Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvakuume, mahdollinen raskaus ja kaksi emättimen suuta

Vierailija
30.03.2008 |

Minulla on siis tälläinen harvinaisehko poikkeama eli kaksi emätintä. Kohtuja on kuitenkin vain yksi, samoin munasarjoja. Kumpikaan emättimistä ei ole umpipussi vaan ne johtavat samalle kohdunsuulle. Kuitenkin on siis selkeästi alekkain kaksi emättimenreikää ja kaksi emätinkäytävää noin kahden cm:n välein.

Miehiä tämä poikkeamani ei koskaan ole haitannut, päinvastoin ;) Nykyisenikin tykkää vaihtaa rei' ästä toiseen kesken yhdynnän.

Nyt kuitenkin on vauvakuume iskenyt ja mietin onko näin mahdoton synnyttää?

Kokemusta, tietoa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä poikkeamaa on tutkittu kun olin pikkulapsi, äiti ei tahtonut leikkausta ja ihan hyvä niin. Olen sinut tämän kanssa, mutta synnytys siis mietityttää. Ehkä se sujuu kuitenkin ok näinkin?

ap

Vierailija
2/6 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo sun erilaisuus on siinä mielessä hyvä että sen ei pitäisi vaikuttaa raskaaksi tuloon eikä synnytykseenkään. Olen kohdannut työssäni kerran samalaisen erilaisuuden ja monta muitakin. t kätilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on tämmöisissä tapauksissa lapset ovat syntyneet sektiolla. Vaikka olisi korjausleikkaus tehty, niin arpikudos ei ole niin kestävää ja saattaisi vaikeuttaa alatiesynnytystä.

Vierailija
4/6 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi kohdunsuuta ja kaksiosainen kohtu.

Minulla on 2 lasta, molemmat sektiovauvoja.

Sektioon on menty suunnitellusti, joten en tiedä olisiko tullut kahdesta kohdun suusta ongelmia.

Tarkoitus oli synnyttää alakautta, joten kyllä se varmaan on oletus. Minulle äitipolin lääkäri selitti, että tuo toinen kohdun suu voi hiukan hankaloittaa aukeamista - sitä ei voi varmasti tietää. Kuulemma pää on kuitenkin niin hyvä muurinmurtaja, että toinen kohdun suu lähinnä hidastaisi, ei estäisi aukeamista.

Näin siis tällä omalla syystemilläni.

Vierailija
5/6 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

repeämät toisesta emättimestä toiseen voisivat olla hankalia... En tiedä miten helposti repeytyisi siten...

ap

Vierailija
6/6 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli siis alunperin emättimessä ohut kalvomainen väliseinä, mutta se leikattiin. Yksi perustelu oli, että se kuitenkin repeäisi synnytyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän