Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sikiön liikkeet

28.11.2008 |

kaksosraskauden ollessa kyseessä pitääkö liikkeeitä tuntea tunnissa tuplamäärä loppuraskaudesta vai mites se nyt si meneekään?

itellä vasta 21 vkoa täynnä ja välillä kyl hiljasempia päiviä selkeästi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ainakaan koskaan kukaan ole sanonut että pitäis tuntea tuplamäärä.. Minä aika nopeesti opin tuntemaan kumpi aina liikkuu:) Joskus menin äitipolille käymään kun tuntui että mitään ei tunnu missään, niin ultrassa näkyi että pojat potki toisiaan ja enemmän mun selänpuolelle niin niitä ei kuulemma välttämättä tunne juuri ollenkaan.

Hiljaisempia päiviä oli meilläkin ja usko vaan antavat seuraavana päivänä tuplasti jyskettä:D

Mitä enemmän viikkoja tulee sitä selkeämmäksi käy kumpi aina liikkuu:) ja maha velloo lopussa ihan pelottavan paljon:)

Meillä pojat syntyi 36+2 ja nyt ikää 8,5kk

Heidi

Vierailija
2/6 |
29.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on huomattavasti toista vilkkaampi. tuntuu että B ei ota mistään turhaa stressiä ja lilluu vaan lapsivedessään...välillä en tuntenut liikkeitä ollenkaan ja silloin säikähdin ettei kaikki ole kohdallaan, mutta siellä se vaan olla möllötti :) ja kaikki oli kunnossa.

Kun taas toinen hermostuu ihan kaikesta ja pitää hirmuista meteliä yötä päivää...vähänkin jos minun asento ei A-vauvaa miellytä niin alkaa maha jytisemään...Ihan sama seisonko, istunko, makaanko vai mitä teen niin iskua tulee:D

Lääkärikin sanoi että ihan selvästi on toinen velkkaampi, jopa pulssi on nopeampi...rv nyt 26+2 ja kyllä minä yleensä tunnistan kumpi on kumpi, mutta en aina voi ihan varmaksi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv 21+3 ja toistaiseksi en ole tuntenut mitään selkeästi liikkeiksi tunnistettavia. Huomenna on jälleen ultra-aika, joten siellä varmistuu taas vauvojen tilanne.

Viime ultrassa ainakin meno oli vauhdikasta ja päät vain kolisivat, vaikka mulla ei tuntunut mitään. Kaipa ne jossain vaiheessa alkavat liikkeet sitten tuntumaan.

Vierailija
4/6 |
30.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suunnattomasti pelotti jokas kerta mennä ultraan, kun ekana kysyttiin onko liikeitä tuntunut ja missä kohtaa. Itku oli herkässä, kun tiukkaan sävyyn käskettiin niitä laskea.

Muutaman liikkeen tunnissa saatoin tuntea, jos esikoiselta ehdin käpertyä käsiini pieneksi rullaksi. Oli supisteluja rv11 eteenpäin ja maha oli kivikova koko ajan, pintatunto hävisi kokonaan jo paljon ennen rv20. Sitä kumpi milloinkin liikkui oli sitten jo aivan mahdoton tietää.

Onneksi nuo ultrassa olivat aina vilkkaita. Ja nyt jo nelivuotiaita.

Vierailija
5/6 |
01.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli eilen 20 viikkoa täyteen, en ikinä uskonut et tänne asti päästäis.

Mutta asiaan, liikeitä oon tuntenut n. kahden viikon ajan tai uskon vahvasti niitä liikkeiksi en usko et mitään muutakaan voi olla kun ei koskaan ennen sellaista ole tuntunut. Parhaiten levossa illalla kun keskittyy siihen tuntemiseen mut hentoja ne on sellaisia värähdyksiä tai pieniä tönäisyjä. Nyt ei oo sit kahteen päivään tuntunut mitään selvää mistä vois olla varma et onko liikkeitä vai kuvittelenko vain. Yleensä tosiaan iltaisin tuntunut sängyssä makoillessa mutta nyt ei kahteen iltaa mitään, eilen ehkä jotain mut en ole varma et tuntuiko vai kuvittelinko.

Huomenna on onneksi rakenneultra ja näkee mikä on pikkuisten tilanne, toivottavasti molemmilla on kaikki hyvin. Jännittää kyllä vähän huominen ja pelottaa.

Hanna ja tuplat rv 20+1

Vierailija
6/6 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa aikaisemmin taivastelin kun ei ollut mitään siihen mennessä tuntunut. No nyt liikkeet tuntuu ja ihan samalla lailla kuin joku toinenkin tuossa totesi eli A-vauva pistää menemään kunnolla ja vähän liikaakin, mutta B on rauhallisempi kaveri tai sitten vain siinä asennossa, ettei sieltä kovin usein mitään tunnu.

No, meillä kontrollikäyntejä äitiyspolilla noin kolmen viikon välein, niin silloin pääsee onneksi näkemään omin silmin, mikä siellä mahassa on meininki. Viimeksi tämän viikon maanantaina todettiin, että kaikki on erittäin hyvin. Yesh !

t.PötsiPamela + Package x2

rv 25+4