Toinen nimi tytölle...
Kyselin täällä aiemmin tytölle nimiehdotuksia - kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Nimeä ei ole vieläkään päätetty, eli kaikenlaisia ehdotuksia otetaan vastaan, muilla lapsilla on kolme nimeä. (Tai yhdellä kaksi, joista etunimi kaksiosainen)
Anni -nimi on nykyjään tuntunut parhaalta, se sopisi tytölle nätisti ja on vieläpä meidän molempien edesmenneiden mummujen nimi. Tässä on mietityttänyt vaan se, kun se on jo käytössä isosiskon toisena nimenä.
Mutta nyt mietittiin, jospa tehtäis Anni-Maria. Mutta mikä siihen sitten perään?? Ehdotelkaas jotain, kiitos =) Sukunimi on sellainen lyhkäinen konsonantilla alkava, vokaalit on eetä ja oota, konsonantit pehmoisia.
Itse pyöriteltiin
Anni-Maria Eveliina
Anni-Maria Olivia
Anni-Maria Aleksandra
Oisko teillä hyviä ideoita?
Kauniisti kiittää Pikkis
Kommentit (49)
Paitsi Nelma Aada Lyydia, on jotenkin liian d-voittoinen minun makuun.
Myös Nelma Anna Aleksandra kuulostaa tosi kivalta.
Se Elinakin sopis kivasti sinne perään eli Nelma Aada Elina ja näin ois tärkeän ihmisen nimikin siirtynyt uudelle sukupolvelle ;o)!
muutama muu vielä:
Nelma Iisa Adalmiina
Nelma Elina Josefiina
Nelma Anna(-)Sofia
Nelma Aada(-)Sofia
Nelma Iida(-)Maria
Nelma Siiri(-)Sofia
Nelma Elina Aleksandra (oih!)
Nelma Alina Aurora
Nelma Eevi Aleksandra
Nelma Eevi Olivia
Parhaat ehdokkaistanne minusta
Nelma Sofia - ryhdikäs
Nelma Lyydia - runollisempi
Nelma Aada Aleksandra - kaunis, vaikka ehkä vähän liikaa a:ta
Nelma Aada Maria - jämäkämpi
Nelma Anna Aleksandra - tämä minusta kaunein
Nelma Emilia ja Elina ilman keskimmäistä nimeä ovat minusta jotenkin liian e:tä, l:ää ja a:ta.
Ehkä
Nelma Sofia Elina
Nelma Anni Elina / Emilia
Nelma Sandra Emilia?
Edelleen mun korvaan kaunein Nelma Anna Aleksandra.
Teillä on nyt itsellänne niin ihania ja monta kaunista nimeä harkittavana, että jospa kommentoin niitä ja kerron oman mielipiteeni nimistä.
Alina = Tämä on oma suosikki teidän nimistä, kaunis ja herkkä, ollut teillä pitkään listoilla eli miellyttää molmepia.
Aada = Ihana, myös herkkä ja kaunis.
Anni = En pidä itse tästä nimistä, ja löytyy siskolta, mut sopis sarjaan.
Anna = Klassinen, mutta itse en pidä.
Nelma (JIPPII, mun työvoitto, tämä kelpaisi ehkä sittenkin miehelle) = Aikas hauska, on kyllä kiva. Ja sopii sarjaanne mielestäni ei liian erikoinen.
Alina Siiri Sylvia = Tämä on oma suosikki, reipas :)
Aada-Sofia Aleksandra (viivalla tai ilman) = Myös tämä on ihana, kaunis ja herkkä.
Anni-Maria Eveliina (tai Aleksandra tai jotain muuta)(viivalla tai ilman) = Tästä en tykkkää... Mutta sointuu kyllä kauniisti.
Anna Olivia = Ihanan klassinen, mutta itse en antaisi, mutta eipä lyyli olekkaan minun tyttäreni.
Anna Eveliina = Ihan kiva, tylsä.
Anna Emilia = Kauniisti sointuu, mutta itse en antaisi.
Nelma Olivia = Ihana, sopii kauniisti yhteen.
Nelma Lyydia = Vähän eriparia mielestäni.
Nelma Anna Eveliina (jos yrittäis jäljitellä siskon nimeä Oona Anni Katariina) = Sillai ajatellen menisi kauniisti yhteen.
Nelma Elina (Elina nimikin ois ihan kiva johonkin, kun on minun edesmenneen mummon nimessä, sekin ehkä kelpais vaikka etunimeksi) = Ihana ajatus ja sopivat yhteen.
Nelma Sofia = Vähän tynkä, entäs Nelma Sara-Sofia?
Nelma Sofianna = En tykkää väännöksistä, mutta sopii kyllä yhteen.
Nelma Emilia = Kaunis yhdistelmä sointuu, mutta vähän ponneton.
Nelma Aada Olivia = Kaunis yhdistelmä, kuulostaa kivalta.
Nelma Aada Sofia = Myös tämä kuulostaa kivalta.
Nelma Aada Eveliina = Tämä myös sopii kauniisti.
Nelma Aada Aleksandra = Tämä sointuu todella kauniisti, ihana.
Nelma Aada Maria = en tykkää, jokin tökkii..
Nelma Aada Lyydia = Vähän jotenkin eriparia.
Nelma Anna Aleksandra = Anna tekee tönköksi.
Nelma Alina Eveliina = Ihana, tosin aika paljon l-kirjainta.
Omat suosikkini olisivat: Alina Siiri Sylvia, Aada-Sofia Aleksandra, Nelma Aada Olivia, Nelma Aada Aleksandra...
Kiitos mielepiteistänne CAMAEL, KÖRÖMÖLLI, S_M_L JA RIIKKA-EVE!
Nyt on sitten päivää ennen " the day" ja paniikin poikasta ilmassa. No, ei nyt sentään, mutta tässä kaikessa muussa hässäkässä vielä nimikin mietityttää. Jotenkin se Anni istuisi tytölle kuin nenä päähän. Jos se ei olisi isosiskolla toisena nimenä, ei tarvitsisi miettiä pätkääkään. Mutta nyt siis se Anni-Maria on kuitenkin toisena vaihtoehtona. Tai tykättäisiin kyllä vähän enempi pelkästä Annista, mutta kun jotain eroa hakee...
Ei siis jos ei nyt satu vastaan tulemaan jotain uutta ylitse muiden, niin tytöstä todennäköisesti tulee Anni-Maria Aleksandra/Eveliina/Amanda/? tai Nelma Aada Aleksandra/Olivia/Sofia/Amanda tai Nelma Olivia/Sofia/Elina.
Vielä on päivää jäljellä... =)
Ja itse kyllä hylkäisin sen Anni-Marian, kun kerran noinkin kaunis vaihtoehto tälle on löytynyt.
Minusta tuntuisi omituiselta, että kun esikoiseni nimi on Sara Silke, niin kun saisin toisen tytön, antaisin tälle nimeksi vaikka Silke Maria... (vaikka kauniilta tuo kyllä kuullostaa ;)...)
Hei!
Tiedän jo meneväni jankutuksen puolelle... ja sanoinkin jo tämän. Jokainen lapsi ansaitsee ihanan nimen. Jos teistä Anni on paras - laittakaa se! Se vaan oli niin ihana, että halusitte sitä molemmilla tytöillä käyttää.
Jos laitatte Anni-Marian, niin kutsutteko tyttöä Anni-Mariaksi? Kaksoisnimi, jota ei käytetä kokonaan on riippa. Tiedän paljon tyytyväisiä kaksoisnimen omistajia, joilla nimeä käytetään. Mutta en tunne ketään kaksoisnimestä kiitollista ihmistä, jos oikeasti käytetään vain jompaa kumpaa. Anni-Maria on hieno, jos tosiaan sitä käytätte. Jos ette: laittakaa vaan se Anni.
Myös Nelma on kaunis. Minusta teillä on nyt vain hyviä vaihtoehtoja, ei voi mennä pieleen :-)
Äänestän nyt kuitenkin... minusta parhaat (kaikki olivat kauniita!!)
Anni Maria Aleksandra ja Anni Maria Eveliina (siis ilman viivaa)
Nelma Aada Sofia
Nelma Sofia ja Nelma Elina
AADA-MARIA ALEKSANDRA
JOS TYKKÄÄTTE ANNI-MARIASTA JA SISKOLLA ANNI NIMI MIKSI EI AADAA VOISI KÄYTTÄÄ?
MINUN TYTÖN NIMIVAIHTOEHDOT OLI ADA-LINNEA TAI NIIA-REETTA
NIIA-REETTA TULI MUTTA TUO AADA KYLLÄ KANS KAUNIS!
Mutta tuo Nelma sitten ihan oikeestikin (ei pelkästään ehkä) kelpaisi miehelle. Kuten nuo A-nimet mitkä tuossa yllä. Mutta Nelmaa nyt pyörittelen, mikä näistä ois hyvä teidän mielestä, vai tuleeko joku muu parempi mieleen? Sukunimemme on ihan suomalainen lyhyt, vokaaleina e ja o..
Nelma Sofia
Nelma Sofianna
Nelma Olivia
Nelma Emilia
Nelma Elina
Nelma Lyydia
Nelma Aada Olivia
Nelma Aada Sofia
Nelma Aada Eveliina
Nelma Aada Aleksandra
Nelma Aada Maria
Nelma Aada Lyydia