sikiön koko???
Olisi vko 9 nyt meneillään. Eilen kävin ultrassa jo toistamiseen ja lääkäri sanoi, että sikiö ei ole kasvanut tarpeeksi. Kuitenkin kaksi viikkoa sitten kokoa oli 8mm ja nyt 18mm. Lääkärin laskujen mukaan pitäisi olla meneillään 8+5 ja mittojen mukaan sikiö on 8+3. Lääkäri ilmaisi olevansa huolissaan ja pyysi tulemaan viikon päästä uudestaan.
Eli olisin kysellyt onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?? Kuinka vaarallista tuommoinen muutaman päivän heitto koossa on?? Tuntuu jotenkin niin mitättömän pieneltä erolta, mutta lääkäri vaikutti olevan tosssaan huolestunut.
Lapsettomuus hoidot takana, joten siksi alkiota seurattu näinkin varhaisessa vaiheessa tarkasti. Kyseessä on yksityislääkäri.
Kommentit (3)
Omakin järki tuon sanoo, mutta kummasti helpottaa kun joku toine on samaa mieltä :):) ei muuta kun odottamaan ja toivomaan, että reilun viikon päästä vauva on ottanut kasvuspurtin :)
Minulla on kummatkin raskaudet alkaneet ovulaatiosta mikä on ollut todennäköisesti ihan loppukierrosta.
Ekassa ultrassa kumpikin on vastannut 13 päivää pienempää kuin kuukautisista laskettuna olisi pitänyt olla. Kasvaneet muuten ihan normaalisti, alkuraskaudessa olen käynyt kuitenkin myös ns. ylimääräisessä tarkastuksessa.
Mulle on aina ultrassa sanottu että ultrassa katsotut mitat voi heittää noin 3 päivää, suuntaan tai toiseen.
eivät ne mittaukset kovin tarkkoja ole ja 2 päivää sinne tai tänne on ihan normaalia vaihtelua.
Vähän rahastuksen makua, kun yksityisestä on kysymys - sillä mitäpä odottaja - varsinkin hoidot läpikäynyt - ei tekisi vauvansa eteen