Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustelua miehen kanssa.

Vierailija
25.03.2008 |

Keskustelimme todella pitkään mieheni kanssa ja tässä tulee pari asiaa, mitkä haluaisin jakaa teidän kanssa ja saada kommentteja.

1. Perhe ennen kaikkea.

Kun on perheen perustanut, on se pyhä, joka ei saa kaatua pettämisiin tai muihin ongelmiin.

Ihminen vastaa omista tunteista. Puolisoa ei voi pyytää ottamaan osaa omiin tunteisiin, vaan kaiken on kestettävä itse.

Kommentteja!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajusiko miehesi? :)

Vierailija
2/6 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat siis mieheni mielipiteitä elämästä ja parisuhteesta.

Mitä mieltä olette, sana on vapaa?

AP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA... Siltä menee pohja jo siinä vaiheessa, jos toinen pettää. Oletetaan nyt vaikka, että sovitaan yhdessä, et perhe ennen kaikkea ja sitten toinen pettää. Eihän siinä pettämistilanteessakaan perhe mennyt kaiken edelle, joten pettäjä ei voi vedota siihen, että on sovittu, että perhe ennen kaikkea. Jos tuo periaate estää pettämisen, homma on hyvä. Mutta jos tuohon periaatteeseen vedotaan siinä vaiheessa, kun on petetty jo, on liian myöhäistä.

Mutta tuota tunnejuttua en edelleenkään tajua... Ellei se sitten tarkoita sitä, että jokaisen täytyy itse tehdä itsensä onnelliseksi, eikä odottaa, että joku toinen ihminen vain tekee.

En tainnut nyt osata kumpaakaan kohtaa kauhean järkevän kuuloisesti selittää... :)

-2-

Vierailija
4/6 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Keskustelimme todella pitkään mieheni kanssa ja tässä tulee pari asiaa, mitkä haluaisin jakaa teidän kanssa ja saada kommentteja.

1. Perhe ennen kaikkea.

Kun on perheen perustanut, on se pyhä, joka ei saa kaatua pettämisiin tai muihin ongelmiin.

Ihminen vastaa omista tunteista. Puolisoa ei voi pyytää ottamaan osaa omiin tunteisiin, vaan kaiken on kestettävä itse.

Kommentteja!

Ymmärsinkö oikein.

Kirjoitat: " Kun on perheen perustanut, on se pyhä, joka ei saa kaatua pettämisiin tai muihin ongelmiin."

Ymmärsin sen näin: Jos mies tai nainen perheessä juoksee vieraissa tai loukkaa toista osapuolta, niin loukatun/ petetyn osapuolen on se kestetävä ilman vastalauseita.

Kirjoitat:" Ihminen vastaa omista tunteista. Puolisoa ei voi pyytää ottamaan osaa omiin tunteisiin, vaan kaiken on kestettävä itse."

Ymmärsin sen näin: Jos toinen osapuoli parisuhteessa on vaikka surullinen toista ei saa rasittaa sillä pikku vaivalla vaikka toinen tarvitsisi lohdutusta.

Jos ymmärsin oikein niin kirjoitit ohjeet joita noudattamalla

a) saa nopeasti avioeron aikaiseksi

b) toinen osapuoli tulee masentuneeksi

Olen samaa mieltä siinä, että perhe on pyhä, mutta toimivassa perheessä ei ole pettämisiä. Jos toinen osapuoli pettää tai tulee vakavia ongelmia niin niistä keskustellaan ja jos meno jatkuu niin toisella on oikeus pakata tavaransa ja häipyä.

Perhe on sellainen joka huolehtii toisista niin ilon kuin surunkin hetkellä. Perheessä on aina perheenjäsenelle tuki ja olkapää jota vasten itkeä ja joku jolle kertoa murheet kun maailma on vastaan.

Jos miehesi on nuo mielipiteet sinulle antanut, niin tulee mieleen, että herralla taitaa olla mielessä rakastajattaren otto ja kodista tehdään nukkumis, syömispaikka jossa voi välillä käydä ja kun vielä annetaan sääntö ettei saa toista rasittaa tunteilla niin ei tarvitse kuunnella pikkuvaimon ruikutusta.

Hyvä mies sinulla, hyvin on petanut itselleen huolettoman elämän : )

Vierailija
5/6 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe ennen kaikkea: Kun hän oli esittänyt tuon väittämän, niin kysyin, että jos siis menisin ja pettäisin hänet, niin hän ei jätä minua, koska perhe on niin tärkeä ,että se voittaa kaiken muun?

- Niin kuulemma.

Jokainen tuntee omat tunteensa: Jos sinusta tuntu kurjalle jokin juttu, niin toinen ei voi tuntea sitä samaa, eikä lohduttaa. Jokaisen täytyy selvitä itse tunteistaan, eikä odottaa muilta tukea tunteilleen.

Olen siis ymmälläni näistä mieheni ajatuksista, enkä tiedä, miten suhtautua. Onko hän nero, vai hakoteillä elämästä?

Ap.

Vierailija
6/6 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos miehesi on tuota mieltä tuosta pettämisestä, hän olettaa, että sinä olet myös... Tee selväksi, ettet ole, jos et halua joutua tilille hetken päästä siitä, ettei perhe mene sulla kaiken edelle, jos et voi antaa anteeksi miehen pettämistä...

Ja tuo tunnejuttu on ihan oikeasti peestä! Jos sä olet siis surullinen jostain, mistä miehesi ei ole, hän ei voi halata ja lohduttaa, koska ei itse tunne samoin, niinkö?

Ei sun mies nero ole, vaan ihan hakoteillä...

Keskustelkaahan nyt lisää vielä...

-2-