Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole koskaan omaa aikaa! =/ Mitä pitäis tehdä, kohta pää leviää!?

Vierailija
29.11.2008 |

Enkä ole edes yh vaan ihan naimisissa oleva 3 lapsen äiti...

Mies ei juurikaan kotona viihdy, tekee 7-16 työpäivää ja sen jälkeen yleensä on jotain muuta ohjelmaa aina.. hieronta, lentopalloa tai metsästysharrastukseen liittyviä juttuja jne jne. En nyt tarkoita että IHAN JOKAINEN ilta olisi näin, mutta aika usein kuitenkin!

Minä sitten istun täällä kotona lasten kanssa, käyn kaupassa kahden pienimmän kanssa ja kuskaan keskimmäistä kerhoon ja muskariin.. Teen lounasruuan joka päivä viikolla miehelle ja isälleen koska ovat tässä lähellä töissä nyt niin ei tartte ottaa eväitä, yritän siivota kotia jne jne.

Meillä lisäksi vielä oman talon laajennus menossa, jota miehellä ei koskaan ole aikaa tehdä eteenpäin!

Itse pääsen tästä talosta ulos YKSIN (lue--> ilman lapsia) vain kerran kuussa hierojalle ja pari kertaa kuussa (joskus hieman useamminkin) kuntosalille.

Muuten kuskaan jokapaikkaan vähintään pienintä mukanani. Mies voi jo isompien kanssa olla, mutta pienimmän kanssa ei kuulema saa esim ulkona mitään tehdyksi!

Koskaan ei ota kaikkia lapsia ja vie esim isovanhempien luokse käymään, että saisin siivota rauhassa tai vain olla rauhassa hetken! Se kuulema näyttäisi siltä, että meillä on ongelmia kun emme ole koko porukalla liikkeellä... HALOO!

Täällä sitten lueskelen monia juttuja, kuinka jotkut äidit pääsevät esim kerran viikossa yksin kaupungille koko päiväksi tai muualle mihin haluavat ja olen katkera! =( Minun pitää sovittaa omat (harvinaiset) menoni aina sen mukaan mitä ohjelmaa miehellä sattuu olemaan... esim miehen lentopalloharrastuksen ohi ei aja YHTÄÄN MIKÄÄN meno, no ehkä lapsen syntymä voisi olla sellanen??

Miehen eno on juuri samanlainen menijä, joka on aina jättänyt vaimonsa yksin kotiin eikä paljon kotona viihdy. Olenkin tässä miehelle vihjaillut, että en todellakaan aio tässä alkaa koko elämääni tuhlaamaan (tällä hetkellä tietty hoidan lapsiamme eli ei ole tuhlausta) odottelemalla herraa kotia! Ja tästä mies on sitten närkästynyt tyyliin "mitäs siinä uhkailet oikein" =O

Kertokaahan mulle siskot, miten voisin saada ujutettua viikko-ohjelmaan yhden illan/päivän, jolloin pääsisin kaupungille yksin shoppailemaan tai vaan kävelemään ja kahvittelemaan jos ei aina rahaa olisi shoppaillakaan...???????

terv. epätoivoinen neljän seinän sisältä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesihän on todella itsekäs. Jos sinä etkä miehesi sitä ymmärrä, niin mikään ei muutu. Miehesi on pakko joustaa, miten se kuvittelee voivansa elää kuin sinkku, vaikka on noin iso perhe...

Vierailija
2/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kirjoita vaikka kirje jonka saa siinä lukea ennen keskustelua niin saat varmasti kaikki sanottua mitä mielessäsi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nytkin mies on jossain koirakokeessa tuomarina, piti ensin vain mennä käymään mutta kuinka ollakkaan ei osannut kieltäytyä kun joku oli tuomariksi pyytänyt! Piti soittaa klo 15 jälkeen, että mitä tuo kaupasta mutta mitään ei ole kuulunut!

Ja ens lauantaina on sama juttu tiedossa.... =/ Ja meille vielä lisäksi sukulaisia tulossa yövieraiksi silloin ja tietty minä olen se joka saa tehdä ruuat ja muut tarjottavat sekä siivota huushollin ja vierastuvan lasten pyöriessä jaloissa!!

Että mua jurppii!!!!!!

ap

Vierailija
4/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ihan itse päättää mitä silloin teet. Jos mies ei suostu, niin sano että maksaa hoitajan. Mutta tee selväksi että sinä lähdet yksin.

Ja voit myös hieman uhkailla että jos ei suostu, niin et sinäkään suostu olemaan iltaisin kotona lasten kanssa. Eli aseta se sinun asemasi miehen nähtäville.

Ei todella tarvitse olla ainut joka uhraa oman elämänsä lasten takia. Kyllä se vastuu on molempien.

Vierailija
5/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kokenut saman ap-

VASTA kun menin töihin, sain oman ruoka- ja kahvitauon ja omaa aikaa-

päiväkotiin mies vei lapset ap ( menin töihin klo 7.30)

ja minä hain lapset klo 17 mennessä- jos työaika loppui klo 15.30- ja vaikka lasten hakemiseen meni 1 tunti- sain edes 30 min aikaa käydä kirjastossa tms...

mieti asiaa-työssäkäynnissä on puolensa-

oma raha tuo aikaa ja valtaa

ja ota mll:n lastenhoitoapua, kulukorvauksineen noin 10 e tunti- mies maksamaan, koska hänellä on rahaa- koska on töissä

tai mies parisuhdeneuvontaan, jos aikoo saman vaimon säilyttää

Vierailija
6/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä mitä vastausta odotat. Eikö ole ihan selvä, että miehesi pitää vähentää omia menojaan ja sinun saada niitä vastaavasti lisää? Meidän perheessä molemmat saa harrastaa yhtä paljon, käyn treenailemassa parina iltana viikossa ja välillä muuallakin ilman lapsia.

Korviini kalskahtaa tuo "jättää vaimonsa yksin kotiin" ja muu puhetapa, joka jotenkin poistaa naisen vastuun omasta hyvinvoinnistaan. Pistä miehesi ruotuun ja ota tilasi väkisin! Ei elämässä mitään saa, jos vain uikuttaa itsekseen ja odottaa miehen hoitavan tilanteen reilusti.

Myös hoitoapuja kannattaa käyttää. Mannerheimin lastensuojeluliitolla on hoitajia ja varmaan niitä voi saada muualtakin, jos sukulaiset ja ystävät eivät riitä.

Vierailija
7/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vain häivyt jonain päivänä kun mies tulee kotiin. Olet ovella valmiina pukimissa ja sanot, että lähdet, nähdään kahden tunnin päästä. Kyllä mies sen ajan pärjää lasten kanssa, ei kai se niin vastuuton ole että jättää muksut keskenään? Jos pienin ei ole ihan tississä kiinni, niin sen kuin lähdet.

Vierailija
8/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden välillä ihan yksin kauppaan, mies jää vahtimaan lapsia (4 kpl, ikähaitari 9v-1,5v). Viivyn reissulla 30min-1h, mutta mulle riittää jo sekin aika.

Ja jos sitä aikaa ei mistään hetkeen (esim. pariin viikkoon) saa, niin kyllä alkaa meikäläisen naamalla näkymään tai äänestä kuulumaan, että tarvis päästä nyt jonnekin. Mies on onneksi oppinut huomaamaan sen, eikä edes ehdota, että ota nuorin mukaan...

Mullakin oli joskus tilanne, että hoidin kaiken 24/7, tosin silloin oli vain 1v, just kävelemään oppinut taapero, ja vastasyntynyt vauva, mutta 3kk jälkeen olin aivan loppu. Mies teki pitkää päivää (välillä 2 vuoroa peräkkäin, jolloin lähti aamuyöstä ja tuli puoliltaöin) + harrastuksia päälle, mä en aina jaksanut lähteä edes ulos. Mulla onneksi oli äitini välillä apuna hoitamassa isompaa, että sain nukkua yhtäaikaa pienemmän kanssa edes osan väsymystä pois.

Nyt on mieskin sen verran tajunnut, ettei tämmöstä lapsilaumaa ihan yksin hoidella kovin kauaa. Onhan se joutunut 3 lapsen kanssa olemaan jo yhden viikon yksin, ja parin kk:n päästä varmaan toisen viikon 4 lapsen kanssa. :) Minä tosin 'löhöilin/löhöilen' sen ajan sairaalassa uusimman tulokkaan kanssa... :)

Vierailija
9/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankuttanut eikä mitään vastakaikua tullut että kun mies tuli töistä kotiin, olin ovella vastassa ja sanoin että heippa, mä lähden nyt pariksi tunniksi kaupungille. Ja lähdin sen enempiä korulauseita lausumatta.

mIksi sä ap suostut miehesi kynnysmatoksi?

Vierailija
10/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikset vie lapsia sinne itse hoitoon ja lähde ottamaan omaa aikaa? Tai sit palkkaat hoitajan. Sun ei tarvitse alistua moiseen!!!

Vierailija
11/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin mamman asiat tässä edellä. Miten on voitu ajautua tuohon pisteeseen? Mies joka ei ota vastuuta? Ei ole miehelle tärkeää, että vaimokin olisi pirteä ja hyvällä tuulella kerran viikossa, kun on saanut hetken omaa aikaa. parisuhteessa mättää tosi pahasti, jos äidin oma aika on vain silloin, kun lapset on päiväkodissa. Ja lapsien aikaa siellä pidennetään äidin oman ajan takia. Tiedän muutaman vastaavan tapauksen lähipiiristäkin. Eikö mies voi ottaa omiin harrastuksiin mukaan isointa lasta? Lapsikin voisi nauttia koirakilpailuista. Omat asiani on paremmin yksinhuoltajana;) Vähän aikaa sitten palstalla oli keskustelu äideistä joilla ei ole omaa aikaa, mutta miehellä on. Ei tainut kuitenkaan yksikään äiti tunnustaa olevansa sellainen.

Vierailija
12/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea ketjua, mutta minä olen myös kokenut hankalaksi lähteä. Välillä kyllä lähdenkin, mutta joka kerta mies unohtaa syöttää tai juottaa lapsen, ja lapsi sitten herää yöllä ja haluaa keittiöön. Minä tietysti olen se joka sitten joutuu yöllä tarjoilemaan murkinaa lapselle. Mies nukkuu niin sikeästi ettei herää. Muutaman kerran olen joutunut olemaan kurssilla yötä, niin aina on vahinkoja sattunut. Ensimmäisellä kerralla poika oli esim. piirtänyt mustalla paksulla tussilla olohuoneen seinät, toisella kerralla kaikki eteisen seinät. Ja paljon muuta. Onpa nyt sitten kivan näköinen koti.

Minä voisin kyllä lähteä ihan mihin vain, vaikka lenkille, kuntosalille, tyttöjen lomalle tai ihan mitä vaan, mutta kun minulla ei ole kaveria. Tutustuiskohan täällä muihin äiteihin joilla sama tilanne?

Vierailija
13/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi siis vielä niin pieni ettei osaa itse pyytää maitoa, syömistä tai hampaiden pesua ym juttuja. pitäisi miehen tajuta muutakin tehdä kuin leikkiä muksun kanssa kun äiti pitää vuorostaan vapaata. meillä ei oikein suju.

Vierailija
14/14 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asiat oli noin vielä puoli vuotta sitten. Oikeastaan tilanne oli ajautunut siihen, koska kolme lastamme ovat syntyneet tiheään ja olin suurinpiirtein aina raskaana tai imetin. Kävin kyllä kavereilla (lasten kanssa) ja kutsuilla (vauvan kanssa), mutta yksin en juuri koskaan enkä missään.

Aloin pikku hiljaa puhua asiasta miehelleni, kun itse huomasin asian. Asia ei tuntunut menevän alkuun perille ja lopulta sitten tein vaan niin, että ilmoitin lähteväni kauppaan, lenkille tai jonnekin esim. puolen tunnin päästä ja lähdin. Nykyään asiasta ei tarvitse juurikaan keskustella vaan voin mennä ja tulla siten kuin haluan, tietenkin perheen ehdoilla.

Kannattaa hommata perheen kalenteri, johon merkataan kaikki menot. Se, joka on ensimmäisenä sinne menonsa kirjannut, saa mennä. Jos toiselle tulee meno samalle päivälle ja haluaa sinne mennnä, niin on hänen tehtävänsä hommata lapsenvahti. Toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan