Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, jos iso koira hyökkää?

Vierailija
18.03.2008 |

Jos iso rottweiler tms. hyökkää aikuisen kimppuun, mikä on paras keino puolustautua? Kertokaa, koiraihmiset ja muutkin! Onko mahdollisuuksia pärjätä ilman kättä pidempää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat stäänssit on jos onnitut komentamaan sitä hurttaa arvovaltaisesti - mutta jos se jo hyökkää niin vähän on myöhäistä sekin.

Vierailija
2/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuisi :( Noita isoja koiria liikkuu paljon tässä ympäristössä lenkkipoluilla; parasta vaan toivoa, että tottelevat omistajiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

irroittaa otteensa.

Vierailija
4/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison kytketynkin koiran, varsinkin jos taluttaja on kovin hento tai lapsi.

Vierailija
5/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira hyökkäisi, niin ennakointi antaisi kaikkein parhaimmat mahdollisuudet. Mikäli suojaan ei pääse, niin pitäisi seisoa paikoillaan mahdollisimman jäykästi tai lähteä juoksemaan vastaan ja karjaista matalasti niin lujaa jaksaa. Tässä vaiheessa suurin osa koirista lähtee takavasemmalle. Sen verran olen suojeluhurttia katsellut.

Mutta jos sattuu kohdalle se vahva yksilö, joka käy kiinni, niin sen jälkeen on vain yritettävä selvitä mahdollisimman vähin vammoin. Minä tarjoaisin koiralle käsivarren, koska sen jälkeen on parhaat mahdollisuudet vielä päästä koiran päälle ja saada se alle puristuksiin. Jalkaa on koiralle huonompi tarjota, ilman että tulee kaatuneeksi, jolloin koira saattaa päästä pään ja kaulan alueelle.

Kivun tuottamisesta sanoisin sen verran, että ainakin osa varmaan katsoi koiratappeludokkarin, jossa koirat purivat toisiaan todella pahoin, ilman ajatusta lopettaa. On melkoinen riski satuttaa koiraa joka roikkuu sinussa kiinni, koska siinä vaiheessa koiran kipukynnys on jo todella korkea. Riski sen vuoksi, että koira voi noustakin isompaan aggressioon kivun vuoksi, alkaa siis tapella oikein henkensä edestä. Tietysti herkempi koira saattaisi tässä vaiheessa karata, mutta se on niin epätodennäköistä, että minä en kokeilisi.

Vierailija
6/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joku ehti ensin. Hyvä juttu :)!

Mutta...lopettaako koira missä vaiheessa sen raatelemisen? Sitten ku uhri näyttää elottomalta..? Tyhmä kysymys, mutta kannattaako leikkiä kuollutta (samalla suojaten jotenkin sen kaulan alueen)...?!?

Vierailija
7/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos koira hyökkäisi, niin ennakointi antaisi kaikkein parhaimmat mahdollisuudet. Mikäli suojaan ei pääse, niin pitäisi seisoa paikoillaan mahdollisimman jäykästi tai lähteä juoksemaan vastaan ja karjaista matalasti niin lujaa jaksaa. Tässä vaiheessa suurin osa koirista lähtee takavasemmalle. Sen verran olen suojeluhurttia katsellut.

Mutta jos sattuu kohdalle se vahva yksilö, joka käy kiinni, niin sen jälkeen on vain yritettävä selvitä mahdollisimman vähin vammoin. Minä tarjoaisin koiralle käsivarren, koska sen jälkeen on parhaat mahdollisuudet vielä päästä koiran päälle ja saada se alle puristuksiin. Jalkaa on koiralle huonompi tarjota, ilman että tulee kaatuneeksi, jolloin koira saattaa päästä pään ja kaulan alueelle.

Kivun tuottamisesta sanoisin sen verran, että ainakin osa varmaan katsoi koiratappeludokkarin, jossa koirat purivat toisiaan todella pahoin, ilman ajatusta lopettaa. On melkoinen riski satuttaa koiraa joka roikkuu sinussa kiinni, koska siinä vaiheessa koiran kipukynnys on jo todella korkea. Riski sen vuoksi, että koira voi noustakin isompaan aggressioon kivun vuoksi, alkaa siis tapella oikein henkensä edestä. Tietysti herkempi koira saattaisi tässä vaiheessa karata, mutta se on niin epätodennäköistä, että minä en kokeilisi.

Vierailija
8/8 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt siinä rytäkässä saa tuntumaa koiran henkitorvesta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi