miten opetetaan koira sisäsiistiksi KERROSTALOSSA?
Minulla siis on ollut koiria omakoti- ja rivitalossa, ja sisäsiistiksi opettaminen on käynyt nopeasti ja helposti. Nyt asun kuitenkin viidennessä kerroksessa kerrostalossa, ja mietn, että miten kummassa pennun saa opetettua sisäsiistiksi täällä. Jos jollain on siis kokemuksia tai neuvoja niin olisin kiitollinen:)
Kommentit (12)
Voi, kuinka monet kerrat tulikaan siivottua hissin ja rappukäytävien lattioita. Ja vihdoin, kun koira jaksoi ulos asti pidättää, niin päästi pissat HETI ulko-oven eteen, joka ei ollut kauhean kivaa varmasti muiden asukkaiden mielestä. Lopulta oppi tekemään n. 7kk iässä muutaman metrin päähän talosta. Oli kyllä rankkaa aikaa, ja kun kyseessä oli tanskandoggi, niin sitä ei voinut sylissä kantaa pihalle ja pissalammikot oli suuria! Mutta hyvin kuitenkin selvittiin,lopulta!
Me opetettiin niin, että koiralle laitettiin sanomalehteä yhteen paikkaan huoneistossa. Kehuttiin hirveesti, jos siihen pissas. Vähitellen hilattiin lehtikasaa lähemmäs ja lähemmäs ulko-ovea, jolloin pentu alkoi yhdistää pissaamisen ja ulosmenon.
ihan samalla tavalla kuin rivi/ omakotitalossa.
ja--olisiko kannattanut miettiä tuota ENNEN eläimen ottoa, että kykenetkö siihen....?
ei olla otettu eläintä vielä vaan nimenomaan mietin ennen koiran ottoa.
ja meillä kun omakotitalossa ja rivitalossa oli ovet aiva auki pihalle, ja pennut tuli kesällä, niin olivat pihalla ja oppivat itsestään tekemään asiat sinne. Ja syksymmällä kun ovet meni kiinni niin olivat jo tajunneet että sinne ne tehdään, ja pyysivät pääsy pihalle kun oli hätä. Ja tmä ei tietääkseni toimi kerrostalossa vai kuinka,4?
ap
ja sekin jo lähemmäs kymmenenvuotias. Nyt ajattelin että voisi olla aika ostaa uusi koira, kun tilaakin riittää. meillä siis vähän yli 100 neliön asunto, mutta ainoa ongelma on tuo oman pihan puute
se van vaatii huomattavasti enemmän vaivaa ja luultavasti aikaakin ennenkuin koira oppii sisäsiistiksi. Kannettava ulos heti kun herää ja heti ruuan jälkeen. Usein tietysti muulloinkin kun siltä näyttää.
sen vuoraa paperilla ja sinne siis. Usein käyttää pihalla.
Paljonhan siitä oli vaivaa, mutta oppi meillä nopeasti ilman sanomalehtiä. Tosin en tiedä, ehtisinkö enää, kun on pieniä lapsia, olla niin tiiviisti koiran kanssa.
niinno meillä ei pieniä lapsia olekaan. Itse olen myös ollut tuota mieltä etten ota koiraa kerrostaloon, mutta nyt on sellainen elämäntilnne etten näe oikein mitään estettä. Iso asunto, aikaa olla koko ajan koiran kanssa, talon vieressä suuri metsä missä saadaan lenkkeillä vaikka kuinka monta tuntia päivässä. Rahatilanne hyvä. Rotu jota ajattelin on alle 6 kiloinen. Minulla on aikaa harrastaa agilityä ja tokoa ja ihan mikä vaan tuntuu koirasta ja minusta kivalta
Ja kesällä mun mielestä pitäisi aina koira ottaa, meni se mihin tahansa huusholliin.
pitää koira kerrostalossa !
koira tarvitsee pihan