Millä RV:lla vauvan pään voi tuntea alakautta?
Siis missä vaiheessa " normaalia" , että vauvan pää niin alhaalla?
Kommentit (7)
Jo silloin sinulle kerrottiin, ettei vauvan pään kuulu tuntua alakautta.
Vain silloin kun se syntyy, se on normaalia.
Ma aamuna päätä ei enää tuntunut, ja paineen tunne hävisi. Soitin asiasta neuvolaan ja sanoivat, että tulla näytille jos alkaa taas tuntumaan. Nyt tuli taas samanlainen tunne ja kokeilin, niin pää tuntuu mutta ei yhtä alhalla. Neuvolassa ei enää vastata puhelimeen.
ap
alakautta koskettaessa joskus rv36. lääkäri tunsi ja sanoi pään olevan tässä. itse en sitä tosin kokeillut. synnytin 39+4. mutta tunsin itse kyllä samalla kun lääkäri kokeili ja sanoi, missä kohtaa se on.
Ap on nyt jo varmasti tietoinen siitä, ettei vauvan pään kuuluisi tuntua siellä alapäässä, EI AINAKAAN RV 30!!!
Ap on yrittänyt männäviikolla soittaa neuvolaan, eilen kyseli täällä taas tätä samaa asiaa, koska neuvola oli jo kiinni.
Ymmärtääkö se ap, että sinne sairaalan äitipolille tai synnärille VOI ja PITÄÄ tällaisessa tilanteessa mennä käymään. Siellä on kätilöt ja siellä on lääkärit, jotka tietävät näistä asioista.
Vai aikooko ap jahkailla ja täällä av:lla kysellä tästä asiasta siihen asti, että se vauva syntyy sinne olohuoneen lattialle.
YRITÄ NYT HYVÄ IHMINEN TEHDÄ JOTAIN SEN ASIASI KANSSA, JOS VAUVASI ON SINULLE VÄHÄNKÄÄN TÄRKEÄ!!!
jotka viisastelette, että pään kuuluu tuntua ainoastaan synnyttäessä, olkaa hiljaa kun ette asiasta näemmä mitään tiedä. Vauvan pään kun sanotaan tuntuvan alapäässä, tarkoittaa se sitä, että vauva on laskeutunut, ja pää tuntuu siis omien kudosten ym. läpi, ei pää siis itsessään suoraan " paljailtaan" tunnu sormiin!
Mulla oli vauva laskeutunut jo rv 31, pää tuntui ilkeästi alapäässä. Mutta, kohdunkaulalla ei ollut muutoksia eikä supistuksia tullut, niin hätää ei ollut. Lapsi syntyi päivän yli LA:n. Ihan normaalisti.
Jos huolettaa, niin käy tarkistuttamassa ettei kohdunkaulalla ole muutoksia tapahtunut, muuten tuskin hätää on.
siis tuntea emättimessä vai?