Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei halua syödä itse

Vierailija
21.03.2008 |

Neuvolasta tuli kommenttia, kun kerroin ettei 7,5kk poikamme tykkää opetella syömään " itse" . Hän suuttuu kamalasti, jos yrittää lusikkaan laittaa ruokaa ja saada hänet itse syömään siitä! Vanhemman lusikkaa kärkkyy kyllä koko ajan, syö siis vain kun syötetään. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä? Olemme jatkaneet harjottelua useamman päivän, mutta vauvaa ei kiinnosta " syödä itse" , neuvolan mukaan pitäisi kiinnostaa.

Söivätkö muidenkin lapset jo tuon ikäisinä mukisematta omalla lusikalla? Syömistä lukuunottamatta meillä on reipas ja ihana lapsi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt hyvät ihmiset edes VAUVOJEN olla syötettäviä ja hoidettavia, ettei niistäkin nyt tehdä omatoimisia ennen yhden vuoden ikää...

Vierailija
2/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kummastutti tuo neuvolan asenne syöttämiseen, en muista että yksikään tuntemani lapsi olisi syönyt alle 10-kuukautisena läheskään itse?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuoden iässä ovat meidän muksut aloittaneet ja hyvin ovat oppineet.

Vierailija
4/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä olettaa alle vuoden ikäisen osaavan syödä itse..älä ap välitä typerästä neuvola th:sta.

Vierailija
5/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
6/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neljästä lapsestani ei yksikään ole tuossa iässä osoittanut mielenkiintoa itse lusikalla syömiseen (ei ole vielä edes varmaan fyysisesti mahdollista, sillä lusikkaan tarttuminen ja sen ohjaaminen oikeaoppisesti suuhun asti on aika vaativa motorinen taito) kuin vasta siinä vuoden iässä, jos sittenkään. Syötä ihan rauhassa vauvaasi ja jätä neuvolan kommentit omaan arvottomuuteensa. Ei ne siellä neuvolassakaan aina mitään kovin välkkyjä ole... Luota enemmän omaan harkintaasi!

Vierailija
7/7 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, meidän vauva alkoi syödä kiinteitä ollessaan 7kk! Hetikö olisi pitänyt tarttua lusikkaan? Miten? Vauva istui sitterissä kun syötettiin, koska ei osannut vielä itse istua. Mutta lusikoida olisi pitänyt osata? Voi jestas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan