Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

[{-_-}] MARRASMURUJEN huhtikuu [{-_-}]

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei ole nälkäisen oloinen vaan todella pirteä, eloisa ja tyytyväinen tyttö. Syöttövälitkin pidentyneet max jopa 6h! Omat 5kk mitat ovat olleet aikanaan samaa luokkaa ja äiti kiikutti mua neuvolaan ylimääräisiin punnituksiin, koska olivat silloin huolissaan mun painonnoususta. No hyvin on paino noussut.. Liian hyvin..=)

Liikaa ehkä tuoijotetaan käyriin ja keskiarvoihin. Jokainen lapsi kuitenkin kasvaa ja kehittyy omaan tahtiin! Mut kun tämä kirppu on esikoinen, sitä on ehkä herkemmin huolissaan..

Vierailija
42/48 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin annan pojulle aina ruokajuomana vettä, tuntuu et ruoka jää välillä rohisemaan kurkkuun niin vedellä saa sit hyvin " puhistettua" ja et tottuu muutenkin juomaan ettei myöhemmin ole ongelma totuttaa. Miten annatte veden? Ite annoin ensin pullosta, mut nyt oon ottanu jo mukiin kylmää vettä raanasta ja pikkusen sitä hörpyttäny. (en enää keitä vettä) Poju on ihmeissään, mutta hörppää kuitenkin( vaikka suurin osa tietty valuukin vaatteille) ;)

On tosiaan tuntunu et pehmittää vähän kakkaa joten hyväksi oon veden annon kokenu! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla olen majaillut, jos nyt muutaman rivin jaksaisi itsekkin kirjoittaa;o)

Meillä tyttö tulee 15pvä 5kk ja huomenna onkin neuvola

Kiinteet ollaan aloitettu ja nyt ollaan maisteltu hedelmäsoseita,kasviksia,lihaa ja puuroja eli puurot ja lihan otin viime viikolla käyttöön ja äsken huomasinkin että joku oli kirjoittanut ettei niitä saisi aloittaa samaan aikaan??? Miksi ei?

Rytmi meil on tämmönen (n.)

Herää 09-09.30

puuro,aamutoimet,seurustelua

ulos päikkäreille 11.00-->13.00

ruoka, puuhastelua ym

hedelmäsosetta

ulos päikkäreille 17.00-18.00

iltatoimet ja puuro

velli

yöunille 20.30-21.00

eka yösyöttö n.02.00-05.00

joskus toinenkin n.06-07

Ja korvikkeella mennään.Pikkusen on masu tullut kovalle,mutta luumua annan joka toinen pvä niin pysyy tasapainossa!

Kuukauden päästä pääse tytsi ensimmäiselle ulkomaan reissulle kreikkaan=)

Meillä ei vielä käännytä mut kovasti pyöritään selällään lattialla, yritystä löytyy.

Ei kai mulla kummempia sitten, huomenna on taas lisää kerrottavaa kun on neuvolassa käyty!

pähkinäneito poitsu 3,5v ja tytsi 5kk

Vierailija
44/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäneito: Luin ja kuulin että puuron ja lihan alotuksen välissä pitäis olla n. kuukausi väliä.

Syytä en tiedä mutta oliskohan että huomataan mahd. vilja-allergiat ja sit kun kummiskin liharuuat on kans alkuun voimakkaita pikkusten masulle niin ettei tuu mitää oireita.

Korjatkaa joku viisaampi jos olen väärässä mutta näin olen lukenut ja niin tein myös itse, puuroo ruvettiin söymään kun oltiin 4kk ja lihaa (broileria ja kasviksia) maisteltiin eilen ja pojalle tuli 5kk täyteen keskiviikkona.

Ei ainekaan viä oo mitään oireita ollu ja puurosta ei tullu mitään, oon antanu kaura-ja riisipuuroo.

möhö ja Rasse 5kk2pvä

Vierailija
45/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poju syöny 1,5vko broileria ja nyt 3pv sikaa. Puurot alotin 4pv sitten varovasti pienillä maistelu annoksilla eikä ainakaan vielä ole reagoinu mitenkään. Sain neuvolasta ohjeen alottaa puurot kun yöunet on niin huonot. (kerroin soittaessani että lihat otettu vasta ruokiin mukaan) Ite olin myös kuullu että ei välttämättä kannattas alottaa samanaikasesti mahd. allergian vuoksi, mutta äitiltä kysyin et miten se on meitä ruokkinu ni vastaus oli et " mitä millonki keksi" ja 8lasta on ruokkinu joten rohkeesti otin puurot kehiin! =)=)

Jokainen tietty tavallaan! =)

Vierailija
46/48 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole kuullut, että viljojen ja lihan aloituksen välillä pitäis olla kuukausi väliä, mutta kai se olis ihan hyvä, ettei niitä aivan peräkkäisinä päivinä aloita. Ainoa ohje, jonka tähän liittyen muistan, on se, että viljat saa aloittaa 5 kk ja lihat 6 kk iässä. Tämäkin suositus on muutaman vuoden vanha, joten ties vaikka sitä olis jo tässä välissä muutettu. No sillä ei ole meidän kannalta merkitystä, sillä aion aloittaa kiinteät 6 kk iässä toukokuun alussa.

Veden annosta on kans ollut puhetta: en ole sitä antanut, paitsi toissa päivänä ekan kerran annoin vähän vettä pullosta (jotta muistaisi siis miten pullosta juodaan), kun en viitsi enää korviketta antaa, jottei tuo typy pulskistuisi aivan liikaa. On täälläkin huolet... :)

Vauva kääntyy joka suuntaan ja liikkuu akselinsa ympäri. Kovasti yrittää tarttua esineisiin ja pistää ne suuhunsa. Pitää varmaan kohta ennen kuin tyttö lähtee liikkeelle käydä esikoisen lelut läpi ja laittaa kaikki pieniä irtoavia osia sisältävät lelut piiloon...

Omakin fiilis on ihan hyvä, koska olen saanut hieman laihdutettua - tyylillä hitaasti mutta varmasti. Tavoitehousut menevät jo just ja just päälle! :) Kovasti jo odotan sitä, että tyttö oppii istumaan, niin voidaan lähteä ulkoilemaan rattailla muulloinkin kuin tytön uniaikaan.

Hauskaa viikonloppua!

Vierailija
47/48 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako liittyä seuraan?

Meillä on marraskuussa syntynyt poika. 3 vee tyttökin löytyy.

Pojan kaa on mennyt ihan mukavasti. Ekat 3 kk poika heräili yöllä syömään ja sen jälkeen on nukkunut yöt.

Kuukausi sitten aloitettiin kiinteät ja hyvin on maistunut pojalle. Puuroa annoin ekaa kertaa viikonloppuna ja hyvin sekin on maistunut. Lihat aloitellaan kans lähiaikoina.

Poika osaa kääntyä vatsalta selälleen ja mahallaan liikkua jonkin verran. Leluja osaa pitää kädessä ja viedä ne suuhun.

Ja erittäin hurmaava hymykin löytyy.

Tässä tällei lyhyesti...

Palaillaan!

Vierailija
48/48 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä marraskuun lopussa syntynyt tyttö. Kiinteitä aloiteltiin reilu viikko sitten. Alussa oltiin hivenen pihalla siitä, miten lusikka toimii, mutta nyt alkaa jo sujua. Tänään maistettiin ensimmäisen kerran kaupan sosetta (peruna-porkkana), ja oli tosi hyvää, paljon parempaa kuin mamman tekeleet...

Yöt tyttö nukkuu tosi hyvin (22-08, ei heräilyjä), mutta päivällä on nukkuminen vaikeeta. Yleensä vain puolen tunnin pätkiä. Ja sitten ollaan illalla aika väsyneitä.

Parin viikon päästä ollaan lähdössä laivalla Tukholmaan sukuloimaan. Hivenen jännittää, miten tytön kanssa menee. Onko muilla marrasvauvoilla ollut jo ulkomaan matkoja? Miten on mennyt?

5 kk neuvola on vasta huhtikuun loppupuolella. 4 kk mitat olivat 63cm ja 6355g.