Miksi kotiäideille aina paasataan aikuiskontakteista?
Mitä pahaa on siinä että viettää aikansa pääsääntöisesti pikkulasten kanssa? Kypsä äiti ymmärtää että aikansa kutakin, olosuhteet muuttuvat. Mikäs siinä jos samassa tilanteessa olevia tyttökavereita on joka sormella ja lähitienoo täynnä kivoja kahviloita. Mutta jos niin ei ole, ei siitä kannata ottaa paineita.
Sama asia on, kun vastasyntyneen äidille hoetaan koko ajan että nuku aina kun voit, nuku aina kun vauva nukkuu. Minulle ainakin tuli siitä kauheat paineet, en osaa nukkua päivisin vaikka olisin kuinka väsynyt. Oli huikea tunne kun tajusin että hei mä saan olla väsynyt, ei tarvitse ottaa paineita jos on valveilla kun vauva nukkuu!
Kommentit (6)
Ihmiset on typerää laumaa, jotka toistelevat toistensa sanoja. Järjellä ajatteleva aikuinen ihminen tulee toimeen vähän vähemmilläkin kontakteilla muutaman vuoden.
minulla sielläkään ole tarvetta jutustella muiden aikuisten kanssa. Muutama kaveri minulla on, mutta harvakseltaan pidetään yhteyttä.
Eiköhän se ole kunkin oma asia. En tosiaan jaksaisi
olla lapseni kanssa paria vuotta ilman aikuiskontakteja. Lepokin on tärkeää, en minäkään aina nuku, kunhan olen vaan ja rentoudun. Kyllä se tuntui jos ei itse ollut levännyt päivällä.
Ei nää ole mitään tajuamisjuttuja, me olemme erilaisia ja tarvitsemme erilaisia juttuja.
n. pari kertaa viikossa oli meillä kylässä tai me jollain kylässä tyyliin aamupäivästä alkuiltaan, sitä kaipasin kun töihin lähdin. Oli itsellä juttu seuraa ja lapsella leikkikavereita, mukavia päiviä aina olivat.
Hyvin jäi aikaa vielä ulkoiluun ja siivoamisiin ym, ton parin kyläpäivän viikossa jälkeen, mua ainakin piristi ja oli vaihtelua ns. arkeen. Tietty jos sellaista kaipaa tai halua kavereitaan nähdä, niin ei kai se pakollista ole...
" Saat muutakin seuraa ja plaa, plaa" . Viikottain käy ystäviä ja lapsilla on ystäviä, ovat suurimmalta osin sukulaisia mutta mitäs sitten. Tuntuu ettei riitä että on noita sukulaisia, kun pitäisi olla vinot pinot ulkopuoleltakin kontakteja.
Toki järjen käyttö ja oman itsensä kuunteleminen on sallittua ja jopa suositeltavaa:)