Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaalla ja osa-aika töihin- kokemuksia ?

Vierailija
25.03.2008 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KELAssa et alle 300 e saa tienata- sit alkaa vaikuttaa tukiin.. Oma jaksamisen kannalta vois olla hyvä mennä vähän töihin- oon ollu neljä vuotta nyt kotona ja alkaa kaipaa jotain muutakin- vaikka luulin ennen et haluan olla kotona ainaki siihen asti ku muksut lähtee kouluun..

" Ei Pii"

Vierailija
2/10 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässy takas työelämää vaik vähänki ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut ihan joka viikonloppu, ehkä joka toinen tai sitten vain toisena päivänä viikonlopusta. Musta ainakin tuntu silloin, että mulla on jonkinlainen oma elämäkin kun kävin silloin tällöin töissä. Ja parhaimmillaan tunteja kerty 10 per päivä, mikä tekee yhteensä 30 tunnin palkan, eli ihan sama kun olisin ollut arkisin 6h/päivä töissä.

Vierailija
4/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein koko hoitovapaan ajan keikkatöitä ilta- ja viikonloppuvuoroja. Iltavuoron menin tavisduunareita myöhemmin, kun pääsin lähtemään vasta kun mies tuli töistä. Viikonloput tavallisia vuoroja. Joskus tein yövuorojakin, mutta silloin olin kyllä aampäivät puistossa aika töttöröö.

Mitä haluaisit tietää?

Vierailija
5/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lähinnä kiinnostaa kuinka" kannattavaa" taloudellisesti kun tuntuu että tässä hullussa maassamme ei ole kannattavaa tehdä töitä-hehe.. Ja paperisota hirvittää- tulot ja verokortit ymym.. kuinka paljon saa mistäkin mitäkin... huoh.

Tokihan tapauskohtaista ja tuloista riippuu monikin asia- kaikki kokemukset suuntaan tai toiseen mielenkiinnolla luen:)

Vierailija
6/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se raja meni jotenkin niin, että alle 10 % tulomuutoksia ei tarvinnut ilmoittaa. Eli opetin sen verran, ettei se vaikuttanut tuloihin. Totta kai kannatti. Tuli vähän taskurahaa ja järki pysyi päässä.

Vierailija
7/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, hoitovapaan aikanahan saa tienata miten paljon vaan eikä se vaikuta kotihoidontukeen. Lisiä jos saatte, niin ne putoaa pois jos tulonne nousevat. Mutta muutenhan se kannattaa kovastikin!

Itse olen toiminut freelancer-kirjoittajana ja -toimittajana koko ajan, kaksi lasta on saatu 3,5 vuoteen ja hoitovapaiden aikana olen kirjoittanut sitä tahtia kuin mitä olen jaksanut ja halunnut. Tosi hyvää vastapainoa kotitöille, vaipanvaihdolle ja kotona nököttämiselle. Ja tietty raha on ollut kova plussa, olen kuitenkin tienannut sellaiset 300-900 euroa kuussa riippuen aivan täysin siitä paljonko olen jaksanut kirjoittaa.

Montaa työtähän voi tehdä osa-aikaisena tai keikkaluonteisesti joten siitä vaan, suosittelen!

Vierailija
8/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimestaan ja tehdä muuta työtä, kuin se, että on ikäänkuin freelancer ja hoitaa lapset siinä työnteon sivussa. Ei kaikista työpaikoista voi noin vain siirtyä hoitovapaalla ollessaan johonkin muuhun työhön.

Vierailija
9/10 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sitä kaupunkilisää 2vuotiaaksi asti 200 ¿ miinus verot, joten sen menettää jos menee töihin, mutta muutenhan ei työnteko vaikuta tuohon rahan määrään. itse tein 10-15 tuntia viikossa ja ihan hyvin kannatti, tai siis toimeen ei oltais tultu ilman =)

Vierailija
10/10 |
27.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikatyössä, lapset on siis koko ajan hoidettu kotona miehen kanssa puoliksi. On todella ihanaa, kun on periaatteessa kotiäiti, mut sit pääsee välillä töihin " lepäämään" . Ja kolmen lapsen hoitomaksut (n 400-500¿/kk ) on jäänyt säästöön ja kotihoidontuki sitten taas tullut palkkojen päälle. Että suosittelen, kenelle vaan on mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi