Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kylmä ihminen, kun mua ei hetkauta muiden sairastamiset tai leikkaukset mitenkään?

Vierailija
26.03.2008 |

Mun äiti kuoli syöpään, ja mä en vaan kykene tuntemaan empatiaa ystävien/sukulaisten sairauksiin, kun ne on kumminkin hoidettavissa vaikka esim. leikkaukset raskaita ovatkin.

Mä en pysty aidosti huolestumaan esim. anopin suonikohjuleikkauksesta, vaikka onhan jokainen leikkaus riski. Anoppi loukkaantui ja pitää mua kylmänä ihmisenä.

Mutta oikeesti: se paranee:-O

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän empatiakyvyttömältä kuulostat. Toisaalta, myötätunnon puute on yleensä vain osoitus ihmisen omasta heikkoudesta. Olet ehkä kärsinyt elämässä sen verran menetyksiä tai muuta, ettei tunnetasolla riitä resursseja antaa lämpöä ja kantaa huolta kanssaihmisistä.

Vierailija
2/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä muutaman vuoden sisällä ollut niin paljon surua ja murhetta, että säästän itseäni. Jos joku loukkaantuu niin voi, voi. Eli älä turhaan syyllisty, jos et vain jaksa moista kun äitisikin on (juuri?) mennyt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä anoppi pääsi selville siitä, että sinua ei hänen leikkauksensa hetkauta yhtään, jos se kuitenkin häntä itseään pelottaa?

Vierailija
4/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ihminen itse kuinka olisi paniikissa.

Lapsistanikaan en helposti huolestu. ap

Vierailija
5/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fletch:

Miten ihmeessä anoppi pääsi selville siitä, että sinua ei hänen leikkauksensa hetkauta yhtään, jos se kuitenkin häntä itseään pelottaa?

Vierailija
6/6 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt niin huolestunutta tarvitse osata näytellä, kuunnella ja nyökkäillä vain ja sitten kannustavasti todeta, että onneksi tuo operaatio yleensä onnistuu todella hyvin ja riskit ovat kuitenkin aika pienet ja kuinka mukava sitten onkaan, kun jalkoja eivät enää suonikohjut pakota.

Monet ihmiset pelkäävät lääkärissä käyntiä, sairaaloita jne. ja jo pienet operaatiotkin pelottavat ja se on ihan ymmärrettävää. Hyvää käytöstä on yrittää ymmärtää toisten pelkoja, olla vähättelemättä niitä, mutta myös olla lietsomatta paniikkia.

Vierailija:

Kun en pystynyt näyttelemään huolestunutta. Ja sanoin suoraan, että et sä siihen kuole, kun alkoi valittaminen rasittaa.