Työpaikkani vakinaistetaan, mutta
se menee avoimeen hakuun. Kannattaakohan edes hakea? Taitaa olla loppuun katsottu tämä homma. :(
Kommentit (5)
Se on tavallaan pakollista tehdä niin. Mutta jos sä olet pätevä ja olet ollut riittävän kauan töissä, niin luulis sun saavan se paikka.
paikat yleiseenhakuun.Toki jos et halua enää jatkaa niin se on eriasia mutta aika usein aikaisempi työntekijä saa paikan vaikka menee yleiseenhakuun.
Aiemmin puhetta oli (kun muualta tarjottiin vakipaikkaa), että kun lupa tulee paikka vakinaistaa, niin suoraan voidaan tehdä se. Nyt sitten kuitenkin meni avoimeen hakuun. Huijattu olo on, varsinkin, kun tiedän, että jos tulee mieshakijoita, niin tiukille menee (hoitoala). Maalailen kai piruja seinille senkin vuoksi, kun omassa elämässä on niin raskas aika menossa ja jaksaminen heikkoa.
Kiitos teille!
Olin jo aiemmin ollut sijaisena nykyisessä työpaikassani. Olin palailemassa työelämään lasten kanssa kotonaolemisen jälkeen, kun entinen pomo soitti että tarvitsevat työntekijää ja tulisinko käymään. Kävin ja viikko sen jälkeen paikka olikin julkisesti haussa. Heti ajattelin, että jaha en sitten kelvannutkaan! Kuulin että pomo haluaa katsoa kaikki mahdolliset ehdokkat kun tiedossa on luultavasti vakinaisetettava paikka. Ensin valittiin sitten toinen joka todettiin viikon työssäolon jälkeen epäsopivaksi ja sen jälkeen pomo soitti minulle ja pyysi töihin. Nyt minut on jo vakinaisetettukin. Eli jos olet osaamisesi näyttänyt on sulla hyvät mahdollisuudet.
Ainakin jos kyseessä on virka (valtio/kunta), niin sinua ei edes voida vakinaistaa ilman avointa ja julkista hakuprosessia
Joo, menettely on p-stä, mutta jos pomo tykkää sinusta niin voi kuvata työtehtävät niin että kukaan muu ei voi sopia tehtävään sinua paremmin.
Ja en osaa sanoa olisiko jollain firmalla samantyyppinen hr-polittiikka.
Tämä on minusta tosi typerää ja byrokraattista, mutta näin ne lait vaativat.