Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sumuttelusta ja ajoista?!

18.03.2008 |

Huomenna aloitan Synarelan sumuttelun ja lääkäri käski olla tarkkana sumutteluaikojen kanssa eli suihkaukset 12 tunnin välein ja ajasta saa poiketa vain 15 min.

Pohdinkin nyt, että mitenhän homma kannattaisi hoitaa aikataulun suhteen?! Voisin tietty ottaa aamuannoksen kun herään, jolloin olisin 12 tunnin kuluttua kotiutunut töistä. Toisaalta sitten pitäisi herätä viikonloppuisinkin kukonlaulun aikaan suihkimaan. Mutta jos sumuttelisin esim. illalla klo 21, olisiko kovin hankala ottaa aamun annos töissä ja kuskata aina mukana lääkettä?

Olisi kiva kuulla kokemuksia, miten te olette totetuttaneet homman! :)

Killa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kyllä käytännössä ihan noin tarkkaa ole, että joku 15 min. tekisi mitään haittaa. Mulla ainakin heitteli ajat joskus puolella tunnilla tai tunnillakin, eikä se ollut mitään haitannut. Mun käsittääkseni sitten vasta voi vahinkoa syntyä jos unohtaa sumun kokonaan. Eikä silloinkaan välttämättä mitään tapahdu, aika monelle on tainnut niin käydä eikä hoito ole sen takia mennyt pieleen.

Ainoa mistä mulle on sanottu, että pitää laittaa ihan kellontarkkaan, on se Pregnyl. Mutta sehän sulle onkin jo tuttu juttu.

Itse sumuttelin klo 6 tai 7 aikaan aamulla ja illalla, jolloin useimmiten olin kotona. Jos oli illalla jotain menoa, niin sitten vaan sumupullo mukaan. Viikonloppuisin heräsin aamulla sumuttamaan, ja painuin takaisin nukkumaan. Tosin mä joudun muutenkin aina heräämään aikaisin hevosia ruokkimaan. Kannattaa miettiä, mikä aika itselle on paras ja aiheuttaa vähiten haittaa. Mutta ei kannata liian isoa stressiä ottaa tuosta asiasta, sanon minä kolmen hoidon kokemuksella. :)

Tsemppiä hoitoosi Killa ja kaikki peukut on pystyssä että pääsisit pian tuonne odottavien puolelle!!

Brooke 8+6

Vierailija
2/5 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten ristiriitaista tietoa eri lääkäreiltä/klinikoilta voikaan saada.

Itse pähkäilin viime ivf:n alussa ihan samaa juttua, että täytyykö sitten viikonloppuisin herätä aina joskus 6.30 maissa sumuttelemaan (kuten arkisin). VL:sta kuitenkin neuvoivat ettei sen ajan kanssa ole yhtään noin tarkkaa, tunnin tai parinkin heitto on aivan ok. Herään aina viikonloppuisinkin aika aikaisin eli siinä 8.30 viimeistään, niin silloin kun suihkaisee niin on vielä ihan " sallituissa rajoissa" .

Onnea vielä kauheasti tälle ivf-kierrokselle!

Jessis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä tosiaan miten erilailla on ohjattu! Mulle lääkäri sanoi suunnilleen ekana, että max 15 min saa olla heittoa ajassa ja hoitsu vahvisti asian, kun kysyin.

No, valitsin nyt sitten ajoiksi klo 6.30, kun olen silloin arkisin hereillä ja ja illalla yleensä kotona. Viikonloppuna aion herätä tuohon aikaan, koska muuten saatan nukkua ties kuinka pitkään. Saan kyllä aina hyvin unen uudelleen, joten tuosta tuskin tulee ongelmaa. :)

Mä teen parhaani, että pääsen teidän perään! :D

Killa

Vierailija
4/5 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä sua moikkaamaan vaikka ootkin saanut vastauksia jo! ;)

Taas kerran saa huomata miten erilailla eri klinikat/lääkärit noita ohjeita antaa. Mä en muista, että mulla ois sanottu ees ohjenuoraksi tuota 12 tuntia, ehkä on sanottu että noin, mutta ei kyllä mitenkään ole painotettu. Mä oon ite tehnyt aina noista lääkkeiden otoista stressiä itelleni ja laittanut lugetkin suht tarkkaan tiettyyn aikaan (ja niillähän ei todellakaan ole väliä miten niitä tuikkii! ;) ). Mutta noita sumuja mä oon molemmissa ivf:ssä ottanut illalla n. klo 22 ja aamulla sitten vähän enemmän vaihdellen. Töissä kun olen aamuvuoroissa joutunut sumuttelemaan niin olen helposti voinut sumutella jo klo 9.30 tai sitten vasta 10.30. Ja niinkus tiedät, hyvin ovat tepsineet! :D

Joten älä suotta ihan hirmuista stressiä noista ajankohdista ota! Kyllä ne jarruttelee aivan varmasti, usko pois!

Tsemppiä sulle, pidän peukkuja tanassa!!!

Naksu

Vierailija
5/5 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuon sumutteluajan valitsin sillä perusteella, että kympiltä olin iltavuorostakin varmasti kotona ja siihen aikaan myös sitten pistin Puregonin - helpottaa huomattavasti kun pistää ja sumuttaa samaan aikaan, yksi muistaminen vähemmän kun hoitaa ne kerralla! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi