Mitä mieltä eilisen G-pisteen polyamorisesta parista?
Eli molemmat saavat vapaasti ottaa muita kumppaneita, seukata, sekstailla jne, mutta parilla yhteinen arki, koti ja lapsi. " Rakastetaan enemmän." Ei oo mun juttu.
Kommentit (7)
Kun pari perusteli valintaansa sillä, etteivät halua muiden rajoittavan toisiaan, niin ihmettelen todella mihin maailma on menossa. Hedonismiko nykyisin rulettaa? Ja mitä siitä seuraa kun kenelläkään ei ole enää sääntöjä, vaan mennään omien halujen mukaan sinne, mistä suurinta nautintoa saa? Omituiselta todella tuntuu ihmisestä, jonka mielestä on luonnollista, että elämä on valintoja ja että jokaisella valinnalla on myös varjopuolensa.
Kyllähän ihmisen elämässä ystävätkin tulevat ja menevät, uhkaamatta parisuhdetta. Miksei sitten seksikumppanit. Mutta onhan se riskialtis tapa elää, riskialttiimpi kuin perinteinen liitto. Ehkä tulevaisuuden perheet voiskin olla sellaisia, että se yhdistävä tekijä ei olisikaan romanttinen rakkaus ja seksi, vaan lapset. Jos lapsia tehtäisiin, siihen sitouduttaisiin siihen asti että lapset on täysi-ikäisiä, ja se olisi se perheen koossapitävä voima. Seksisuhteet olis sitten ei-vakavampia asioita. Koska totuus on, että ihmisten seksuaaliset tarpeet eroaa toisistaan ja pitkissä aviolittoissa ON iso ongelma pitää yllä tyydyttävää seksiä. Jos seksiä ei enää pidettäis niin hirmu dramaattisena asiana, ehkä tämmöinen elämäntapa voisi oikeasti toimia paremmin kuin tämä nykyinen.
toivottavasti käsitellään myös ihmisiä, jotka eivät jaksa olla pelkkä pillu- tahi munateline. Kuka aikuinen ihminen oikeasti jaksaa kiinnostua ja metsästää lukuisia kumppaneita?
Mä olen kai rajoittunut kun ymmärrä sitä lihanpiilotusleikkiä sen syvällisemmin.
että polyamoriassa kaikki suhteet ovat yhtä tärkeitä. On siis useita rinnakkaisia, vakavia parisuhteita ja kenties lapsiakin useamman kuin yhden kanssa. Minusta tämä vaarantaa kyllä lasten perusturvan, kun ei voi olla varmoja siitä, että sekalaiset suhteet toimisivat kuin afrikkalainen kyläyhteisö, jossa lapsista huolehditaan yhdessä. Käytännössä tämä polyamoria ei mielestäni mitenkään eroa esimerkiksi mormonien moniavioisuudesta muuten kuin siten, että porukka ei välttämättä asu samassa taloudessa.
Mikäli kyse olisi vain ohimenevistä seksisuhteista varsinaisen parisuhteen ohella, taitaisi nimike olle kuitenkin avoin suhde.
teiniä, toi ikuisesti kestävän, romanttisen liiton ajatus (se oikea) vai se ajatus, että ihmisen biologia tappelee täysillä tätä yksiaivioisuuden ihannetta vastaan ja seksuaalisten tarpeiden tyydytyksen voisi järjestää toisella laillakin kuin tällä hetkellä tehdään. Lapsethan on kuitenkin viime kädessä se, joiden ehdoilla mennään. Tai ainakin pitäisi mennä.
Vierailija:
No, ei taida olla ihan henkisesti aikuisia nuo ihmiset. Aika moni jää nykyään henkisesti teini-ikäisen tasolle vaikka ikää karttuukin.
On niin tavattoman helppoa sanoa toisin ajattelevista, että ovat lapsellisia. Sen enempää ei sitten tarvikaan enää asiaa pohtia, eikä varsinkaan kyseenalaistaa sitä omaa opittua käyttäytymistä.
Olen ehdoton tässä, että parisuhde on kahdenkauppa. Jos naapurilla eri meininki niin sama minulle.