Olis jo kiire saada tytölle nimi.
Olen täällä aiemminkin kysellyt nimeä tytölleni ja se oli jo melkein päätetty mutta tässä on varmaan kulunut liian pitkä aika kun ei se enää tunnukaan niin selvältä. Fanni-nimeä oltiin mietitty mutta sitä ei EHKÄ kuitenkaan laiteta. Joku kai siinä tökkää. Eli ehdotelkaa kaikenlaisia nimiä, sisarusten nimet ovat:
Alina Sylvia
Eliel Anton ja
Selma Evelia
Ja tässä joitain nimiä mistä tykätään mutta mikään ei kunnolla " kolahda" :
Aida (miehen ehdotus, itse en niin kamalasta pidä)
Fanni
Lyydia
Alva
Isla
Vilma (liian yleinen)
Hilda
Enna/Enni
Eli ehdotuksia kiitos! Ristiäiset on tulevana sunnuntaina, 30.3.
Kommentit (22)
mistä itse tykkään=)
-iisa
-tuulia
-isabella
-rianna
-tara
-olivia
-melissa
-larissa
-siiri
-ilona
-iina
-neea
-sara
-meri
-mindi
-siriina
-susanna
-viveka
-melina
-milanna
-elle/ellen
-aava
-erin
-kiara
-
Alina Sylvia
Eliel Anton ja
Selma Evelia
ja
Livia
Lumia
Alva
Elvi
Ilona
Minusta tuo L olisi kiva yhdistävä tekijä kaikilla lapsilla.
Sisaruksilla on ihanan " vanhanaikaiset" nimet, joten teidän listastanne minusta sopisi parhaiten Hilda tai Lyydia - kummatkin erittäin kauniita nimiä! Lyydia on muuten mukava myös toisena nimenä. Ja minustakin nimessä olisi hyvä olla l-kirjain.
Tässä ehdotelmia (anteeksi toistot):
Alma
Hilma
(nämä liian lähellä Selmaa?)
Tilda
Ottilia
Cecilia (liian hankala kirjoittaa?)
Ellen
Etel (liian lähellä Elieliä?)
Elvira
Elna
Elena (Eliel?)
Helena
Hellen
Hellin
Helga
Helka
Julia
Lilian
Lilja
Silja
Hilja
Lovisa
Linnea
Leila
Stella
Tekla
Vendela
Vendla
Klara
Malva
Milja
Lilja
Pihla
Tilda
Venla
Vilja
Liina
Milla
Leeni
Sanni
Saimi
Linnea
Loviisa
Matilda
Täällä myös yksi Selma-vauvan äiti. Selmasta tosin oli vähällä tulla ensin ALINA VILHELMIINA, tosin myös HILDA ja ENNA nimet olivat pitkään listoilla. LYYDIA nimeä myös pyöriteltiin toiseksi nimeksi ! Eli aivan loistava lista teillä jo on mun mielestäni! Meidän nyytistä tuli lopulta SELMA RAUHA MIANNA. Kolahtaiskos teille tuo RAUHA? Meiltä löytyy myös AMANDA-neiti ja KONSTA poika...Eli tykätää kans vanhahtavista nimistä!
Muita meidän listalla olleita oli mm. OLGA, MAISA, HULDA, TUULEVI
Muita mukavia mm. MARTTA, EEVI, JENNY, LINU, MAIJU, SOHVI, ELLEN, SANNI, KATRI...
Olen tainnut jo samoja sulle tarjoilla aiemminkin.
Kannatusääniä Hildalle, Lyydialle ja Liljalle. Munkin mielestä joku vanhahtava sopisi joukkoon kauneimmin ja joku, jossa on L.
Pari muuta vielä (tod.näk. toistoa...)
Helka
Malva
Tilda
Oili
Aili
Paula
Viola
Helposti käykin niin, että kun aikansa kelailee jotain ihanaa tiettyä nimeä, siitä meneekin yhtäkkiä maku liiallisen miettimisen takia. Mulla oli itellä mielessä about 10 v nimi tytölle valmiina, sitten prinsessamme saavuttua halusimmekin antaa ihan toisen nimen. Nyt olen miettinyt, että jos joskus vielä tytön tylleröllä meitä siunataan, annamme ehkä monia vuosia aikomani nimen hänelle (ellei taas löydy " kivempia" :)...)
Mutta siis, ehdotukseni
Fanni Lyydia
Fanni Sofia
Ja jos L-kirjainta halutaan mukaan, niin aiemmin ehdotettu Helvi on kiva ja esim Alma (onko liian lähellä Selmaa?) ja Amalia
Paljon teille olikin jo ehdotettu kivoja nimiä. Oma listannekin on kaunis! :)
Olen samaa mieltä kuin moni muukin täällä, eli tyttärellenne sopisi vanhanaikainen nimi, joka sisältää L-kirjaimen...
Isla ja Vilma ovat ihania nimiä teidän lastaltanne --> äänet niille!
Alina Sylvia
Eliel Anton
Selma Evelia ja
Lumia
Hilla
Iida
Amanda
Elli
Ella
Liina
Alma
Milja
Milna
Venni
Vaula
Silja
Emilia
Alli
Alma
Iisa
Iina
Ilona
Mitäs pidätte? Osuuko mikään sinnepäin?
Nella jäi ehdottomatta olisi mielestäni kiva nimi, teille jatkoksi!
Periaatteessa mielestäni lasten nimissä ei tarvitse olla mitään yhdistävää tekijää mutta jotenkin silti tuntuu monet nimet olevan eriparia noitten edellisten nimien kanssa. Fanni-nimi tuntuu nyt että jospa sittenkin. Mieskin sanoi että eikös siitä tule Fanni.. Noista ehtotuksista ei sinänsä tullut mitään uutta. Monia ihania nimiä on mitkä on jo lähipiirissä käytössä. (Kuten Alma, Tilda, Vilja, Ella) Liina on kaunis nimi mutta sen merkityksestä en pidä ja en yleensäkään merkitysnimistä. Eli listalla nyt (onkohan täysin sama lista kuin alussa) tässä järjestyksessä: Fanni, Vilma, Alva, Lyydia. Ehdotella saa vieläkin ja myös toisia nimiä noille. Kiitos kaikille!
fanny englanniksi tarkoittaa pil*ua
vielä joitain hieman vanhahtavia nimiä (toivottavasti ei tule paljon samoja, en muista mitä kaikkea oli jo ehdotettu):
Eedit/ Edith (tää olis musta ihana!)
Aila
Alina
Asta
Åsa / Oosa
Elli
Elsa
Helga
Hilla
Helmi
Iiris
Lotta
Lotte
Liisi
Liisa
Lidia
Maria
Saana
Salla
Senja
Signe
Siiri
Sylvia
Soila
Vaula
Frida
Freja
Greta
Tilda
Inga
Iisa
Stella
Hilda on aivan iiihana nimi:)
Malvia
on kaunis nimi, vaikkakaan ei vielä käytössä etunimenä Suomessa. Taitaa löytyä sukunimenä. On käsittääkseni kukka.
En usko enää keksiväni järkeviä etunimivaihtoehtoja, äänestelen tässä vaihtoehdoistanne, jotka ovat musta kaikki nättejä.
Fanni - musta kiva ja reipas nimi, mutta täytyy myöntää, että vähän epäilyttää tuo pangolinin esiintuoma juttu (josta taisin kirjoitella jo alkuperäisessä ketjussa)
Vilma - omia suosikkejani, joten ääni tälle! Ei tämä mitenkään poispilatun yleinen ole, viime vuonna reilut 300 kpl => ei siis riittänyt yhtä Vilma-vauvaa edes jokaiseen Suomen kuntaan!
Alva - tästäkin tykkään, jotenkin ryhdikäs
Lyydia - ja tästä tykkään myös, runollinen
Ehdotan koko nimeksi
Vilma Lyydia
tai jos haluatte kolme nimeä, mikä ettei
Vilma Fanni Lyydia
Jotain kommentteja ehdotetuista: Linda-ei. Tulee mieleen vaan Linda Lampenius. =) Eedith/Eedit/Edith on ihana nimi mutta tökkii siinä tuo kun voi kirjottaa niin monella eri tavalla. Joutuu aina selittelemään miten se kirjoitetaan. Vilma on kyllä ihana mutta ehkä se tuntuu liian yleisltä siltikin ja ehkä liian samankuuloinen Selman kanssa. Elsa on kans ihana mutta se löytyy lähipiiristä eli ei.
Ehdotelkaapa Fannille toisia nimiä?
Ei tuota Fannia ole etunimeksi kyllä vielä päätetty.
ja sopii ihanasti sisarusten nimiin.....