Synnyttäminen sairaana
Itselläni on ollut koko raskauden ajan jotain pientä kremppaa ja fyysinen kunto on päässyt huonoksi. La lähestyy. Nyt on jälleen päällä flunssa ja kova yskä, antibioottikuuri angiinaan on juuri loppunut. Aiemmin en ole miettinyt synnytystä, mutta nyt on ruvennut arveluttamaan oma jaksaminen siinä koitoksessa. Onko jopa riski synnyttää flunssaisena ja keuhkot huonossa kunnossa? Keuhkoputkentulehdusta ei ole eikä kuumetta (vielä). Onko jollain kokemusta vastaavasta? Neuvolassa tai äitiyspolilla eivät ota asiaan kantaa, sanovat vain, että kyllä niitä voimia sitten aina jostain löytyy.
Kommentit (4)
mutta kuten edellisellä, niin kummasti sai voimia eikä edeltä käsin pelkäämääni ponnistusvaihetta sitten hankaloittunutkaan. Tai no , vauva tuli kyllä maailmaan kolmella ponnistuksella joten en osaa sanoa mikä tilanne olisi ollut, jos synnytys olisi pitkittynyt! Synnytys oli muutenkin nopea ja helppo, mutta osastolla olo oli kurja synnytyksen jälkeen, kun tunteet oli herkässä ja itketti, niin nenä meni entistä enemmän tukkoon ja päätä särki ja muutenkin joka paikkaa särki..! Olin kaikkiaan pari kolme viikkoa flunssainen, mutta vauva ei saanut tartuntaa.
hei, nyt synnytyksestäni aikaa 5vkoa!
minulla myös viikkoa enne synnytyksen käynnistymistä alkoi flunssa-kuume-yskä!
Pe-la yönä käynnistyi, perjantai päivä oli ensimmäinen " pirteä" päivä(johtuikohan synnytyksen alkamisesta) ainut oli vielä karmiva ja vatsaan todella kipeää ottava yskä! Pitkittynyt synnytys muutenkin oli joka päättyi leikkaukseen, mutta ei se tähän flunssaan liittynyt! mutta itse synnytyksen aikana en edes muistanut koko flunssaa, yskä oli vaan kova! Ja voit kuvitella kun sektioon päädyttiin, että sen jälkeiset päivät olivat yhtä tuskaa, kun yskänkohtaukset tulivat rajuinajne.. hyi että! vieläkin karmii ajatus! eipä paljoa liikaa viitsinyt puhua ettei kohtaus alkaisi, ja koko ajan oltava mehua/vettä että jos yskänkohtaus alkaisi! Mutta toivotaan että sun tauti helpottaa edes jonkin verran, tsemppiä:)
Mulla on laskettu aika viikon päästä ja aivan hirveä räkätauti päällä :/
Itse synnytin kuopukseni kamalassa flunssassa. Itse synnytyksen aikana en huonoa oloa juuri huomannut, enkä ehtinyt väsyä sillä synnytys kesti alle tunnin käynnistyksestä. Minulla synnytys käynnistettiin, sillä lapsivesi oli mennyt ja tulehdusarvot olivat korkealla. Itse uskon, että tulehdusarvot olivat korkealla flunssan takia, mutta joka tapauksessa halusivat sairaalassa käynnistää. Sain lisäksi tuhdit annokset antibiootteja suonensisäisesti. Synnytyksen jälkeen olin kyllä varsin kamalassa kunnossa, onneksi huonekaverillakin oli flunssa (oli flunssa-aikaa...), joten siellä sitten yhdessä köhimme ja niistimme... :) Parissa päivässä olin onneksi kunnossa. Mutta synnytyksen aikana tosiaan ilmeisesti hormonit ym. sai olon tuntumaan ihan hyvältä, pitemmässä synnytyksessä voi tietysti olla eri asia. Ja vauva selvisi ilman flunssia :)