Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3,5v pojan yövaippa falskaa joka yö

30.03.2008 |

Mitä ihmettä tässä keksisi ratkaisuksi, kun pojan sänky on lähes tulkoon joka aamu märkä. Käytössä on Liberon housuvaipat.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippivaippojahan on isommillekin lapsille varmaan noin 30 kG asti.

Meillä molemmilla pojilla on teippivaippoja pidetty öisin, ja selvästi paremmin pitää pissan siellä vaipassa kuin housuvaipat.Itse oon todennut Liberon vaipat parhaiksi.MOnenlaisia on kokeiltu.Tuon ikäsellä kun sitä pissaa tulee PALJON...

Vierailija
2/9 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen myös housuvaippaa. Meillä on käytössä 4-vuotiaalla Pampersin Active Fit vaipat ja samaa käytettiin myös 5,5 v asti isoveljellä. Todella harvoin on vaippa falskannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuon ikäiselle jo ratkaisuna kuivaksi opettelu.

Vierailija
4/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon keskustelua ja puheita siitä, kuinka voi opetetlla kuivaksi, mutta sehän ei viimeisten tutkimusten mukaan ole mahdollista jos lapsi ei ole siihen kypsä. Tietenkin voi kokeilla olla ilman vaippaa. Kokeilla niin ettei illalla juo paljon ja käy vaikka ennen omaa nukkumaanmenoa pissattamassa vielä, mutta jos niin ei pysy kuivana, on turha stressata lapsia useimmilla vessaherätyksillä ja jatkuvalla märällä sängyllä.

Meillä pitävimmät yövaipat on ollu Muumi-housuvaipat (isoin koko), Huggies-yövaipat (housuvaippoja myös, tytöille ja pojille omansa) sekä Liberon Night Comfort-vaipat. Nuo kaks viimesintä tosin on aika isokokoisille, joten ei ehkä käy teille vielä.

Vierailija
5/9 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Pampersin Active Fit on teippivaippa ei housuvaippa. Ja yhden yökastelijan kuivaksi odottaneen kokemuksella voin sanoa, että nykytiedon mukaan yökuivaksi ei voi opettaa jos lapsi ei ole siihen kypsä. Kyse kun on fysiologisesta kehityksestä ei mistään tahdonalaisesta toiminnasta. Eli vaipat käytössä vaan huoletta niin pitkään kun lapsi alkaa itse kypsyä kuivaksi tai asiaa aletaan hoitaa (mikä tapahtuu vasta 5-vuotiaana).

Vierailija
6/9 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaisin ne vaikka sen kertakäyttövaipan päälle aina yöksi ja päiväksi sitten tuulettumaan ja kuivumaan. Niitähän on myynnissä jopa kokoa 104cm. Meillä on ollut aina kestovaipat käytössä, mutta joskus kun reissussa olen joutunut ottamaan kertakäyttövaipat käyttöön, olen laittanut päälle villakuoren varmistukseksi, jolloin kertakäyttövaipan ohivuodot eivät ole päätyneet lapsen yöpukuun eikä sänkyyn :)

Vierailija
7/9 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksyin asiaa neuvolasta ja neuvolan täti kehotti kokeilemaan jos oppisi jo kuivaksi. Otin yöksi vaipat pois ja kumilakana alle.Meillä meni kaksi viikkoa ja saatiin kokonaan vaippa pois.

Vierailija
8/9 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat ainoita, joissa riitti kapasiteetti isoon pissaan.

Vierailija
9/9 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin citymarketista saa, huggiesmerkkiset. Siltikin kyllä tulee pissa läpi, muttei enää joka yö. Yritettiin muutama yö ilman vaippaa, mutta kolmien lakanoiden vaihtaminen yöllä kävi raskaaksi. Ei ole täysin pissanpitävää ratkaisua varmaan olemassa...