Rukoiletteko lasten kanssa iltarukouksen? ev
Kommentit (12)
Rakas Jeesus siunaa meitä
anna meille enkeleitä
siivillänsä meidät peitä
älä meitä koskaan heitä
aamen.
Ja sen jälkeen pyydetään vielä Siunausta kaikille läheisille ihmisille (mummot, vaarit, ukit, kummit, tädit, serkut, kaverit).
Joskus rukoillaan ruokarukous.
Ihan vaan, että Siunaa Jeesus ruokamme, ole aina luonamme, Aamen.
" Levolle lasken Luojani" . Tosi tärkee juttu lapsille. Joskus 4 v. haluaa myös sanoa ruokapöydässä ruokarukouksen, jonka on oppinut kerhossa.
emme harrasta lasten aivopesua kotona.
koulussa, kerhossa tms paikoissa saa toki osallistua uskonnon opetukseen, ja aikanaan itse päättäkööt uskovatko vai eivät.
Muuten usko ei arjessamme juurikaan tule esiin.
Lapset 5v ja 3v haluavat rukoilla " Isä meidän" rukouksen. Aiemmin rukoilimme lastenrukouksen " Päivän touhut taakse jää" , mutta lapset itse toivovat ennemmin sitä pidempää rukousta. 1-vuotias ei vielä rukoile, vaan touhuaa omia juttujaan sillä aikaa.
Jos se unohtuu, 1,5-vuotias taaperomme muistuttaa asiasta sanomalla " aamme" t. 7
Emme rukoile enää yhdessä, mutta tiedän molempien rukoilevan omalla tavallaan lapsenuskossaan. Itse en rukoile, nuorempana kyllä.
Ja vaikken mikään ns. himouskovainen olekaan, niin muistan miten sain itse lapsena turvaa iltarukouksesta, kun äidin kanssa se yhdessä lausuttiin.
Meillä rukous on tämä:
Nyt vuoteelleni vaivun
ja tyynyyn painan pään.
Sun turviis, Isä Taivaan,
mä lapsi hento jään
" Isä meidän" kuuluu iltaamme, rukouksen jälkeen siunataan lapset.
Sadut meillä luetaan ihan satukirjasta.
Jos se meiltä aikuisilta meinaa joskus väsyneenä unohtua, niin lastenhuoneesta asiasta muistutetaan hyvin kärkkäästi.