Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Konserttiin meno 1 kk ennen LA:ta?!!

31.03.2008 |

Voiko konserttiin mennä enää n. 1 kk ennen LA:ta, vai kärsiiköhän vauva kovasti musiikista??! Siinä vaiheessa ainakin kuulee jo hyvin yms. Onko kokemuksia / tietoa?!! Kyselen kyllä neuvolasta asiasta, kun sinne seuraavan kerran menen.

Kyseessä siis Celine Dionin konsertti kesäkuussa :) Istumapaikat ihan takana, ihan ylhäällä - kaiuttimien sijainti ei tiedossa.

T: Peggy-75 rv 24+4

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin menisin! Esikoista odottaessani käytiin rockkonserteissa, vaikka oli jo iso maha. Ja näkyi niitä muitakin olevan. Ei pistänny vauva pahakseen vaan synnyttyään rauhoittui aina kuullessaan kyseisiä bändejä. Ja nyt tanssii.. =) Vatsanpeitteet kyllä suojaa varmasti tarpeeksi hyvin. Kaiuttimien viereen en kuitenkaan menisi, koska istumapaikka on melkein välttämätön pitkän konsertin aikana. Ja vauva tykkää jumputella mahassa... Nyt odotan pikkukakkosta ja konsertteihin aiotaan taas mennä!

Voithan kysyä vielä neuvolasta.

Vierailija
2/4 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin myös mennä huhtikuussa pidettävään Mark Knofflerin keikalle jos kunto antaa myöten ja olen vielä yhtenä kappaleena. Se keikka olisi siis n. viikkoa ennen LAta ;-)

En usko vauvan kärsivän siitä melusta, aika paljon tuo vatsa ja lapsivesi vaimentaa ääniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä mahassa on aikamoinen melu muutenkin kun sydän ja verisuonet suhisee ja jumputtaa :) Varmaan vauva vaan kyllä tykkää kuunnella konsertissa musiikkia. Ainut mitä pelkäisin on tungos ja se että jää puristuksiin ison ihmismassan keskelle sen mahan kanssa.

Vierailija
4/4 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Smashing pumpkinsin konsertissa n. 30 raskausviikolla. Toukotuhisijoissa tästä olikin pikkuisen keskustelua. Tässä omia mietteitäni ennen konserttia:

<i>Suoraan sanoen niin paljon en usko konsertin haitallisuuteen, että jättäisin konsertin väliin (...). Ja toisaalta enhän edes tiedä, kuinka kova meteli tuolla konsertissa on. Itselleni tietenkin otan varmuuden vuoksi korvatulpat. Surffasin vielä pikkuisen, ja tässä vielä yhden asiantuntijan kommentteja (osittain liittyen jo syntyneisiin vauvoihin):

" Moni vanhempi aprikoi, voiko lapsen kanssa lähteä rock-konserttiin tai Pori Jazziin. Vauvan korvat kestävät kuitenkin sen, minkä aikuisenkin.

Riskirajana on 85 desibeliä kahdeksan tunnin vuorokausiannoksina. Tärkeää on muistaa, että jo kolmen desibelin lisäys puolittaa vuorokautisen sietoajan: turhalta, pitkältä ja kovalta äänialtistukselta

kannattaa siis suojata lapsikin. Raskausaikana voi lohduttautua ajatuksella, että kohtu ja vatsanpeitteet antavat sikiölle 40 desibelin suojakerroksen. (...) Vaarallisimpia ovat kovat, äkilliset pamaukset. " </i>

Hieno oli konserttikokemus, ja volyymitkin ihan inhimillisellä tasolla (itse en tarvinnut korvatulppia kuin parin biisin aikana). Lämppäribändin jätin suosiolla kuuntelematta, joten sain pikkuisen vähennettyä

" meluaikaa" . Vauvakin liikkui konsertin aikana ihan normaaliin tapaan. Istumapaikat otettiin juuri sen takia, etten ainakaan väkijoukkoon joudu puristuksiin... muutenhan oltaisiin ehdottomasti otettu kenttäliput.

Itse kuitenkin päätin asiaa mietittyäni, että kun tuonne konserttiin menin (ja viikkoa ennen konserttia olin baarissa jossa musiikki oli todella kovalla), minimoin sitten vastaavasti kaiken muun vastaavan " melurasituksen" jatkossa.

-alma rv 34+1