Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys kyllästyttää

Vierailija
02.04.2008 |

Onko muita, jotka eivät kertakaikkiaan jaksaisi imettää lapsiaan? Meidän vauva on nyt 4kk ja tekisi mieli luopua koko touhusta. En vain jaksa olla niin kiinni vauvassa ja koko ajan on jotain ongelmaa: rintaraivareita, suihkutissejä, maito ei riitä jne... Koska olette lopettanee imettämisen ja koska sen voisi lopettaa hyvällä omallatunnolla?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin vuoden, mutta se totaalinen sitovuus helpotti heti kun lapsi aloitti syömään soseita (n. 6kk). Jos vauvalle tuli nälkä minun poissa ollessani, mies syötti sosetta ja imetin sitten kun tulin kotiin. Täysimetysaika ei minusta ollut mitenkään ylentävää, mutta olen kuitenkin iloinen että jaksoin sen lyhyen ajan. Lapsi on superterve.

Vierailija
22/26 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maito loppui. Ei auttanut pumppaaminen tunnin välein, ei itkeminen, ei rukoilu- lopulta annoin korviketta. Kun sitten pahin stressi väistyi ja maitoa rupesi pikkuhiljaa taas tulemaan, minulla ei ollut enää mitään mielenkiintoa opetella imettämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttöni 3 kk ja oli koko ajan osaimetyksellä. Eli tuttelia joka päivä. Saman asian kanssa pohdiskelin just tuttelin määrää että ei noussu liian suureksi. Ihan kamalaa oli, tyttö kun just niin kun teillä halusi mielummin pullon kuin tissiä. Mun tyttö on isokokoinen ja oli jo syntyessä eli mulla ei maito riittänyt pitämään tyttöä kylläisenä. Olisin lopettanut imettämisen paljon aikasemmin jos en olisi potenut niin huonoa omatuntoa kun imetys ei sujunut. Kun tyttö tasan 3 kk oltiin neuvolassa ja olin ihan rikki imtettämisestä. Tyttö ei pysynyt kun tunnin tyytyväisenä pelkällä maidolla. Neuvolatäti kehoitti aloittamaan kiinteät ja siltä istumalta lähdin kauppaan ostamaan purkkiruokaa ja lopetin imetyksen kokonaan. Paras päätös ikinä. Lapsi onnellinen kun sai tarpeeksi ruokaa ja syö tyytyväisenä kiinteitä ja tutelia:)

Jos meille siunaantuu joskus toinen lapsi niin jos imetys takkuilee lopetan sen aikaisemmin ja en aio potea asiasta huonoa omatuntoa. Näet tyttöni nyt pian 3 v ja erittäin terve ja pitkä lapsi. Hän on nyt 105 cm ja painaa 18 kg. Eli mun neuvo on lopeta vaan ja älä pode siitä yhtään huonoa omatuntoa.

Vierailija
24/26 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä maitoa tuli pari kuukautta pumppaamalla, kun vauva ei suostunut rinnalle.

Olisin joo voinut yrittää kaikkeni, mut mä en vaan ymmärrä miks kiduttaa itteään, jos ei onnistu ni turha sitä on oman jaksamisen uhalla jatkaa.

Joillekin se on maailman luonnollisinta ja kivaa puuhaa, toisille se ei ole kumpaakaan.

Ihme, että siitäkin on tullut niin suorituskeskeistä... Ihan kun sillä ois mitään tekemistä sen kanssa oletko hyvä äiti vai et.

Hyvä äiti ymmärtää lapsensa parasta, MUTTA myös oman ja perheensä.

Ja nyt, kivittäkää.

Vierailija
25/26 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla.

Vierailija
26/26 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla vinkkiä miten saada 5kk lopettamaan rinnan puremisen ja kiskomisen? Osaa tosi kipeästi ikenillään purra, tekee sitä aina vaikka olisi vasta aloittanut syömisen ja alkaa mulla todella hermo mennä. Aloitti tuo jo 2kk sitten...ei tässä kohta mielessä muuta olekaan kun vierotus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme