Voi järkytys annoin lapsille iltaruualla vanhaa makaronilaatikkoa!
Katoin äsken ku siivosin keittiössä et päiväys marraskuun alusta!!!! Kuinkahan äkkiä näkee, onko ruokamyrkytys?
Kommentit (29)
Yök sanon minä.
Soita myrkytyskeskukseen ja kysy miten helposti voi tulla jotain noinkin vanhasta ruuasta.
kyllä pilaantunut maistuu pahalle.
kyllähän noin vanhasta valmiruoasta voi saada jo vaikka minkä bakteerin:( Kun ajattelee että niitä ei suositella säilytettäväksi muutenkaan ihan viim. käyttöpäivän loppuun vaan tuoreena suositellaan syömään. Hyi, monta kk vanhaa ruokaa.
noin pitkäksi aikaa. Jos mies oli siirrellyt taakse, kun ei tykkää siitä. Ei vielä mitään, nukkunu melkein tunnin.
eikö se sit haissu pilaantuneelle? luulis jos on kuukauden vanhaa. aika kurja ku siinä on vanha lihaakin. voi pian lapsukaiset kitistä.
listerian ja vaikka minkä botulismin. Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? Kannattaisi yrittää saada lapsi heti vatsahuuhteluun tai oksentamaan kotona.
Valmisruuissa on niin paljon säilöntäaineita ja muuta lisäainetta, että ei se helpolla pilaannu. Jos on ollut vielä avaamattomassa paketissa? Eri asia jos syöttäisit monta viikkoa vanhaa kotitekoista makaronilaatikkoa.
ovat siellä sitä varten että neuvovat! Älä rupea ainakaan lasta mihinkään vatsahuuhteluun roudaamaan!! Kyllä varmaan olisi haissut/maistunut pahalle jos niin pilalla olisi ollut että jotain vaaraa olisi?! Nykyään noissa niin paljon lisäaineita että säilyvät tosi pitkään vaikka päiväys olisikin jo vanha
Kyllähän nuo einekset on sen verran hyvin kyllästetty säilöntäaineilla.
Ymmärrän kyllä huolesi ap, mutta tervettä järkeä tässä myös peräänkuuluttaisin. Valmisruuissa on vaikka mitä säilöntäaineita ja noi parasta ennen -päivätkin on laitettu tosi suurella marginaalilla. Itse olen käyttänyt todella vanhoja - päivämäärän mukaan - jugurtteja tms maistettuani niitä ensin ja hyvin on mennyt. Eli ota rauhallisesti ja seuraile tilannettaa, jos lapset saavat vatsataudin niin kyllähän sen huomaa. Ja jos et tosiaan tarjoillessasi haistanut mitään, lapset eivät valittaneet ja koostumus vaikutti ok niin ruoka oli tod näk ihan ok.
Mitä tästä kannattaa sitten oppia? MAISTAKAA tarjoamianne pöperöitä! Olivat ne sitten valmiita tai itse laitettuja!
Näkyy edellisen vaikutus jo lähteneen.
tarkoittaa että tuote on parhaimmillaan ennen tuota ajankohtaa..ei välttämättä siis pilalla!
on noin vakavaa...veikkaisin että, lähtee jopa henki. Hmmm...Makaroonilaatikkomurhaaja......miten oiva keino tehdä vakuutuspetos....tappaa joku jäämättä koskaan kiinni...
Haloo, onkohan nyt vähän ylireagointia? Tiesittekö että, mädätetty hainliha on eräissä maissa suurta herkkua?
Itse en kyllä myrkytystietokeskukseen soittaisi...
Muutaman tunnin sisällä alkaa oksentelemaan jos jotain on tullakseen. Ja jos on aamulla kunnossa niin hoitoon vaan, ruokamyrkytys ei tartu.
Näkyy edellisen vaikutus jo lähteneen.
Sinä et tunnistaisi sarkasmia, vaikka se panisi sua perseeseen :D
14
Kyllähän nuo einekset on sen verran hyvin kyllästetty säilöntäaineilla.
Lukekaa kuluttajalehteä missä nimeomaan sanotaan, että valmisruoissa löytyy bakteereja jo ennen viimeistä käyttöpäivää koska säilytysajat ovat liian pitkiä. Normaalisti valmistuspäivästä viim. käyttöpäivä on jo kk päästä, joten ap:n laatikko on jo 2kk ollut paketissa! Eli kaikki mahdolliset bakteerit kyllä ihan helposti jo siinä ruoassa muhivat.
En ainakaan uskaltaisi viedä hoitoon huomenna.