2,5 vuotias paskoo tyynesti vaippaan sanomatta sanaakaan , mikä avuksi??
pissat ja kakat aina vaippaan vaikka miten potattaa
Kommentit (5)
Jokaisesta onnistuneesta tuotoksesta joku kiva palkinto jota himoitsee.
Meillä poika 2,5 vee ei suostunut kakkaamaan pottaan. Oli halunnut pitkään pikkuista lelumoottoripyörää. Ostin motskarin ja laitoin paketissaan vessan kaapinhyllylle. Sovittiin, että saa sen sieltä sitten kun kakkaa pottaan. Ja seuraavana päivänä kakkasi pottaan, sai mopon ja siitä eteenpäin on potalla käynyt.
Miten lapsi on niihin keskusteluihin suhtautunut - vaikuttaako siltä että se kuitenkin tietää mitä sen periaatteessa pitäisi tehdä eikä vain osaa, vai eikö ole ihan ymmärtänyt mistä on kyse?
t. ei ap, mutta monta kuukautta lattioita pissasta luutunnut (onneksi lapsi sentään kakkaa pottaan)
Muistan vielä, miten mua itseäni korpesi, kun kysyin aikanaan samaa, ja sain tän vastauksen. Mutta meillä ei todellakaan auttanut mikään muu kuin aika. Kolmevuotispäiviensä alla oppi menemään potalle. Tosin sen jälkeenkin on sattunut vahinkoja ja stressitilanteissa erityisesti " palaa juurilleen" . Nyt neljävuotispäivien lähestyessä en enää muista, milloin viimeksi on tullut housuun. Kärsivällisyyttä! :)
- Lukekaa potalla hetki jotain kivaa kirjaa.
- Jos tulee kakka/pissa, kehaise erittäin lyhyesti ja maltillisesti. Ei mitään showta, jossa koko kylän väelle kerrotaan miten hienosti Pikku-Mirka kakkasi. Koko homma on business as usual, normaali ruumiintoiminto joka ei ole maailmaamullistava tapahtuma.
- Älä kauhistele kakkaa tyyliin hyhhyh tulipa pahanhajuinen tms. reaktioita.
- Tyydy siihen milloin lapsi oppii omaan tahtiinsa kuivaksi. Kaveri aloitti pottailun tosi aikaisin, minä vasta pitkästi yli 2-vuotiaana. Silloin kun mun lapsi oli kokonaan kuiva, kaverin lapsi ei ollut vielä edes päiväkuiva.