Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kerro oireistasi rytmihäiriössä? ov

Vierailija
28.03.2008 |

oletko käynyt tutkimuksissa? millaisissa? onko silulla lääkitys?

mulla tulee tällasia kohtauksia: tulee heikko ol, jalat ja kädet tuntuu painavan tonnin. ei ole voimia, henkeä ahdistaa. kerran kävin päivystyksessä, verenpaine 147/87 pulssi 95. laiitoivat paniikkikohtaukseksi. en usko itse tähän.

näitä tuöe nyt päivittäin, jopa useita. sydän hakkaa kurkussä lähes jatkuvasti.

voisko olla kyse rytmihäiriöstä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItään muita oireita ei ole kuin sydämen muljahtelua, monta kertaa minuutissa, tuhansia päivässä, siis ilman lääkitystä. Ja Propralilla tahti pysyy kurissa ja sopivan hitaana. Kuulostaa ihan siltä kuin sinulla tosiaan olisi paniikkihäiriö.

Vierailija
2/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sellainen yhtäkkiä tulee? ja miksi rasituksessa? sain minäkin propalia lääkäriltä kun viimeksi kävin muista syistä ja lääkäri huomasi että pulssi usien kova.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken, ja palalutuu normaaliksi. Joskus tuntuu kuin jäisi yks lyönti väliin. Lääkäriin asti en ole vielä vaivoineni päässyt, olen pitänyt näitä vaarattomina?!

Vierailija
4/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehestä jolla aivan samat oireet ku mulla, siis paineetkin ja pulssi sama ja myös hänelle tk:ssa ehdotettiin paniikkihäiriötä. mutta yksityisellä lääkäriasemalla tutkittiin kunnolla ja todettiin olevan rytmihäiriötä.

ap

Vierailija
5/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suvussamme paljon kilpirauhasvaivoja...

ap

Vierailija
6/6 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat " korvien välissä" , sellaista muljahtelua, joka ei kuitenkaan näy sydänkäyrällä. Niitä on pahimmillaan ollut joka toinen lyönti, yleensä harvemmin. Lääkärin mukaan ne ovat sitä, että lyönti tulee pikkuisen aiemmin kuin pitäisi.

Toiset taas ovat ihan oikeita rytmihäiriöitä, sydän alkaa ihan yhtäkkiä lyödä huomattavasti normaalia nopeammin. Se ei tunnu pumppaavan verta, koska taju meinaa lähteä muutamassa sekunnissa. Tähän auttaa nopea, syvä sisäänhengitys. Se palauttaa normaalin rytmin noin yhden lyönnin ajaksi, jolloin aivot saavat taas happea, enkä pyörry.

Näitä jälkimmäisiä ei ole saatu käyrälle näkyviin, koska en ole sattunut juuri sellaisella hetkellä olemaan mitattavana. Mutta eipä niitä kovin usein ole ollutkaan, onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi