Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea vouhotus lapsen synttäreistä!

Vierailija
03.04.2008 |

Miksi kaikki tekevät hirveät määrät vaikka ja mitä tarjottavaa lapsen synttäreille?

Itse teen kakun, väliin valmista mansikkahilloa ja banaania ja päälle kerma, kynttilät ja jotain karkkia. Suolaiseksi valmiit karjalanpiirakat.

Tarviiko sitä muuta muka olla?!

Stressata nyt itsensä puolikuoliaaksi tarjottavien vuoksi!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on vaihtunut 17 jälkiruoan menuun...:/

Vierailija
2/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi kiva tehdä erilaisia tarjoiluja ja ohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaamaan en alkaisi asian takia.

Ja ilman muuta kermakakku ja karjalanpiirakat riittää jos semmoiset meille synttäreillä tarjotaan.

Vierailija
4/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tuli mieleen, että niin kummalle tässä näitä bileitä ollaankaan järjestämässä, itselleen vai lapselle, kun vieraslistaankin kuului porukkaa, joisen kanssa ei muutoin koskaan olla tekemisissä... aika säälittävää itseasiassa. " mutta pitäähän nyt meidän jari-santerilla olla koko porukan hienoimmat synttärit, ettei vaan mitään traumoja jää..." :DD

Vierailija
5/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jäätelöautosta valmis. Saat vieläkin vähemmällä vaivalla - ja hyvänmakuisen.

Vierailija
6/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että välillä on vähän stressiäkin niitä herkkuja laittaessa, mutta lopputulos kyllä palkitsee.

Vierailija
7/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli omilla synttäreilläni monipuoliset tarjottavat, kiitos äidin viitseliäisyyden. Tavallisesti oli kaksi erilaista kakkua, paria eri keksilaatua, pullaa, juusto-lihapulla-viinirypäletikkuja, popcornia, sipsiä, täytettyjä minisämpylöitä ja viipaloituja kasviksia.

Vierailija
8/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omissa synttäreissä lapsena on ollut aina monen moista, kakkua, montaa sorttia keksiä, pullaa, karkkia,sipsejä, voileipäjuustoa ym.

Joten se on kyllä periytynyt sitten minullekkin, en kaikki toki tee itse, mutta jos vain jaksan niin kyllä teen kakun lisäksi paljon itse keksiä, pullaa, ehkä jokin piirakka. Suolastakin täytyy mielestäni olla. Toki meidän synttäreille on tullut paljon tätejä ja aikuisia muutenkin. Pelkkiin lasten kaverisynttäreille en välttämättä hirmusesti laittaisikaan.

Liioittelun makua minulla ainakin monesti on, mutta kummasti pöytä on melkein tyjä synttäreiden lopuksi, joten ainakin ne ovat menneet.

Itse en taas tykkää synttäreistä missä on vain kakku ja jotian pahoja keksejä. JOs kerran kutsutaan aikuisia synttäreille ja he tuovat lahjan, niin kyllä mielestäni jotain vastikettakin täytyy saada, vähän niin kuin häissäkin.

Vierailija
9/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muistaakseni viimeksi vietetyillä synttäreillä pöydässä nämä:

* Täytekakku, jonka välissä mustikka-mariannemoussea

* Turkinpippurihyytelökakku

* coctailtikkuja joissa ainakin viinirypäleitä, kurkkua, kirsikkatomaattia, ananasta, lihapyöryköitä, juustoa ja prinssinakkeja

* Minipitsoja

* Karkkikeksejä ja suklaapyöryköitä

Vierailija
10/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva leipoa lasten synttäreille ja keksi kivoja tarjottavia, jotka maistuvat lapsille. Kotonahan ne tavat opitaan ja minä haluan, että lapsilla on elämässä arkea ja juhlaa. Kun on juhlaa, se saa näkyä myös pöydässä :) Omasta lapsuudesta on ihania muistoja, kun äidin ja isin kanssa yhdessä mietittään synttäritarjottavia. (Vinkki! Lapselta voi kysyä, mitä toivoisi synttäreilleen. Ei tarvitsek kirjaimellisesti noudattaa, mutta jotain toiveita voi toteuttaa.)

Meidän lasten synttäreillä ovat " hittituotteita" muuten olleet monet pienet suolapalat: itse tehdyt lihapullat, juusto-viinirypäle tms. cocktailtikut, prinssinakit...

Vierailija
11/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarkoitus päteä kenellekään, mutta kyllä minä aina mietin pääni puhki mikä pikkuvieraita miellyttäisi, mitä he tykkäisivät syödä jne. Olisi kiva jos kaikille jäisi mieleen, että olipa mukavat synttärit. Ja siihen ei tosiaan tarvita mitään megashowta tai gourmetkokkeja paikalle.

Jos ap arvostaa lapsivieraansa niin korkealle, että köyhäilykakku ja valmiit karjalanpiirakat riittävät, niin fine. Jos on rahasta pulaa, halvemmat tarjoilut saa muuten itse leipomalla. Esim. lettukestit on halpa idea ja lapset tykkää aina. Toinen hyvä tarjottava on paistaa iso keko pikkumunkkeja ja suolaisena tarjota vaikka keitettyjä nakkeja. Nyt vappua odotellessa jo maistuu :)

Vierailija
12/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitään vouhotusta ole, jos järjestetään mukavat ja hyvät juhlat ja panostetaan tarjoiluihinkin parhaansa mukaan. Ainakin minun lapseni on sen arvoinen että hänelle järjestetään kivat juhlat! Milloin milläkin tavalla.

Vierailija
13/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään olevaan synttärien järkkääminen. Kaikenmaailman kilpailua ja ohjelmaa pitää olla tarjolla. Jopa vieraille pitää hankkia pienet lahjat. En käsitä. Meillä lapsi kutsuu muutaman vieraan, leikkivät keskenään leikkejä, tarjolla perinteisesti kakkua, limsaa ja sipsejä.

Vierailija
14/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 10:llä vieraallakin allergiaa/ erikoisruokavaliota poikineen-

mm. keliakiaa, atopiaa, laktoositonta ruokavaliota, maitoallergiaa...

kova homma olisi itse tehdä koko tarjoilu

sen takia tilaan kakut

t. äiti ja 2 lasta ja 10 hlön synttärit

Vierailija
15/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy samat tarjoilut ja jos tekee kaiken gluteenittomana, selviää vielä vähemmällä.

Miksi teillä on noin pienet synttärit?

Vierailija
16/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

21

Vierailija
17/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samat tarjoilut ei sovi

-luettelin vain osan allergioista-

esim. atoopikolla 10 eri ruoka-ainetta, jotka ei sovi,

mm. suklaa allergia, joka myös sattumalta lisäksi laktoosittomalla

---eli luettelin vain osan heidän allergioistaan--

vain kerran noin suurelle porukalle---

allergiat tekee liikaa vaivaa

ja työni puolesta olen suurien ryhmien

kanssa tekemissä-

kutsuin siis tuolloin vain kummit ja naapurin samanikäiset--

-----

en nykyään pidä kuin 4:n lapsen synttärit-

eli vain lasten bestikset kutsutaan-

nytkin kissa-allergiaa tytön bestiksellä ( en tiedä miten ratkaisen, meillä on kissa), pähkinäallergia ja maitoallergia toisen tytön bestiksillä...

---

t- äiti ja 2 lasta ja nykyään max 4 vierasta

Vierailija
18/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli siis väärin?

Vierailija
19/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoositon ei ole maidoton ja minun maitoallerginen poikani päätyy päivystykseen, jos tarjoat jotain, missä laktoositonta maitotuottta. Toki laktoosi-intolerantikko voi syödä maidotonta, mutta maitoallergikko ei TODELLAKAAN voi syödä laktoositonta...

Vierailija
20/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä laktoosi-intolerantikko että maitoallerginen voivat syödä maidottomia ruokia. Tekee siis niitä. Haloo.......!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi