Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta TUTTA laadukas vaatemerkki? Voiko Tuttaa mielestasi sanoa merkkivaatteeksi? Pidatko Tuttaa Kotimaisena vaatemerkkina?

19.03.2008 |

Toisesta ketjusta vaan tuli mieleen.

Meillä ei käytetä Tuttaa, kun emme käytä lapsillamme sen tyylisiä vaatteita, niin en siitä sen enempää tiedä henkilökohtaisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laitoin tästä palautetta Tutalle ja sanoivat, että ovat tiedostaneet ongelman ja ovat palaamassa vanhaan tapaan pesuja kokomerkinnässä.. Ja nämä jutut vuoden sisällä ostetuissa vaatteissa.

Vierailija
22/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laatu on sen mukaista. Eivät kestä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se tavaramerkki on, ovat jakaneet tuotemerkit siten, että LASSIE on rupusakki-kamaa, halpaa mutta käyttökelpoista. Sitten tulee TUTTA, joka on vähän laadukkaampaa, mutta sekin tehdään missä lie. Parhaana merkkinä he pitävät REIMAa, jossa siinäkin on sitten kaksi tasoa, tavallinen hyvälaatuinen on Reima, siitä kallis " innovaatiotuote" on Reimatec.

En muistaakseni ole ostanut reima-konsernin tuotteita 4 vuoteen, ticket, rasavili ja Fridriksson ovat parempia.

Vierailija
24/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä esim olen ostanut bodeja, potkuhousuja, yöpukuja jne vauvoilleni sekä tutan että henkan mallistoista, ja laadullisesti henkka pesee tutan kuustoista-nolla

Vierailija
25/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä esim olen ostanut bodeja, potkuhousuja, yöpukuja jne vauvoilleni sekä tutan että henkan mallistoista, ja laadullisesti henkka pesee tutan kuustoista-nolla

Vierailija
26/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ihoa painavia nappeja haaruksissa, potkuhousuja ilman teriä ym. Tosin äitiyspakkauksessakin oli 2007 yhdet potkuhousut joissa oli nappirivit pitkin jalkojen sisäpintaa.... Merkkiä en muista.

Vierailija
27/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Tuttaa ja Reimaa. Ekan kerran, kun näin Tutan siellä olin vähän yllättynyt.

Mun mielestä Tutassa on mielikuva kotimainen (vaikka ei ilmeiseti kovin suomalainen enää ole) ja perus laadukasvaate. Ei muodikkaita, vaan sellasia perusjuttuja. Esim. yöasut ovat kyllä kestäviä ja hyvälaatusia.

Vierailija
28/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Tutan kirkkaanpunainen pallokuvioinen yöpuku jo kolmannella lapsella käytössä ja tämä on pysynyt aivan priimana, sen sijaan yhdet potkarit on varsin nyppääntyneet. Värinpitävyys on mielestäni paljon parempi kuin noissa ruotsalaisketjujen vaatteissa.

Vierailija
29/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyppyyntyvät tosi nopeasti. Tosin en nyt ole pariin vuoteen niitä edes ostanut juuri, koska taaperovaatteista tuli huonoja kokemuksia.

En nyt kehuisi muutenkaan merkkivaatteiksi... tai jos Kappahlit ja muut ovat merkkivaatteita, niin miksei Tuttakin.

Vierailija
30/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kokemus siis kolmen lapsen kanssa.

Niin ja Tutta oli kyllä tosissaanki laadukkaampi 90-luvulla kuin nykyisin.

Muutoin en ymmärrä tuota " merkkivaate" -termiä. Siis mikä se merkkivaate on? Kai jokainen vaate on jonkun merkkinen ja sitten taas se, mikä on parempi kuin toinen, on puhtaasti mielipidekysymys

Vierailija
31/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haalareiden ja kenkien kanssa?

Eikö Adidas, Reima jne ole merkkivaatteita?

Vierailija
32/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin poika- retropuku 70-luvulta, kunto on moitteeton

Pallo-kuvioisia bodyja, vaal. pun ja sininen, molemmissa kunto moitteeton.

Vihreä ja keltainen lejonakuviollinen body, molemmissa kunto moitteeton

Valkoinen tutta collegepaita ja siihen kuuluvat punaiset housut, kunto moitteeton.

Vaalean sininen collegepuku, kunto moitteeton.

Vaalean sininen body, jossa jokin koirakuvio, hieman nyppyyntynyt.

Nämä kaikki vaatteet on kahdella lapsella olleet ja mun mielestä laatu on ollut todella hyvää suhteessa hintaan. Kaikki on ostettu jostain postomyynnistä jne, eikä todellakaan ole menneet miksikään. Paras on tuo lapin poika-pku, joka on kiertänyt suvussa jo 30 vuotta.

Meillä ei ole kuivausrumpua, joka kutistaa vaatteita. Pesen aina vaatteet pesuohjeen mukaan, en kuivata niitä auringossa jossa ne haalistuvat jne.

Meillä on myös H&M:n vaatteita, niistäkin vain hyviä kokemuksi.

Mielestäni tärkeintä lasten vaatteissa on se, että ne on sille käyttäjälleen mukavia. Ei ole kauhean mukavan näköisä, kun pieni lapsi konttaa huonosti sen takia, että hänellä on kamalan kiristävät farkut jalassaan. Mun mielestä tärkeintvaatteessa on, että se on siis lapsella mukava, Tutan vaatteet ovat sellaisia. Myös H&M:ltä saa sitä perusvaatetta, mutta ihmettelen, että kävelemään opettelevat, konttaavat vauvat puetaan ahtaisiin farkkuihin ja huppareihin, jotka voivat olla jopa vaarallisia.

Vierailija
33/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun tutta oli ihan omaa luokkaansa ja pesi muut sen aikaset merkit mennentullen, mutta nyky-tutta on kyllä kaikkea muuta, valitettavasti:(

Tutta on melkein ainoa merkki, johon tulee jo heti ekapesussa nukkaa ihan reilusti pintaan ja värit haalenevat jo eka pesussa:( Itse olen hyvin tarkka tuon pesunukan ja värinpitävyyden vuoksi ja siksipä meiltä ei nykyään enää juurikaan tuttaa löydy! HM:ltä saa halvemmalla paremmin pesua/käyttöä kestäviä ja kauniimpia vaatteita, joten ostan sitten mielummin niitä:) Kirppikseltä tosin voi joku tutan vaatekin meille eksyä, sillä silloin jo näkee onko se pysynyt käytössä minkälaisena...jos on siis käytettynäkin vielä siisti niin toki kelpaa minullekin:)

t. 11 lapsen äiti, jolla kokemusta lasten vaatteista jo yli 20 vuoden ajalta

Vierailija
34/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.36

Vierailija
35/35 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka voi pestä 60 asteessa ovat yleensä melko laadukkaita, joukossa on suoranaisia helmiä. 40 asteessa pestäviä ei kannata ostaa.