burana ja raskaus
nyt tässä paniikissa kyselen, onko kukaan muu syönyt keskiraskaudessa (itse olen rv 19) buranaa? Itse sain " luvan" beuvolan terkkarilta eilen ottaa burabaa, kun en ole kolmeen yöhön pystynyt influenssakolotuksilta nukkumaan. Pandol ei auttanut mitään ja otin ibua yhteensä neljä kertaa (siis 400 mg:n tabletteja), suurin piirtein vuorokauden aikana.
Äsken menin hölmönä nettiin katselemaan aiheesta kirjoituksia ja siellä peloteltiin sydänvioilla yms. Enpä enää ota ibua, mutta pelko jäi.
Tietäisikö joku paremmin ibun käytöstä? Ei voi viikonloppuna kysellä neuvolastakaan...
Kommentit (6)
naistentautien ja perinatologian erikoislääkäriltä luvan syödä kun ei panadol tepsinyt päänsärkyyn - sanoi ettei burana silloin tällöin haittaa
Ibuprofeenia voi käyttää raskausaikana tarvittaessa ensimmäisellä ja toisella kolmanneksella. Viimeisellä kolmanneksella enää ei, sillä tulehduskipulääkkeet saattavat silloin nopeuttaa sydämen väliseinässä olevan aukon sulkeutumista. Normisti se aukko menee umpeen synnytyksen yhteydessä kun vauva vetää ensimmäisen kerran ilmaa keuhkoihinsa.
Jos siis olet rv19 noita syönyt ei ole mitään hätää. Tuo aukon sulkeutuminen ei silloin vielä uhkaa!
Nyt keskityn sitten potemaan tätä tautia.Eläessäni en ole ollut näin kipeä :(
Tietysti kannattaa välttää muita kuin Panadolia, mutta jos se ei auta, niin pakkohan sitä on Burana ottaa. Mulla oli poskiontelon tulehdus ja olin ihan älyttömän kipeä. Panadol ei auttanut yhtään, vaikka otti gramman kerrallaan. Panacod sai oksentamaan. Otin yöksi yhden Buranan ja auttoi tosi hyvin.
Tytteli-83
Lääkäri vielä tarkista..
Burana oli sallittu ensimmäisen ja keskimmäisen raskauskolmanneksen ajan.. Viimeisellä kolmanneksella ei sallittu enään.
kun olin edellisestä viimeisilläni ja selkää särki. Tietysti silloin oli eri asia, mutta jos oikein tosissaan huolettaa, niin soita terveysneuvontaan tai sitten synnärille.
Itse muistelen lukeneeni, että keskiraskaudessa on ok ja nimenomaan lopussa ei, mutta silti luvan sain, joten mihin sitä sitten luottaa...
Oletko muuten kokeillut Panadol Zappia, mulla ei tavallinen panadol auta, mutta tuo kyllä. Kannattaa kokeilla.
Maaria 41+1