Mitä mieltä olette nimestä Kerttu?
Omasta mielestä nimi on varsin mainio, mutta ei ehkä niinkään " kaunis" . Myös Anni nimeä ollaan tytölle harkittu. Otetaan vastaan nimiehdotuksia, jotka ovat mielellään suomalaisia ja perinteisiä...
Kommentit (8)
Tiedän, että Kerttu jakaa mielipiteitä. Minusta se on mukava, samoin Anni.
Pari muuta vanhaa omaa suosikkia tarjolle
Hilda
Anna
Henna
Vilma
Onsku_:
Omasta mielestä nimi on varsin mainio, mutta ei ehkä niinkään " kaunis" .
Olen aivan samaa mieltä! Nimi on herttainen ja kiva, vaikka itse kirjainyhdistelmä ei itsessään ole niin " kaunis" kovien konsonanttien takia.
Anni on ihan kiva, mutta tosi yleinen eikä niin veikeä. Ei säväytä ollenkaan samalla tavalla kuin Kerttu.
Entäs nämä Kerttua tai Annia muistuttavat?
Martta
Hertta
Reetta
Reeta
Riikka
Ruusu
Nuppu
Helka
Heta
Klaara
Kirsti
Katri
Kaisa
Kreetta
Piitu
Iitu
Inkeri
Irma
Sohvi
Sirkka
Stiina
Saimi
Saima
Salme
Lyyti
Lempi
Leila
Lilli
Elvi
Helvi
Hilkka
Hilppa
Hilma
Hilda
Armi
Ansa
Asta
Aili
Aini
Meeri
Maisa
Miitta
Tytti
Taimi
Tyyne
Valma
Vuokko
Vappu
Kerttu on jännä ja veikeä nimi, mutta kaunis se ei ole, kuuluu mielestäni samaan luokkaan kuin Vuokko.
Anni taasen on tylsä ja tavanomainen nimi, en pidä kauheasti. Eli Kerttu noin satakertaa parempi kuin Anni.
Vanhoja nimiä joista itse pidän:
-Iida
-Vilma
-Vuokko
-Amanda
Muita mitä tulee mieleen:
-Saaga
-Tuulikki
-Maria
-Fanni/y
-Kaisa
Minusta Kerttu on aivan ihana ja söpö nimi! Ja siis ehdottomasti kaunis, itse asiassa yksi kauneimmista, mitä tiedän. Mutta makuasiat ovat makuasiaoita. Minusta monet nimet, joissa on r-kirjain, ovat jotenkin ylisöpöjä. Tunne yhden pienen Kertun, ja nimi sopii hänelle mainiosti. Kertusta tulee mieleen kaikkea sievää ja herttaista - eikös Kerttunen tms. ole joku pieni lintu.
olen tuntenut tyton jonka nimi oli Kerttuli
voiskos sita harkita, olis sopo....
Riippuu mitä kauniilla nimellä tarkoitetaan, usein kauniina naisen nimenä tunnutaan pitävän hempeitä ja naisellisia nimiä tyyliin Elle, Milja tai Juliaana. Omasta mielestäni Kerttu on kaunis topakalla ja itsevarmalla tavalla ja itse ainakin tykkään enemmän tällaisista nimistä kuin noista pehmoisista ja hellistä nimistä. Jotenkin ajattelen, että ihmiset nimeää lapsensa sen mukaan minkälaisia piirteitä tahtoisi heidän ilmentävän ja itse ainakin omalla kohdallani arvotan nuo kovempiin nimiin liittyvät mielikuvat korkeammalla kuin pehmeisiin nimiin liittyvät.
Tällä hetkellä Kerttu on kyllä vahvoilla nimivaihtoehdoksi, vaikkakin Anni on ollut jo vuosia mielessä. Kerttu nimi jakaa todellakin mielipiteitä, mikä on toisaalta ihan mukavakin juttu. Itselleni Kerttu-nimestä tulee mieleen kaikkea mainiota ja temperamenttista. Myös leppäkertut tulee mieleen, eikä siinä mitään. Nehän on söpöjä :). Kerttu-nimessä mietityttää se, että miellän sen jollain tapaa pienen lettipäisen tytön nimeksi, joten onko nimi enää kiva sitten, kun tytöstä kasvaa aikuinen... Sekavaa, mutta toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan...
Myös se mietityttää, että en edelleenkään miellä nimeä kauniiden nimien joukkoon, kuten esim. Ellen, Anni, Helmi tms., vaan pidän nimeä enemmänkin söpönä. Ehkä se johtuu juuri noista kovista kirjaimista, kuten joku edellä kirjoitti.
Pangolin ehdotti Kerttuli nimeä, mikä on varsin söötti sekin, mutta mulla tulee siitä mieleen, että se olisi enemmänkin lempinimi. Kiitos kivoista nimiehdotuksista niille, jotka ovat niitä viitsineet laittaa. Lisää ehdotuksia otetaan edelleen mielellään vastaan. Ristiäiset ovat parin viikon kuluttua. Ja tietysti kaikenlaiset mielipiteet ja mielikuvat Kerttu-nimestä kiinnostavat edelleen.
Pirkko ja Kerttu ja naista nimista tulee mieleen leppakerttu tai leppapirkko!!!!
Tai HAnnu ja Kerttu
ei oman maun mukaan mutta mika ettei