Ensimmäistä odottavia, LA syys-loka-marraskuu ?
Tuli mieleeni ,että olisko ihan hullua aloittaa tällänen ketju ? Meitä lokakuisia on niin hurja määrä, etten meinaa millään yhdistää henkilöitä ja jaksaa " tutustua " kaikkiin :) Jutut menee helposti omanapajutuiksi ( joka siis sinänsä ei ole paha :) Ja ensikoissa on taas porukkaa niin eri " aikaisina" .
Eli itse olen 22-vuotias, esikkoa odotan, LA 14.10. Eka ultra käyty ja 7.4 np-ultra.
M+ Napsu 11+ 5
Kommentit (40)
Kiva että ainakin yksi löytyy :D
Oletko jo ultrassa käynyt ?
Olen myös itsekin yllättynyt pahoinvoinnista...olenhan kuullut ja tiennyt että se kuuluu alkuraskauteen,mutta voimakkuus yllätti aivan täysin ! Olen vielä yrittäjä niin saikulle ei noin vaan tule mentyä :(
Joka on myös mun oma syntymäpäivä. Toinen lapsi tulossa. Ja ihan kauheen pahaolo. Kestäny jo 8vko. Raskausviikkoja jo 14+1. Eikö pitäs mennä jo ohi. Ekalta helpotti muistaakseni viimestään vko 13. Onkohan millon luvassa helpotusta!?!?
Ja kaksoset... LA on 11.9. Kauheeta panikoimista oli sinne vk 12 saakka. Tosin ihan törkeä väsymys ja pahoinvointi kyllä vakuuttelivat että jotain sieltä on tulossa :) Nyt sitte närästys, ummetus ja iskias. Mut ei edes haittaa, niin kauan kun vauvoilla on kaikki hyvin :)
Liikkeiden tuntemista odottelen malttamattomana! Nyt jo rv16+4 enkä ole mitään huomannut.
Tää oliskin hyvä ketju!! Lokakuisissakaan ei ole juuri kuin toista kolmatta neljättä ja viidettä odottavia. :) Esikoisen odottajien ajatuksia kaivattaisiin ainakin täällä!! La siis kuukautisten mukaan 9.10 ja ultran mukaan 13.10.
Jokos työ ootta lähtenynnä mammajoogaan??
Minä jumppaan jonkun 3 kertaa viikossa mammavideon tahdissa. Siinä on myös kevyttä voimajoogaa mukana. On muuten mahtavaa! Suosittelen kaikille, lähtee säryt ja kolotukset :)
Ja Ensimmäistä odotellaan täälläkin. On ollut todella hyvä olo tähän asti. Välillä vain on pientä kuvotusta kun on oikein nälkänen ja ajattelee mitä sitä söisi. Joku mammajooga olisi hyväksi että pysyy kunnossa ja ei paikat kipeydy entisestään. Itsellä se on ollut lähinnä vaan kävelylenkin muodossa tämä liikunta.
Helmee rv 9+4
hei mistä tommosen mammavideon saa?? Mulle kans :)
Ajattelin kohta aloittaa mammajoogan. Kuun lopulla alkaa ainakin Manipurassa...
Alku on tähän mennessä sujunut hyvin, mutta tuota selkäsärkyä alkaa jo olla. Liekö vielä kohdusta ja kasvusta johtuvaa?? Pitää rueta vahvistamaan lihaksia!
Mehän saatiin oikeen kiva porukka kasaan ! Ja lisääkin mahtuu ! Keksikääpäs joku hyvä nimi tälle ketjulle ? Mä en sitten osaa ollenkaan tehdä mitään koristuksia tai tuollasia esittelyitä,ilmoittautukoon ken osaa ;)?
Oletteko jo ostaneet mamihousuja ?
Mä jo kahdet jouduin ostamaan, olen töissäni sellasissa asennoissa että pakko pitää jotain missä on löysä resori ! Kun muuten oon tällänen farkku-ihminen, nii ei puhettakaan et mahtuis enää. Kai toi on psykologinenkin juttu, nytkun on jo ultrassa nähnyt että siellä kaveri heiluu, niin ei pysty masullaan nukkumaan tai pitämään kireitä housuja. Vaikka ei se masu nyt niiin iso vielä edes ole.
Saako netistä jostain tilattua dvd:n ? Oisin kans tosi kiinnostunu..on toi urheilu jääny vähemmälle oksujen takia >:/
Minä löysin (oikein hyvän) mammajumppavideon Robin Hoodista ja vielä halvalla, 7.90¿. Liikunta on just oikeanlaista mulle (laiska...), kevyttä, mutta toimii. Saa niitä varmasti netistäkin.
Tänne tulisin minäkin mielelläni, kun tosiaan tuo lokakuisten pino on kasvanut valtavaksi, mutta tietysti hyvä asia :)
Ensimmäistä odotellaan syntyväksi 18.10, ultrassa en ole vielä käynyt, pari viikkoa pitäisi jaksaa sinnitellä. Sydänäänet kuului viime viikolla neuvolassa ja sain huokaista helpotuksesta.
Miten teidän muitten masut on kasvaneet? Kaverilla ei tässä vaiheessa näkynyt vielä mitään, mutta minulla pullottaa kuin olisin 6kk:lla :/ ei puhettakaan, että vanhat vaatteet menisivät päälle enää.. Mieskin kauhisteli, että ei oo tosi miten iso maha. Juuri kun olin kohottamassa nyrkkiä ja naama punastui raivosta, se alkoi puolustelemaan, että niinhän sen mahan kuuluukin kasvaa.. Annoin anteeksi :D
Palaillaan
fanny 11+2 (ihanan pitkällä jo)
Onko teillä muilla miten pahoinvoinnit helpottaneet ?
Itselläni on vaihtelevia päiviä,mutta oksentanut en ole viikkoon (luojan kiitos!) Jäiset mansikat ovat olleet mun aamujeni pelastus ;)
Fanny78:
Kyllä mustakin tuntuu että tää masu on aika iso.. mamihousut tuntuu ihanalta jalassa kun saa päästää masun valloilleen :D
Tuli mieleeni kun kirjotit että olit nostamassa nyrkkiä :D Että oletteko huomanneet persoonassanne muutoksia ?
Mä olen ainakin kun raivohullu...en tajua miten toi ukko kestää. Keksin riidan mailman pienimmistä asioista ja jatkan vaan vaikka ois fiksumpaa lopettaa..ohhoijaa...:D
Pikkunapsulla viikkoja siis tänään tasan 12 !
Heip!
Meillekin odotetaan ensimmäistä, LA 10.10. Tosin kaksin km:oa on takana, mutta nyt ollaan päästy jo tähän iloiseen keskiraskausvaiheeseen, np - ultrakin oli viime viikolla ja siellä oli kaikki hyvin, villisti potkiva pikku-itiö 54,9mm, joten ehkä tässä uskaltaa alkaa kohta nauttiakin tästä raskaana olosta.
Mitään suurempia pahoinvointeja ei ole ollut, etovuutta kyllä, tosin nyt olen kamppaillut flunssan kourissa, joten pieniä " edotuksia" ei huomaa yhtään.
SadeOrkidea: minäkin oon ollut ihan raivona koko ajan! Mies parka on jotenkin jaksanut ja koettanut ymmärtää, mutta huomaan, että nyt alkaa jatkuva ärmäty käydä voimille. Mutta mitäs teet kun kaikki ärsyttää?!? Ei taida multitabs auttaa tähän vaivaa.
Mulla on jo masu pullistunut ja äitiyshousut on käytössä. En kerta kaikkiaan halua, että mikään kiristää tai puristaa mahan kohdalta...
Onko täällä ketään mammajumppaajaa/joogaajaa Helsingin seudulta? Mikä olisi hyvä paikka aloittaa mammajooga ja missä sellaista ylipäätään järjestetään?
Saneline07 12+5
Kiva, kun on muitakin jotka esikoistaan odottaa ja vieläpä samoilla hetkillä:) Mulla olis LA 10.9. Minkäänlaisia raskausoireita ei ole ollut, paitsi pieni raivohulluus.. Yksin tätä aarrettani odottelen, niin ei ole paljon muut joutuneet kärsimään.. Ihana huomata, että muillakin on jo masua. Olen ollu ihmeissäni, kun nyt jo pullottaa ja epäillyt vaan lihovani muuten..
Piizu ja mytty 16+6
Esikoista odottelen, la 30.9, eli viikkoja 14+0..
np-ultrassa käyty ja ei liikaa turvotusta (1,1mm), ja veriseulankin tulokset normaalit, et siinä mielessä on saanut keskittyä odottamiseen.
Mammahousuja olen muutamat ostellut, kun tavallisia on enää 2 mitkä mahtuu jotenkuten jalkaan..
Painoa on tullut lisää 2,5 kg, entäs teillä muilla?
Painoa ennen raskautta oli ehkä hieman liikaa BMI 25.
Nyt on hieman turhan pitkään " tyhjää" aikaa ku on 3 viikkoa neuvolaan ja 5 viikkoa II ultraan.. pitää vaan jaksaa odotella.
Jotenkin tuntuu vielä epätodelliselta että vaavi kasvaa masussa kun ei se maha nyt niin paljoo näy, vain iltaisin..
Mukavaa odotusta kaikille!
Meidän pienen LA on 4.10. Takana jo varhaisultra ja np-ultra, joissa molemmissa kaikki vaikutti olevan normaalisti.
Mulla ei ole sanottavasti ollut pahoinvointia, mutta en silti helpolla ole päässyt: sairastin hirveän mahataudin rv8 ja jouduin sairaalaan. Lähinnä tässä on rinnat kipeet ja mahaa juimii aina välillä. Nyt on uutena vaivana ilmestynyt tonne alakertaan aika inhottavaa vihlontaa.
Nyt menossa 13+3 ja seuraava neuvola vasta parin viikon päästä. Haluisin jo kuulla sydänääniä!
T: minipanda ja mokkula
Huomenta!
Nostetaas tätä pinoa, ettei ihan huku jalkoihin.
Kävin ekan kerran neuvolassa 22.2. eli tosi varhaisessa vaiheessa ja siellä oli todellinen shokki se painon mittaus! Alkuraskauden syömähimot olivat kostautuneet oikein kunnolla, kiloja tammikuusta oli nimittäin kertynyt peräti 8kg!!!!!
No, sen jälkeen on etonut että ruokahalu pikkuisen " hilliintyi" ja nyt tämän flunssan aikana ei ole tehnyt mieli syödä mitään, joten paino on pikemminkin pudonnut, lähes entisiin mittoihin. Pari kiloa kuitenkin nousua, mutta se varmaan kuuluukin asiaan tässä vaiheessa. (12+6) Muttä pikkuisen säikähdin, että nytkö se jo alkoi ja varmaan tulee heti raskausmyrkytys kun näin rajusti heti alkuun turpoaa... ;)
Saneline07
sadeorkidea :) mielialavaihteluita tosiaan on.. mies sanoo, että olen aivan kuin eri ihminen, eikä hyvällä tavalla :D en niinkään raivoa, mutta mököttämään alan jokaisesta väärästä sanasta! Ja itku tulee esim. typeristä mainoksista :) Mutta tämän kestää, kun muita oireita ei sitten olekaan :) Paitsi ruokahalun lisääntyminen.
Saneline, mulla on sama juttu tuon painonnousun kans.. Mutta laihduin ennen raskautta noin 10kg ja puolet tuli yhdessä kuukaudessa takaisin, kun sain tietää raskaudesta :( Mutta päätin, etten stressaa asialla, kiloja tulee sen verran kun on tullakseen, kunhan terveenä pysyy.. Laihdutetaan sitten synnytyksen jälkeen :)
Jotain liikuntaa pitäisi kuitenkin alkaa harrastaa. Lenkillä olen käynyt, kävely onnistuu, mutta muutaman juoksuaskeleen jälkeen alkaa kouristella alavatsaa. En tajua, kun ohjeissahan sanotaan, että liikuntaa voi harrastaa aivan kuin ennenkin aina 5kk:lle asti! Eikä! Mammajoogaa voisin harkita, kun siitä tuntui olevan hyviä kokemuksia :)
Palaillaan,
fanny 11+5
Mullakin 14.10 laskettu aika ja ensimmäistä odottelen :) Kamalaa pahoinvointia on ollut ja odottelen tässä parempaa huomista, että vois alkaa iloita tästä lapsesta ihan kunnolla...