Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäistä ootte istuttanu syöttötuolissa?

Vierailija
30.11.2008 |

Meidän 4kk kinkee aivan väkisin istuma-asentoon, ei siis osaa vielä nousta istumaan. En ole vielä tuolissa istuttanut, mutta uskaltaisikohan jo piakkoin? Ei olla vielä syöttötuolia ostettukkaan, joten saa suositella jotain hyvää.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiensoti istui.....

Toista ei tehnyt mieli laittaa vielä edes yli 6kk ikäisenä kun ei vaan jotenkin istunut hyvin....... Neuvolalla ei ollut asiaan mitään vastaan ;)

Vierailija
2/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten syöttiksessä vasta reilu 6kk iästä. Ja ei osaa kyllä vieläkään nousta ite lattialla istumaan, ikää nyt tasan 7kk, mutta kun ei enää sitterissä suostunu syömään ja sylissä syöttäminen oli aika haasteellista niin laitettiin syöttis pöydän ääreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vielä edes syö.

Vierailija
4/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 2 joka täysimetti 6,5kk sitä 5kk istunutta......

Vierailija
5/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös 5kk ku pääsi syöttötuoliin. Laitoin tyynyn tueksi myös etupuolelle. Muista ettet istuta kerralla pitkiä aikoja.

Vierailija
6/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä jo maistellaan soseita, korvikkeella ollaan menty tähän asti oikeistaan valla, en nyt tässä ala kertomaan syitä minkä takia, kunnei ne tähän keskusteluun kuuluu ja neuvolasta ihan suositeltiin tätä.

Neuvolata ajattelin kyllä tätä istumisasiaakin kysellä mutta se vasta ensiviikolla.

ap

Vierailija
7/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyny tukena selän takana.

Vierailija
8/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman hidas motorisessa kehityksessään. Nyt vasta kunnolla istuu (ei tosin istu ilman tukea selkä suorassa/pääse itse istumaan) syöttiksessä, ja uskaltaa pitääkin istumassa kun selkä sen kestää (pysyy suorana, ei pyöristy). Tyttö nyt reilut 8kk, 7.5kk alkaen ollaan siis istutettu kunnolla.

Pakko tosin sanoa että sitterissä meni syötöt helpommin, kun syöttötuolista näkee joka paikkaan eikä jaksaisi keskittyä syömiseen.

Vierailija
9/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi istumaan itse vasta 9 kk iässä.

Vierailija
10/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pienestä pitäen punkenut sylissä pystyyn istumaan ja alkoi syömään soseita 4 kk:n ikäisenä. Neuvolalääkärissä kysyin istumisesta, koska joka paikassa toitotetaan tuosta puolesta vuodesta. Lääkäri vaan totesi, että tuoliin vaan istumaan, koska istuu sylissäkin niin hyvin. Pehmuste riitti tueksi, mitään tyynyjä emme ole koskaan käyttäneet.

Tuo istuminen riippuu kyllä niin vauvasta. Väkisin ei kannata laittaa, mutta jos lapsi on jäntevä ja selvästi osaa istua, 5 kuukauden ikäisen voi ihan hyvin jo laittaa istumaan.

Vierailija
11/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka punkenutkin pikkuvauvasta asti istuma-asentoon sylissä ja istui itse 6kk iässä

Vierailija
12/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on valmis istumaan siinä vaiheessa kun osaa itse istua!

Ei tyynyjä selän taakse, ne kertovat sen, että lapsi ei ole vielä valmis istumaan.

Sylissä saa istuttaa jos lapsi itse menee istuma-asentoon.

Vierailija
13/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin jos ei itse siinä istuma-asennossa pysy niin ei vauvaa saa istuttaa tuolissa.

Osallistuin meidän kunnassa kaikille synnyttäneille järjestettävään äiti-/vauvafysioterapiakertaan (järjestetään kun vauva on 3kk ikäinen ja aiheena on lapsen sensomotorisen kehityksen tukeminen) ja siellä juuri tästä puhuttiin.

Jos lasta istuttaa liian aikaisin niin se vaan vahvistaa turhan paljon lantion ja vatsan alueen lihaksia ja jalkojen lihakset jäävät vahvistumatta. Sitten kun lapsi istuu liian aikaisin hienosti niin kun hän huomaa jotain kivaa kauempana hän ei lähdekään ryömimään sitä kohti (koska jalkojen lihakset eivät ole yhtä voimakkaat kuin vatsan alueen) vaan mieluummin istualteen liikkuu eteenpäin. Ts. lapsesta tulee ns. peppukiitäjä ja tämä tapahtuu normaalin sensomotorisen kehityksen (ryömiminen, konttaaminen jne) kustannuksella.

Vierailija
14/14 |
30.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa millään tyynyillä tukisi lasta istumaan syöttötuoliin. Pitäisi osata pitää se selkä pystyssä itse ja osata todella istua ainakin sylissä jos ei vielä lattialla.

Sylissä tai sItterissä kannattaa syöttää tuon ikäinen. Turvakaukalokin toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi