Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihastunut ihminen käyttäytyypi näin ristiriitaisesti?

Vierailija
01.04.2008 |

Osoittaa joskus ihan selkeästi huomionsa, tervehtii iloisesti ja katselee perään jne. Joskus taas ihan päinvastoin, ei tervehdi ja tuntuu kuin olisin hänelle ilmaa, mutta kuitenkin hän pyrkii lähelleni.

Miksi?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

kohtaan suorastaan inhottava ja silti olla ihastunut?

Voi olla ettei saa jotakuta henkilöä mielestään, ja käyttäytyy sitä kohtaan inhottavasti, kyllä vain. Tällainen " ihastunut" voi ehkä hokea omassakin mielessään jotain tyyliin " miksi ihmeessä mä en voi lakata ajattelemasta sitä? eihän se edes niin hyvännäkönen ole, eihän me edes sovittaisi yhteen" ja saattaa koko ajan olla etsimässä jotain vikaa " ihastuksensa" kohteesta jne. Hän koittaa tällä tavalla päästä eroon tunteestaan - kaikille ihmisille ja kaikissa tilanteissa se ihastuminen kun ei ole myönteinen tunne, vaan laukaisee kaikki omat huolen, epävarmuuden, torjutuksi tulemisen yms. tunteet. Ja se ahdistus, turhautuminen ja epävarmuus saattaa silloin purkautua aika epämiellyttävänä, tylynäkin käytöksenä. Varsinkin jos koittaa jotenkin peitellä sitä ihastusta sen kohteelta, muilta ihmisiltä ja itseltäänkin.

Jos minun mielipidettäni kysytään, sellainen ei kyllä ole kovin kypsän ihmisen käytöstä. Ylipäätänsä ihastuminen on sellainen tunnekuohu, että se miten sen kourissa käyttäytyy, itseään ilmaisee ja asian käsittelee, on aika hyvä mittari siitä ihmisen emotionaalisen kehityksen tasosta. Pitäkää siis silmät auki, tytöt. ;)

Vierailija
2/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun sanoit noin kivasti. :) Sosiaalipsykologian maisteri olen, parisuhteeseen liittyvistä asioista kiinnostunut (ja jatkokoulutusta terapia-alalla harkitsen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli viestiä lukiessani mieleen, että tyyppi on ihastunut, mutta toisinaan tavattaessa sillä on oikeasti vaan muuta mielessä, asioita mietittävänä ja se ei ihan todella välttämättä edes huomaa sua. No, mä en olekaan mikään pelien pelaaja itsekään. Mitäpä minä tästä tiedän.

Vierailija
4/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi kyllä pitää paikkaansa :o) Hyvä pointti. Kun nähdään aina sellaisissa tilanteissa että hän on työssään kun häntä näen..

ap

Vierailija
5/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tapauksessa ole kyse. Todennäköisesti lähinnä eroottista viehätysta, mutta ei tarkoitusta minkään suhteen aloittamiseen.

Vierailija
6/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Tunnen kyllä itseni ihan tyhmäksi. Juuri noin olen käyttäytynyt eräälle miehelle. Hävettää oikeasti. Nyt on menossa " unohdus" vaihe sillä henkilö on varattu.

Vierailija
7/30 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni. Eli kannattaa kiertää tällainen oikuttelija mahdollisimman kaukaa. Ei kannata tuhlata tasapainoista energiaa meikäläisen oikkuihin!

Narsisti se täällä möykkää ja oikuttelee!

Vierailija
8/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Vierailija
9/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittää samalla katsoa miten sinä reagoit. vastaatko tunteisiin, vai onko hän yksin ajatustensa kanssa.

miten on, ainakin sinua pohdituttaa hänen käytös joten olisikohan romanssia ilmassa? ;)

Vierailija
10/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuneen omat tunteet heittelehtivät josus lämpimästä ja leikillisestä jopa ahdistuneeseen paniikkiin asti.

Välillä omat ihastuneet tunteet alkaa sapettaa (erityisesti jos toiselta ei saa riittävästi vastakaikua), jolloin tekee mieli esittää että " enhän mä nyt niin sun perääs olekaan" .

Samalla tavalla välinpitämättömyyden teeskentelyllä koitetaan lietsoa sitä toista lähestymään; koitetaan että jos se että itse ottaa askeleen taaksepäin, saisi toisen ottamaan vastaavan eteenpäin.

Seurauksena on tuo tyypillinen ihastuksen cha-cha-cha-tanssikuvio. Nämä ailahtelut eivät ole ihan yksilön täydessä kontrollissa, eivätkä itse asiassa aina edes ihan tiedostettuja.

Vierailija
11/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) ei ole suhun oikeesti ihastunut, luulet vaan

b) ei halua olla liian " helppo"

c) sillä on välillä aina jotain sutinaa jonkun muun kanss, kissa kieroksessa

d) olet liian innokas ja ottaa suhun etäisyyttä

Vierailija
12/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuneen omat tunteet heittelehtivät joskus lämpimästä ja leikillisestä jopa ahdistuneeseen paniikkiin asti.

Välillä omat ihastuneet tunteet alkaa sapettaa (erityisesti jos toiselta ei saa riittävästi vastakaikua), jolloin tekee mieli esittää että " enhän mä nyt niin sun perääs olekaan" .

Samalla tavalla välinpitämättömyyden teeskentelyllä koitetaan lietsoa sitä toista lähestymään; koitetaan että jos se, että itse ottaa askeleen taaksepäin, saisi toisen ottamaan vastaavan eteenpäin.

Seurauksena on tuo tyypillinen ihastuksen cha-cha-cha-tanssikuvio. Nämä ailahtelut eivät ole ihan yksilön täydessä kontrollissa, eivätkä itse asiassa aina edes ihan tiedostettuja.

Jos englannin kieli on hallussa, lue huviksesi wikipediasta artikkeli aiheesta " limerence" .

Vierailija
13/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että 4-viesti katosi, kun tuli häröilmoitus. Tulipa postattua uudestaan, sori. :)

Vierailija
14/30 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on juuri sellaista.. Hämmentävää kylläkin. Itsekin tosin käyttäydyn vähän " miten milloinkin" kun menen niin herkästi hämilleni. Mutta jotenkin niin ihmeellistä kun esim viimeksi kun hänet näin, niin hän ei ollut huomaavinaan minua, mutta tuli kuitenkin lähelleni vaikkei silloinkaan edes tervehtinyt. Silti vartavasten tuli lähelle.

?

ap

Vierailija
15/30 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/30 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itseni. Eli kannattaa kiertää tällainen oikuttelija mahdollisimman kaukaa. Ei kannata tuhlata tasapainoista energiaa meikäläisen oikkuihin!

Narsisti se täällä möykkää ja oikuttelee!

Vierailija
17/30 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritetään pitää pokkaa ja katsoa toisiamme naama peruslukemilla. Joskus kun nähdään parin siiderin jälkeen, silmät kirkkaina, kauhea hymy päällä. Yritetään koskettaa toista vahingossa. Silloin hän hakeutuu aina viereeni/lähelle yms..

Tekisi mieli vaan juosta syliin ja suudella.

Vierailija
18/30 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis ystäviä, mutta epäilen hänellä olevan tunteita minua kohtaan. Olen nykyisin varattu, ystäväni ei. Ennen kuin aloin seurustella, meillä oli muutama todella kiihkeä yhden yön juttu, mutta emme koskaan puhuneet niistä. Jotenkin oletin että ne eivät vaikuttaneet ystävyyteemme. Nykysin mies käyttäytyy oudosti. Joskus on kauhea tyly ja ilkeä minulle, ei halua nähdä eikä vastaa viesteihin/puheluihin. Todellakin haluaisin tietää mitä hänen pään sisällään oikein liikkuu...

Vierailija
19/30 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on vielä semmonenkin seikka, että mä olen varattu tahollani, hän tietääkseni sinkku.......... ja molemmat ollaan - naisia :O *kauhistelkaa*

ap

Vierailija
20/30 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tässähän on vielä semmonenkin seikka, että mä olen varattu tahollani, hän tietääkseni sinkku.......... ja molemmat ollaan - naisia :O *kauhistelkaa*

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän