Mitä järkeä myydä huutonetissä kuukausitolkulla, kun ei mene kaupaksi?
Jotkut myy niitä samoja rytkyjä jopa vuoden ajan ja ei vaan näytä menevän kaupaksi. Miksi myytte vaan, ootteko niin rahapulassa???
Eikö kannattais viedä kierrätyskeskukseen.
Ja hintannekin on hirmu korkeaksi hinnoilteltu, että ihmettelen vaan.
Kommentit (4)
Alennan hintaa koko ajan, myyn vaikka kympillä lopulta, mutta tietty yritän eka saada enemmän.
Itse olen pyörinyt huutiksessa kolmisen vuotta ja yhä siellä myydään jotain samoja vaatteita. Kyllä siinä ajassa pitäisi jo tajuta ettei ole kysyntää.
Itsekin olen tehnyt ihania kirjalöytöjä sellaisista, jotka ovat olleet myynnissä useampaan kertaan; ei potentiaalinen ostaja välttämättä kyttää huutonettiäkään koko aikaa, itsellänikin se menee kausittain. Joskus katselen harva se päivä mitä on myynnissä, joskus en moneen kuukauteen edes muista.
En jaksa kantaa kirjoja ym toisten revittäväksi kirppareille, ja koska tarkoituksena on nimenomaan tehdä tilaa uusille myymällä sellaista joka ei välttämätöntä enää ole, eikä päästä entisistä eroon hinnalla millä hyvänsä, myyn siihen hintaan kuin tuntuu sopivalle. (En silti mielestäni kalliilla ostohintoihin verraten!) Minusta tunnearvon mukaan määritelty myyntihinta sopii tällaisille tuotteille; jos tykkään jostain kirjasta, mieluummin pidän sen itse ikuisesti kuin myyn eurolla pois. Jos taas on kirja, jota en niin välttämättä tarvitse, tai ei ollutkaan niin sykäyttävä kuin luulin (yleensä kylläkin ostan vain kirjoja, joita olen jo lukenut, etten tuhlaa rahojani semmoiseen mistä en pidä) niin menköön halvalla, että pääsen eroon ja sitten joku muu voi tehdä hyvän löydön! :D
Toisen turha juttu voi olla toiselle aarre. Olen ostanut eräänkin ihanan kirjan, joka kirjakaupassa maksoi 30 euroa, huutonetistä 50 sentillä! Ja kyllä tuli hyvä mieli. :) Jos jotain tahtoo tarpeeksi, siitä myös maksaa sen mukaan; olen myös ostanut korkeammallakin hinnalla semmoista, minkä oikeasti tahdon.
ja se menee kaupaksi vasta kolmannella kerralla ja täsmälleen siihen aloitushintaan. Näin teen sellaisten tavaroiden / vaatteiden kanssa, joiden tiedän menevän kaupaksi enemmin tai myöhemmin. Joskus taas kokeilen myyntia kerran tai kaksi ja kiikutan sitten pelastusarmeijalle.
Rahapulasta ei ole kyse =)