Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppua, MAALISKUISET

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tässä aloitella pinon, jospa joku muukin näin viikonloppunakin eksyisi koneelle ja kirjoittaisi sanasen.

Mä olen huonolla tuulella enkä jaksais tehdä mitään. Pitäis siivota ja leipoa, huomenna kun tulee vieraita. Ei kiinnosta. Mies lähti Kaisan kanssa pois jaloista ulkoilemaan, ja mä vaan notkun täällä koneella. Surffailin jo aikani kestovaippasivuilla, kun pitäis päättää millaisia vaippoja seuraavaksi ostaisin. All-in-onet kiinnostais, kun tuo vaippojen laittaminen on sen verran rasittavaa puuhaa nykyisin. Kaisan mielestä vain vauvat makaavat selällään.. Taitaa olla tuttua muillekin.

Joulun viettoon lähdemme tiistaina, joten täällä kotona ei paljon tule mitään joulujuttuja tehtyä. Ilman huomisia glögikutsuja en tekisi mitään. Nyt täytyy kaiketi leipoa muutama pellillinen pipareita, ihan vaan tuoksun takia.

Aattona ollaan mun perheen kanssa ja joulupäivänä miehen vanhempien luona. Tapanina käydään isomummulla kahvilla. Onneksi meidän molempien vanhemmat asuvat samassa kylässä, niin ei tarvi reissata edestakaisin. Nyt kun mies on lomalla, niin ollaan reissussa parisen viikkoa. Tuleepa nähtyä kaikki kumminkaimat sun muut kerralla eikä tarvi tavallisena viikonloppuna koittaa käydä kaikissa mahdollisissa paikoissa.

Onkos kellään muuten vinkkiä siihen, miten saisi lapsen tajuamaan miten seisomasta pääsee takaisin alas?? Meillä huudellaan isää ja äitiä apuun, ja jos ei heti mennä, niin Kaisa irrottaa kädet ja heittäytyy suoraan selälleen. Pää kolisee kymmenen kertaa päivässä, mutta ei vaan likka opi. Mies sanoi kohta ostavansa sellaisen kypärän.. Tätä on jatkunut nyt siitä asti kun Kaisa oppi nousemaan seisomaan eli useamman viikon.

Tällasta meillä tänään, kuulumisiin taas!

kua ja Kaisa 25.3

Vierailija
2/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin on tullut ikävä nuha Santun seuralaiseksi. Yskä on ollut jo pidempään, mutta nyt alkoi taas uusi nuha. Taitaa olla vähän äijällä lämpöäkin, mutta en jaksa mitata, kun se pepusta mittaaminen on musta niin ilkeetä. Korvamittari antaa aina ihan hullun tuloksen, ettei siihen voi luottaa. No vieläpä tuo pirteästi leikkii, joten ei varmaan kovaa kuumetta ole.

Nauran tässä ääneen, kun Santtu osaa liikkua jo pinnasängyllä. Aivan oikein, pinnasängyllä. Hän seisoo laitaa vasten ja kovaa jysäyttää pullukkavatsansa reunaa vasten, niin sänky liikkuu sivusuunnassa eteenpäin. Päästä vielä karjaisun, kun vatsa tömähtää reunaa vasten. Ei voi kuin nauraa. Onneksi kirjoituspöytä on sängyn vieressä, ettei hän kovin pitkälle pääse.

Meillä on illalla syömiskutsut mun vanhemmilla. Sinne tulee mun setiä, tätejä ja serkkuja, kun emme joulunaikaan näe. Ihan kiva mennä vähän istumaan iltaa, tosin en tiedä uskaltaako sitä ottaa mitään juomaa, kun Santtu on kipeä. Ajattelin vaan, että jos hänellä on tukala yö ja rinta lohduttaisi. Voipi olla, että pullo ei kelpaa (siis Santulle, minulle kyllä kelpaisi). No katsotaan tilannetta illalla.

Onneksi kaikki jouluhommat on hankittu, ettei tarvitse enää stressata. Täytyy vielä toimittaa lahjat toiselle kummitytölle ja hänen veljelleen, sekä käydä viemässä pieni joulutervehdys mun mummoille. Torstaina sitten lähdetään Lappiin.

Viikonloppua

toivottaa: lappu & Santeri 22.3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ensimmäisellä kerralla ainakaan onnistunut, hih. topi on nimittäin kainalossa, pikkuherralla olisi mennyt muuten totaalisesti herne nenään ellei olisi päässyt mukaan " keskustelemaan" .

nopsasti siis. viikko vierähti töiden merkissä ja sitten kotiporukan kanssa visusti loppuaika. mies on tykänyt olla koti-isinä, laittaa iltaisin ruuatkin seuraavalle päivälle. minä tosin olen yhä se, joka yöllä pääasiassa vaimentaa topin mahdolliset öhinät, mutta kun jaksan ihan hyvin töissä niin mitäs tuosta. melkein aina meillä nukutaan ihan hyvin, mutta joskus tulee topsanterille mieleen elämän suuria kysymyksiä, joita on pakko jakaa äiskän kanssa yön pimeinä tunteina :)

kuaa en osaa auttaa tuossa laskeutumisjutussa. topilla väliin kopsahtelee pää vaikka hyvin osaa pyllähtääkin. välillä pitää vain liian innokkaasti reuhata isoveljen kanssa. äitinä olen ymmärtänyt paremmin sanonnan " itku pitkästä ilosta" monet merkitykset... muutaman kerran on irroittanut otteensa tuesta, seisoo hetken ja pyllähtää sitten. hampeja kuusi. siinä topin viimeisimmät kuulumiset.

sauna on jo lämpiämässä, kunhan palaavat pihaleikeistä niin sitten lauteille. eilenkin saunoin, oli työpaikan pikkujoulut. kivaa oli. laulettiin ja minä vedin porukalle improja. oli aivan upeita esityksiä, sai nauraa vedet silmissä.

topi rallattaa kainalossa ja vaatii kikatusleikkejä. eli äiti nuuskuttaa korvan juuressa. moi siis tältä erää

Vierailija
4/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin kirjoitan pitkästä aikaa, vaikka näillä viikonloppupinoilla ei taida hirveesti lukijoita olla. Oon ollut poissa linjoilta ehkä 5-6 viikkoa, kun ollaan oltu miehen työ/opiskelujuttujen takia netittömänä pirkanmaalla. Asusteltu ollaan sellasessa pikkuyksiössä, joten nyt tämä kolmio tuntuu niin suurelta. :) Meillä ei ole ollut siellä edes uunia...2 keittolevyä vaan. Nyt siis ihan mieletön energia jyllää ja pitäis päästä tekeen kaikkea kivaa... Siis kotijuttuja vaan. Jospa ennen kolisteluja maltan odottaa, että neiti herää. Mies on lähtenyt töihin jo lähes 3 tuntia sitten. Yleensähän minä oon visusti tähän aikaan vielä sängyssä, mutta jotenkin ei edes malta nukkua kun on niin huippu olla KOTONA!!

Neitosen kanssa meillä on ollut pieniä ongelmia. Hampaita on tullut ja flunssa sairastettu...liekkö ne olleet sitten syynä kaikkeen. Meidän tytyhän on imutellut tissiä suht kiltisti ihan lähes tänne asti. Viikko sitten sunnuntaina hän päätti siitä sitten luopua. Päivällä en ole saanut kertaakaan imemään sitä... mutta yöllä unenpöppörössä tissi on kelvannut. Alkuunhan mulla oli rinnat ihan täydet ja piti niitä pumppaillakin, mutta kyllähän se maidontulo on viikossa aikalailla hiipunut. Eilen sitten (kas kummaa) tissi kelpasi muutaman kerran ihan niin kuin ei mitään taukoa olisi edes ollut. Mutta kun eihän mulla sitä maitoa oo enää niin kuin ennen... Oon ollut aika stressaantunut tän asian kans. Tuttipullosta ollaan neiti saatu kuitenkin imemään päivälläkin..mutta taisteluiden seurauksena on saatu menemään ehkä 200ml päivän aikana ja sitten ne yöimetykset päälle. Mutta jospa se tästä... Itellekin tämä imetyksen lopetus tuntuu yllättävän pahalle... olin ajatellut imettäväni vuosikkaaksi ja oikeesti tehnyt töitä sen eteeen. Ihan esim siitä syystä, että se on tosi halpaa...mikään imetysfanaatikko en todellakaan ole. Tätä ennen neiti ei varmaan ollut edes nähnyt tuttipulloa joten ollaan siis eletty TOSI tiiviisti tämä 9kk. No...elättelen vielä toiveita, että josko se jatkuisi ja maidontulo taas lisääntyisi. Mutta jos tätä vuodatusta joku sattuu lukemaan, niin voisko joku kertoo, että paljon teidän pelkällä korvikkeella (siis tietenki kiinteet päälle :)) olevat vauvat juo päivässä? Vois vähän ajatella, että paljonkohan mun täytyy saada sitä maitoa hälle tuputeltua, jos tissi ei tänään kelpaa...

Mutta taidanpa tässä vielä vähän surffailla ja lähtee valmistelemaan jo pikkuhiljaa päivän ruokaa. Olisi sitten valmis kun mies tulee töistä. Ajattelin tehdä possupihvejä (vaikka mies ei oo leikkaamassa lihaa...täytyy siis itse eka kertaa uskaltautua :)), kukkakaaligratiinia ja perunamuusia. Nam!

Mutta mukavaa jouluista sunnuntaita!

t.Lyyli

Vierailija
5/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas aamu alkanut " kivasti" . Sillä aikaa, kun käväisin vessassa, Eeli oli kerennyt napata mun just viime viikolla ostaman uuden puhelimen.

Sitä onnellisena mussutti, kun tulin takaisin ja nyt se on ihan pimeenä. Ei lähde edes päälle.. Voitte arvata harmittaako! Mä en ymmärrä miten se on niin nopeesti kerenny ottaa puhelimen pöydältä ja kuolata sen aivan täyteen, akkukin oli aivan kuolassa. On se ipana :)

Niin tuosta laskeutumisesta, Eeli on ihan alusta asti noussut ja laskeutunut itse. Menee siis polvilleen ja siitä maahan. Alussa kyllä Eelinkin pää kopisi jatkuvasti, mutta nyt on tasapaino ja refleksit sen verran parantuneet, että harvemmin enää kaatuu.

Mä lasken jo päiviä, et millon päästään pohjoseen :) Isäkin toivottavasti pääsee sairaalasta pois jouluksi. (en muista kirjoitinko tänne vai odotuspuolelle, mutta isä sai 5.12. sydäninfarktin)

Noh, mä lähden yrittämään herätellä sitä mun puhelinta..

Rosa, Eeli 9 kk ja pörpylä rv 16+2

Vierailija
6/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyyli -05 kyseli maidon määrästä. Ihan " puhdasta" korviketta meillä menee suunnilleen 5-6dl. Siihen päälle 2dl velliä ja 2dl viiliä tai jogurttia joihin olemme pikkuhiljaa totuttelemassa. Niin ja vettä menee vajaat 2dl.

Hiphei, eilen urakoitiin ukon kanssa oikein kunnolla ja nyt on joka paikka putsattu. Tai no ei nyt ihan joka paikka, kaappeja en ala siivoamaan :) Itse pesin vessan ja pyyhin pölyt tosi tarkkaan...sit otin tytön ja lähdettiin kauppaan ja kamulleni, mies jäi kotiin siivoamaan lattioita. Oli kuulemma kolme tuntia mennyt kun siirtelikin kaikki huonekalut ja luuttusi tarkkaan. Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki! :)

Jouluvalmistelut muuten onkin aika vähissä, lahjat on ostettu ja paketoitu ja osa toimitettukin.....tortut ja piparit paistamatta, puhumattakaan mistään jouluruoista....Mutta ehtiihän tässä vielä. Menen ensi viikolla vanhemmilleni laatikoiden ja karjalanpaistin paistohommiin, heiltä kun löytyy leivinuuni. Tulee huomattavasti parempia, mielestäni siis. Ja saanpahan vähän avustusta äidiltäni siihen lanttulaatikkon jota en ole ikinä tehnyt :)

Olemme siis aina menneet ns. valmiiseen pöytään kuten tänäkin aatona. Joulupäivänä sit kutsun mummot ja ukit sekä siskoni perheineen meille syömään. Meinasin tehdä edellisten lisäksi kalkkunaa ja karpalokastiketta, rosollia, lohta ainakin kahdessa eri muodossa, pottuja, salaatteja yms...Jälkkäriksi ajattelin luumurahkaa. Tietääkö joku, kannattaako siihen laittaa vähän kermavaahtoa joukkoon?

Tässähän tulee ihan nälkä kun näitä ruokia ajatteleekin. Onhan tuo aamupalakin vielä syömättä. Miehen kanssa syödään aamupala näin pyhänä rauhassa kun neiti nukkuu päikkäreitä :)

No taas tulee romaania. Mukavaa sunnuntaita kaikille! Ottakaahan rennosti :)

Vierailija
7/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös olen vähemmän palstaillut viime aikoina. Viimeinen viikko on pidetty unikoulua, jonka tuloksena tyttö nukkui viime yönä seitsemän tuntia. Mahtavaa! Saadaan joulurauha myös öihin. Kiva, että teinitkin saavat nukkua rauhassa, kun tulevat tänne joululomalla.

Eilen oli äidin ensimmäinen iltameno ikinä! Isä oli saanut lapsen nukahtamaan vähän ennen kuin tulin takaisin, niin itselläkin säilyi naisten kanssa saunoessa tullut rento olo.

Me vietämme joulua kotona, ollaan sisareni kanssa jaettu ruokien teko keskenämme ja junaillaan mumma tänne etelään jouluksi.

Tänään ohjelmassa 3 vee synttärit eikä sitten muuta.

Korvapuustit

Vierailija
8/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulinalle: Joo, kannattaa laittaa kermavaahtoa sekaan! Tulee paljon pehmeämmän makuista. Ja kerran laitoin ihan vedessä keitettyjä riisejä myös (ei siis suolavedessä keitettyjä, joten olivat suht mauttomia) ja sopivat tosi hyvin sen rahkan joukkoon. Vai olisko ollut ihan, että laitoin vain kermavaahtoa, luumuhilloa ja niitä riisejä. Hyvää oli joka tapauksessa.

Lyyli: meillä kans kamppaillaan maidon kanssa. Tyttö syönyt/juonut siis lähes alusta pitäen vain korviketta, mutta kiinteiden aloituksen myötä määrät vähenivät radikaalisti ja viimeisen kuukauden aikana vielä entisestään. Tällä hetkellä tyttö syö aina aterian yhteydessä n. 50 - 70 ml Tuttelia, aamupuuron teen korvikeeseen (150 ml)(iltapuuron myös, milloin sellainen syödään), välipalaksi annan velliä 200 ml, mutta sitä ei nykyään aina syödä kokonaan ja illalla on useimmiten syöty kauravelliä, johon olen lisännyt joukkoon korviketta. Muttta nyt on moooonena iltana iltavellin syönti ollut yhtä huutoa ja tavallisen 250 ml:n sijaan olen saanut syötettyä hikisesti 100 ml. Eräänä iltana tyttö kävi nukkumaan juotuaan vain 20 ml! Eli mitäs tuosta nyt tulee yhteensä? N. 150 ml korviketta juotuna, 150 ml /tai 300 ml puurossa), 150 - 300 ml velliä. Normipäivän kokonaistulos ehkä yht. n 6 dl maitoa jossain muodossa/vrk. Vettä ei juoda ollenkaan, kun en saa tuota maitoakaan kunnolla uppoamaan. Kyselinkin huolestuneena terkalta, että saako tyttö tarpeeksi nestettä päivässä, mutta hänen mielestään saa. Kuulemma muissakin ruoissa kun sitä on myös. Paitsi, etä meillä on tuo syöminen vähentynyt niin, että 8 kk purkkiruoistakin menee hikisesti vain puolet per ruokailu. Ja joskus nuo puurotkin jäävät aika vähiin. Kuitenkin tuo tyttö näyttää ihan hyvin voivan, että ei kai tässä syytä huoleen. Hemoglobiinikin mitattiin neuvolassa ja se oli 135 eli tosi hyvä.

Mitäs muuta? Eipä kai sen kummempia. Meillä ei edelleenkään joulua valmistella vaan samoissa pjaskoissa ryvetään kuin ennenkin. Ajattelin kunnolla siivota vasta sitten, kun olen suht koht kaikki tavarat saanut järjestykseen. Ja se saattaa olla vaikka ensi kesänä...

tai sen verran joulupuuhasteluita tein, että joulunameja valmistin eilen. Vien sitten mukanamme anoppilaan. Tein sellaisia valkosuklaa-rusina-karkkeja ja maitosuklaalla kuorrutettuja vaahtokarkkeja, pistaasipähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Siis sekotin ne kaikki keskenään ja levitin leivinpaperille jähmettymään. Namii!

Nyt voisikinkin mennä lihakeiton lämmityspuuhiin. Heips!

lehtovi ja H 28.3.

Vierailija
9/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ruoka on uunissa vielä viisi minuttia...

Eli en muista kirjoitinko viime viikolla, mutta meillä Aatulla on korvatulehdus, tai siis nyt tänään loppuu antibioottikuuri. Viikko sitten tähän aikaan oli tukalat paikat ja kuumetta pikkusella yli 39 :( Toivon vaan, ettei tästä ala mitään tulehduskierrettä, niinkuin mulla ollut lapsena. Pitää toivoa parasta.

Meillä on nyt opittu konttaamaan ja vauhti on melkoista. Mikään tavara ei pysy kirjahyllyssä jne. Yrittää myös nousta tukea vasten seisomaan ja pyllähtelee sitten siitä. Meillä on tuommonen konttauskypärä, mutta ei anna sen olla päässä, joten se siitä :)

Joku mainitsikin pinossa tuosta vaipanvaihdosta *huokaus* kyllä se on nykyään aikamoista! Selällään kun ei haluta olla sekuntiakaan... Housuvaippoja meillä onkin käytetty nyt muutama viikko. Säästyypä itelläki hermot ;)

Itse oon aika väsynyt jotenkin ollut tässä muutaman viikon. Ensin oli ne hampaantuloitkut ja siitä suoraan tuli flunssa ja rikkonaiset yöt. Lisäksi Aatu (voiko tämän ikäisellä vielä olla uhmaa???) kiukuttelee lähestulkoon joka asiasta (vaipanvaihdot, pukemiset, syömiset jne.) joten aika poikki tunnen olevani. Yötkin nukkuu levottomasti, pyörii ja potkiutuu, kai se on, kun nyt on oppinut konttaamaan jne. niin se häiritsee sitten yöuntakin. Jospa tämä tästä ajan kanssa...

Me lähdemme keskiviikkona " maalle" mummoloihin Kainuuseen, voi että odotan kovasti! Tullaan sitten vasta loppiaisen tietämillä kotiin. Siellä jo kaikki aivan innoissaan oottaa poikaa, onhan se mukava, saa itsekin välillä levätä, kun on porukkaa paapomassa lasta :)

Nyt kilahti kello, täytyy lähteä ottamaan ruokaa pois uunista. Mukavat sunnuntain jatkot, muistakaa Idols-finaali ;)

Neiti+Aatu 16.3

Vierailija
10/10 |
18.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi kun muistan:

KORVAPUUSTIT:kertoisitko siitä teidän unikoulusta? Kuinka sen teitte? Meidän täytyisi pikku hiljaa alkaa suunnittelemaan sellaista..Olisi kiva kuulla kokemuksia? Muut myös jos jotain kerrottavaa tulee mieleen!!

En muista milloin olen viimeeksi kirjoittanut,sorry jos tulee toistoa.

Mimmillä oli neuvola viime torstaina, 8700g ja 74cm. Hoikka likka siis edelleen. Kaikki oli hyvin ja lääkärin antoi kiltisti tutkia.Mimmi on jo muutaman päivän seissyt ilman tukea pieniä hetkiä.Vielä ei sentään askeleita yritä ottaa.Käveleekö joku maalisvauva jo? Meillä tukea vasten kävellään,mistä vaan kiinni saa.

Hampaita tulee,että kuhina kuuluu.Se kyllä näkyy Mimmistäkin kun kiukuttaa ja on niin levotonta että..

Omassa olossa ei ole kehuttavaa,lääkkeitä tarviin vielä silloin tällöin.Kävin siellä toisessa ultrassa.Nyt sitten vauveli oli väärässä asennossa,ettei np saatu.Nyt kuitenkin lääkäri osasi käyttää konetta.Oli vähän töykeä minua kohtaan..Enpähän käytä sen lääkäriaseman palveluja enään..Paino ei ole noussut,eikä pahoinvointia lukuun ottamatta muita raskausoireita ole ollut.

ROSA:Kuinka sinä olet voinnut?Oot jo viikoissa ihanan pitkällä.Joko massu pulloittaa?

Ihanalta kuullostaa monen joulusuunnitelmat-lähteä sukuloimaan pidemmälle.Meillä joulu pyörii tässä 50km säteellä. Aatonaattona mennään mieheni serkulle syömään.Sinne tulee anopin puolen suku.Aattona ensiksi mennään viemään haudoille kynttilät,sitten mennään Mimmin mummolaan syömään,sieltä sitten Pappalaan(eli isälleni) tekemään ruoka,jonne tulee kaksi veljäni avovaimoineen(yhdessä siis tehdään ruoka), sieltä sitten kotia illalla.Toinen veljeni lähtee avokin kotiin vielä ihan illalla syömään.Joulupäivänä ehkä mennään vanhimmalle veljelleni helsinkinkiin.Ostivat uuden kodin,haluavat kutsua joulurualle.Se on nyt auki,jaksetaanko lähteä..

Näitä reissuja lukuunottamatta ollaan tässä kotona.Varaan siis jouluruokaa kotiinkin.Aika paljon valmista,esim laatikot..

Viime perjantaina,appivanhemmat ja käly oli tekemässä joulusiivousta ja kivan siistiä tulikin!! On se ihanaa saada apua..

Sellasta meille..Tänään leivottiin pullaa ja mokkapaloja.Äsken käytiin porukallla hakemassa kuusi.

Haleja kaikille!!

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv13+1