Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko teillä miehet osalistuu??

Vierailija
23.03.2008 |

Lapsen, siis vauvan hoitoon ja muuten kotihommiin?

Mua ärsyttää suunnattomasti ku aina sais olla pyytämässä et tekee mitään, hyvin harvoin ite tarttuu toimeen. Tekee kyllä melko hyvin sillon ku pyytää.

Mut nytki vaan totes et astianpesukone pitäis tyhjentää... joo pitäis ja täyttää. (Ja imuroida, ja viedä roskat ja pestä lattiat ja hoitaa toi alle 3kk vauva ja ulkoiluttaa koira) Mut en te minäkään, taas, tehköön ite joskus.

Vauvaa jos ei saa heti rauhottumaan huutaa vaan et hei tällä on nälkä! Aina sillä on just sillon nälkä. No joo oikeesti ei ole, mutta ku samalla katotaan telkkaria niin ei kait tuo rauhotu.

Olen vakaasti aikonu piilottaa kaukosäätimet ja katkasta tietokoneen johdot. Ne vie niin pirusti miehen aikaa.

Nytki lähti kaverinsa luo, ollu kait jonku 3h pois. Millon mä pääsen mihinkään? Vaikka vauvan kans, vie aina auton.

Sit soittaa mitenkäs ruoka? Niinku et mulla pitäis olla täällä koti siivottuna, ruoka valmiina, lapsi ilosena ja nauravana ja itellä pillu märkänä ku herra saapuu kotiin. Vähän ehkä kärjistetysti, mut ehkä joku tajuaa pointin?

Mä kyllä siis siivoan ja teen, ei mieheltä liikoja odoteta, vit...aa vaan et ku saat kämpän siistiks ja seuraavana aamuna heräät taas kaaokseen. Ja meillä kun ei edes ole vielä niin isoja lapsia et ne sotkis.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEILLÄ TEKEE VAIN RUUAN...ja osaa ruuat,

uraputkimies- aina töissä...nytkin...

Vierailija
2/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelejä jaksetaan pelata, lapsi laitetaan nukkumaan jos pahoittaa mielensä jostain (= jotta päästäisiin PELAAMAAN LISÄÄ RAUHASSA), ruokailut unohtuu jossen minä huseeraa. Perkele!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta kuitenki helpompi tehä ite. ja sitähän ei pitäis tehä.

En jaksa nalkuttaa ja vaatia aikuiselta ihmiseltä. Pitää varmaan tehä pelisäännöt minkä mukaan toimitaan.

Mies on ollu pitkään viikot töissä toisella paikkakunnalla et nyt taas kun on kotona ei oikein osaa tarttua mihinkään. Kun siellä ei ole tarvinnu esim siivota yli puoleen vuoteen...

ja mä taas oon tottunu oleen itekseni, siivoamaan omat sotkuni ja ku siivosin niin siistinä pysy, kunnes itse sotkin.

No tässäpä meillä opettelemista.

oisin kaivannu vinkkejä miten muilla on hommat jaettu?

AP

Vierailija
4/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnista toiseen. Kait niille pitäis laittaa peliajat niinku lapsille.

ÄRSYTTÄVÄÄ!!!!!

Mun mielestä sais kyllä osansa tehä ku yhessä tässä ollaan ja yhdessä tuo vauvaki ollaan tähän maailmaan haluttu.

Vaipan vaihdotki voi laskea sormilla. Ei niitä montaa ole. Eikä varmaan kertaakaan ole ite ite omatoimisesti lasta ottanu ja lähteny hommiin, aina pitää pyytää, tai lähes pakottaa.

AP

Vierailija
5/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon oppinut sen että jos jätän hommat tekemättä niin kyllä se mies ne JOSKUS tekee... Siinä vaiheessa kun kaapissa ei ole ruokaa ja mainitsee asiasta niin voin kysyä ihan ystävällisesti että mitä hän on ajatellut asialle tehdä. Olemme keskustelleet tästä asiasta ja hän on myöntäny että tekee jos pyydän, mutta hänen on vaikea itse oma-aloitteisesti tarttua mihinkään. Mutta on se vaan niin kovin raskasta sanoa samasta uudestaan ja uudestaan. Joskus oli lasten kanssa kotona ja soitti minulle töihin että mitä me syödään. Siihen oli jo ehkä vähän pakko piikitellen kertoa mitä itse ajattelin töissä syödä ja sanoa miehelle että mulle on aika pitkälti aivan sama mitä he syövät. No olivat saanneet syödyksi. :-)

Lapset mies hoitaa silloin kun hän on kototna oikeastaan täysin. Hänen töistään johtuen olen lasteni kanssa aika paljon keskenään iltoja ja viikonloppuja ja silloin kun hän on himassa niin päävastuu on hänellä. Tietenkin autan pyydettäessä ja toisinaan oma-aloitteisestikin. Mutta siis vastuu on hänen ja hän sen myös tietää...

Silloin kun lähdin töihin niin tein tämän radikaalin päätöksen että vastuu pitää jakaa. Voin ystävällisesti miehelle muistuttaa että neuvola pitäisi varata lapsille ja laalaalaa ja hänellä kun on arkivapaita niin mielestäni hänen on fiksumpi nämä asiat hoitaa kun tietää omat vapaansa ja voi varata neuvollat ja hammaslääkärit vapaapäivilleen.

Mutta en oikeestaan voi moittia miestäni tekemättömäksi. Apn mies kuulostaa omani kaltaiselta. En voi siis kuin onnitella. Hyvä mies ja isä.

Vierailija
6/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sais kyllä tehdä enemmän. Nyt kun on kotona.

Eriasia sillon ku on töissä päivät, niis sillon voin kotona olevana toki hoitaa perussiivouksen yms. Mutta nyt kun on päivätkin täällä sotkemassa niin myös sais siivota jälkiään ja viettää enempi aikaa vauvan kans.

Esim jos vauva itkee ja mä syön niin vois laittaa sen tutin suuhun, ilman et tarvii pyytää et viittisiks sä laittaa? Tai sit ku ei jaksa olla pyytämässä niin nousta ite ja kävellä toiseen huoneeseen, missä vauva miehen vieressä laittamaan se tutti suuhun.

Ja jatkuva pyytäminen kuulostaa omaanki korvaan nalkuttamiselta.

Vierailija
7/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon miehelle, että NYT pitäisi joko laittaa pyykit tai siivota keittiö, kumman teet? Tai että mä menen nyt vessaan, laitatko lapset valmiiksi, niin lähdetään kun tulen.

Sellaiset ympäripyöreät " roskis pitäisi viedä" -jutut ei kyllä saa aikaan mitään. Sile täytyy laittaa myös aikaraamit.

JA siis noi lausahdukset pitää naamioida ihan toteamuksiksi, muuten se saa hepulin, kun sitä määräillään...

Että tällästä meillä.

Vierailija
8/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi kotihommia ja ottaisi vastuuta lapsista.

Kyse on myös siitä, että miehen pitää antaa ottaa vastuuta. Kovin moni nainen ei loppujen lopuksi malta luopua aikatauluttamisesta ja vallasta.

Vierailija
9/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tietoisesti. : )

Mutta kun ei toimi niin ei toimi.

Ja esim. kodin sisustukseen mies on saanu osalistua. Ku monet ei saa ja kokee sit asuvansa naisen asunnossa, missä itsellä ei ole mitään määräys valtaa...

Vierailija
10/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin raksalla (oman talon) toimii se, että mies kertoo minulle mitä siellä pitää milloinkin tehdä.

T: Se, joka sanoo miehelleen, että kumman teet nyt, tiskit vai pyykit...

Vierailija
11/11 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se toimii. kumpiki tekee jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä