Miten kuivaatte Reimatecin talvikintaat? Kestää niin kauan kuivua :-(
Onko Reimatec-kintaiden kuivaamiseen olemassa joku poppakonsti? Kuivausrumpuunhan niitä ei saa laittaa, mutta huoneenlämmössä kuivuminen kestää ainakin meillä päiviä. Pesin haalarin toissapäivänä, se olisi jo huomenna tarhakuiva, mutta kintaiden vuorion vielä ihan märkä. Onko muilla sama juttu eli pitääkö kintaita vain ostaa monet? Ovat vielä niin kalliitakin!
Kommentit (9)
minen kyllä käännä riskillä rukkasta-oon kuullut liikaa siitä hajonneesta kalvosta niin etten ota riskiä.. meillä on yhdet reiman rukkaset ja toiset jotekin marketin halpikset, mutta yhtälailla ne on lämpimät ja pitää vettä :) voi vuorotella niin ei kulu heti rikki..
Meilla reimatec-hanskat kuivataan niin, etta laitan ne tarroistaan kiinni rattipatterin alimmalle tangolle. Hanskat ei osu patteriin muualta kuin noista kiristystarroista, mutta kuivuvat paljon nopeammin kuin kuivaustelineella.
ja niin rukkaset kuivuvat lämpimässä paikassa yön yli.
Itse laitan ne riippumaan suu aukko alaspäin sellaisiin
henkareihin joissa nipsut, ymmärsitkö? Olen vähän
huono kuvailemaan.
Näin vesi pääsee valumaan vapaasti ulos aukosta
kun taas toisin päin tuppaa jäämään kintaan sisälle.
Reima itse suosittelee kääntämään nurinpäin mutta
sisäkinnas menee helposti ryttyyn ja peukalokin
tuppaa tukkiutumaan joten itse en viitsi :D
Muita kikkoja ei nyt tähän hätään ole tarjolla minulta :D
Jos illalla pyöritän rukkaset koneessa, ovat ne aamulla kuivat. Ripustan nipsuihin kärjestä, jolloin suuosa on alaspäin.
itse laitan ne jonkun varren päähän kuivumaan (siivousmoppi, löylykauha, löylykiulun kahva jne...) ja on kyllä seuraavana päivänä olleet aina kuivat.
Mä kehittelin neuvoista oman kuivausversion. Meillä on eteisessä patterin välissä säilössä sellaisia pitkiä kenkälusikoita. Laiton kintaan niiden sisään ja lusikat takaisin patterin ja seinän väliin. Näin itse kintaat ovat tavallaan ilmassa juuri patterin päällä. Jo pitäisi aamuksi kuivua! Kiitos taas tosi paljon kaikille avusta! :-)
Se kannattaa vetää ulos jo ennen kuin laittaa kintaat koneeseen niin linkoaminen poistaa vettä paremmin. Ne voi kuivattaa sitten vaikka pyykkinarulla. Ehtii hyvin kuivaa aamuksi.
ja reima on kieltänyt sen siksi - ei siis kannata vetää vuorta ulos, mutta varovasti voi kääntää rukkasen nurin niskoin.