Vauva 5,5kk lopetti soseiden syönnin
Olen antanut soseita n.3 kuukauden ikäisestä. Välillä vihannes ja hedelmäsoseet upposi hyvin ja nyt menee pelkät hedelmäsoseet eikä välillä nekään.
Huuto alkaa yleensä siinä vaiheessa kun ruokalappua laitetaan ja sitten kun yrittää lusikkaa laittaa suuhun, suu napsahtaa kiinni ja päätä heilutellaan niin ettei varmasti saa lusikkaa lähellekkään suuta.
Puurot ja vellit on aina uponnut tosi huonosti.
Mistä tämmönen johtuu? Kannattaako antaa pari päivää pelkkää korviketta? Vai yrittää kuitenkin soseita sinnikkäästi?
Kommentit (2)
aamulla sain jo menemään n. desin puuroa. Syön itse samalla jotain niin vauva syö ihan huomaamattaan kun katsoo äidin syömistä:D
Minäkin oon ruvennu laittamaan ruokalapun kun on mahalleen niin ei tuu sitä hirveetä huutoa.
Itse vaan stressaa niin paljon vauvan syömisestä tai syömättömyydestä ettei vauva sit ainakaan syö. Pitää yrittää tästä lähtien ottaa vähän rennommin tuo syöttäminen. Tuskin se nyt nälkään kuolee vaikka ei joka päivä hirveesti söiskään.
just saman ikäinen. Eka meni tutustumisvaiheessa soseet tosi hyvin ja availi suuta kuin linnunpoikanen. 5 kk iässä lisäsin soseet 3 kertaa päivään ja menekki hyytyi pahasti. Syynä mulla oli se, kun yritin tuputtaa liikaa ja huijasin suun auki lelun avulla ja survasin lusikallisen sosetta suuhun, vaikka ei oikeasti halunnut.
Tilanne korjaantui sillä, että yks päivä päiväunien jälkeen en tarjonnut tuttipulloa ollenkaan. Yritin tarjota sosetta muutaman kerran rauhallisesti niin, että laitoin vain lusikan suun eteen ja jos ei suu auennut, niin sitten se ruokailutilanne lopetettiin siihen. Sai mennä lattialle kellimään. Oli sitten ollut jo yli tunnin hereillä, kun alkoi jo itkemään nälkäänsä ja viimein avasi suun, kun toin lusikan suun eteen. Sitten popsikin koko purkillisen. Ja sitten kun ei enää avannut suuta, niin ruokailu oli ohi. Eli lusikan laitoin suuhun vain kun vauva halusi niin ja en enää tuputtanut. Ja pitää olla riittävän nälkänen, että syö kunnolla sosetta. Meillä syö taas 3 kertaa päivässä soseita ja menekki on melkein joka kerta se purkillinen. Kaurapuuroa en ole tehnyt kuin muutaman kerran vasta.
Ruokalapun mä laitan päälle silleen, että vauva on lattialla mahallaan ja sillon on kätevä laittaa ruokalappu ilman huutoja. Meilläkin huuti aikasemmin, kun laittoi ruokalapun, kun istui jo valmiiksi sitterissä.
Toivottavasti tästä oli apua.