** -- VOILEIPÄKAKUN TÄYTTEITÄ -- **
Nyt siis kaipailisin todella maukkaita, mahdollisimman hyviä tietty, voileipäkakun täytteitä ja vaikka koristuksia.... Kakun nyt osaan kutakuinkin tehdä...:D
Himskatti kun tuon tiuhtisen pitikin mennä siitä puhumaan niin pakko niitä ohjeita olis nyt sitten saada....;P
Etenkin katkaraputäyte on hukassa!!!
Erilaisia kalatäytteitä tuntuu löytyvän netistäkin mutta pistäkääpä myös niitä jos helppoja ja maukkaita kokemuksia löytyy...
En pistä pahakseni myöskään erilaisia kinkkutäytteitä ja vaihtoehtoja niihin....:D
Kommentit (4)
Joo niin jouduin pirkules....:P Oon jo netistäkin joitain kolunnu....:)
Mutta tuohan kuulosti ihan mielekkäältä vaihtoehdolta myöskin...:) Ainoo että joudun kyllä sieltä karsimaan tuon oliivin pois...:S *hytisee*
Se ei ole minun mielekkäimpiä herkkujani...:D
Ihania muuten noi sun cm mitat.....:D <3
Eikö ihmiset harrasta enää voileipäkakkuja...???!!!
jäiks sulla päälle toi voileipäkakku? Hei kato täältä vaikka vaihtoehtotäytteitä http://www.perhekerho.net/leivonta/voileipakakku.htm ja ihan tosi, oon pahoillani jos sain sulle näin pahan ongelman aikaiseksi - ei ollut tarkoitus :D
Näillä mennään meillä - mitat arvioita mutta sinne päin ainakin:
Ruispaahtoleipää ja vaaleaa paahtista
1. täyte
6 aurinkokuivattua tomaattia
½ pakettia fetaa
jokunen musta oliivi
1 rkl pestoa
1 tlk kermaviiliä
2. täyte
6 cm purjoa
8 cm kurkkua raasteena
1 porkkana raasteena
3 rkl tuoretta persiljaa silppuna
1 prk smetanaa
majoneesia
Kostutus
1 dl vettä
1 tl sitruunamehua
(päälle esim. vatkattua kermaa johon sekaisin tuorejuusto)
Pilko kaikki täytteiden aineet ja sekoita kumpikin erikseen. Leikkaa leipien reunat pois. Lado yksi kerros vaaleaa leipää, kostuta, 1. täyte, kerros tummaa leipää, kostuta, 2. täyte jne. Tähän meidän tarkoitukseen ei kannata alkaa hienostelemaan kuorrutuksen kanssa, makuhan se on pääasia... Mutta jos siis tulee sellainen olo että haluaa tarjota vieraille niin tuollaista päällystä olen käyttänyt, koristellut esim. majoneesiviiruilla ja heittänyt päälle sitten persiljasilppua, kurkun viipaleita tai kirsikkatomaatin puolikkaita.
Hyvää ruokahalua :)