Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sideharsojen valkaisuapua!!

27.03.2008 |

Kloritella varmaan tuo sideharsojen valkaisu parhaiten onnistuisi. Voiko sitä laittaa pesukoneeseen vai pitääkö liottaa pyykki ämpärissä kloritevedessä? Mieluiten pesisin koneessa kloriten kanssa, onko tuo klorite pahaksi pyykkikoneelle? Jos konepesu ok, kuinka paljon laitan ja mihin lisään kloriten..annostelulokeroonko? Minulla ei klorite ole omassa pullossaan, joten annosteluohjeet ovat kadoksissa.. Auttakaahan =)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullut koneessa kloritella pestävän,mutta ei kone siitä kyllä tykkää.

Lisäksi kloritea ei tulisi muiden pesuaineiden kanssa käytettävän,joten joutuisit kuitenkin vielä uudelleen koneessa pestä.

Laittaisin ämpäriin runsaaseen klorite liuokseen ja huuhtelisin ennen konepesua vielä.Ei sitten jäisi harsoihinkaan niin paljon klorite jäämiä.

Yleensähän noita harsoja noilla vauveleilla käytetään : )

meillä kyllä nenäliinanakin isommilla kotona kun noista ei irtoa nukkaa sillälailla kuin paperista : )

Vierailija
2/5 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valkaisen joskus vaatteita ja muita kloritella pesukoneessa. En laita kloritea valmiiksi lokeroon vaan lorautan pienen määrän siinä vaiheessa kun kone ottaa vettä pesua varten. Näin aine menee suoraan veden joukkoon eikä seiso pesukoneen lokerossa. Mielestäsi suhteellisen pieni tilkkanen riittää valkaisemaan esim. noita sideharsoja.

Tämän jälkeen pesen vaatteet vielä normaalipesussa ja sen jälkeen vielä annan koneen pyöriä korkeassa lämpötilassa tyhjillään. Näin mahdolliset kloritejäämät saa pois koneesta. En ole huomannut tämän mitenkään vahingoittavan konetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että silloin ei pitäisi kloorin kanssa leikkiä sillä sitä jää aina jonnin verran kankaan kuituihin. Kestovaippainfosta varmaan löytyisi vastaus tuohon.

Vierailija
4/5 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä oletko kokeillut Vanish Crystal Whitea? Minä olen tykännyt! Olen saanut sillä hohtavan valkoista jälkeä, on tehonnut suurimpaan osaan meidän tahroista. Olen pessyt 60 asteessa ja varmuuden vuoksi lisähuuhtelun kanssa.

Vierailija
5/5 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haise lainkaan kloorille, vaan puhtaan raikkaalle ja tuli valkoista jälkeäkin =) Huuhtelin kloorivedet huolellisesti harsoista ennen koneeseen laittoa.