Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivunlievityksestä synnytyksessä?

31.03.2008 |

Hei kaikille!

Nyt jo päässä pyörii synnytys,mikä on varmaan ihan normaalia.:)

Minulla on kolme synnytystä takana. Ensimmäisessä oli epiduraali puudutus,toisessa spinaali ja kolmas oli täysin luomu.Nyt olen alkanut miettimään kivunlievitystä. Haluaisin kokeilla kohdunkaulanpuudutetta,en välttämättä haluaisi enään selkäydinpiikkejä.(vaikka h-hetkellä ottaa vastaan ihan mitä vaan).:)

Onko teillä kokemusta ko.puudutteesta? Minulla meni tämä luomu synnytys oikein hienosti ja nopeasti.(ei keretty laittamaan mitään) vaikka kipeähän se oli,mutta aika nopeasti ohi.

Nyt vaan päässä pyörii kohdunkaulanpuudute? kokeilen kyllä sitä seuraavalla.

hemulihiipijä rv.11+3

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se auttoi. Olin todella skeptinen siis. Epiduraalinkin olin siinä saanut, mutta jostain syystä se ei vaikuttanut lainkaan (ja olen saanut sen aikaisemminkin ja se vei kaikki kivut, joten se meni vissiin väärään paikkaan?). Kivut olivat siinä vaiheessa jo aika massiiviset kun parakervikaali laitettiin, mutta se vei sitten isoimman kivun ja kohdunsuu aukesi 20 minuutissa 6 sentistä 10 senttiin.

Kätilö sanoi ennen puudutuksen laittoa, että parakervikaali täytyy saada juuri oikeaan paikkaan, muuten se ei auta. Vuorossa kuitenkin oli sellainen synnytyslääkäri, joka yleensä sai piikin mihin pitikin - ja sai munkin kohdallani. Kipua en muista pistosvaiheessa tunteneeni, mutta voi olla, että olin vaan ihan sekaisin supistuskivun takia :/

Mieluummin ottaisin edelleen selkäydinpuudutuksen (hyvä kokemus myös spinaalista), mutta mieluummin parakervikaali kuin ei mitään.

Fuulis 17+3

Vierailija
2/2 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta olen tähän mennessä synnyttänyt ja molemmissa puudutuksena parakervikaali. Eka meni tosin hyvin ja koska olin niin tyytyväinen, halusin toiseen synnytykseen myös. No, ei mennyt ihan niin putkeen eli vain toinen puoli puutui (toisin sanoen ei auttanut mitään). Ekassa synnytyksessä kätilö kehui jo etukäteen lääkäriä parakervikaalin laittamisessa ja onnistui siis tosi hyvin. Tokassa taas lääkäri sähläsi ja sähläsi ja tuloksen " luomusynnytys" (lue: sattui ihan sairaan paljon, mutta onneksi ponnistusvaihe kesti vain 4 minuuttia).

Nyt tässä kolmatta odotellessa olen sitten kahden vaiheilla mitä haluan, mutta varmaa on, että ilman puudutusta en halua synnyttää, jos vaan puudutuksen ehtii antaa. Alustavasti ajattelin, että jos on hyvä taitava lääkäri, voisin ottaa parakervikaalin, mutta muussa tapauksessa epiduraali...

Terkuin,

Tinttis-74 ja kolmatta odotellaan syntyväksi heinäkuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla